ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Українознавство » Українознавство

Національна ідея в українській філософській та релігійній думці
Переміщення центра творення Гетьманщини на Чернігово-сіверські землі
зумовило переміщення туди й центра філософських та релігійних борінь і
шукань, що реально і корелювалося, й відбивалося і на боріннях та шуканнях
ідеологічно-політичних.
Для наочності достатньо взяти характер пошуків та утвердження ідейних
принципів Кирила Транквіліона-Ставровецького, Лазара Барановича, Іоаникія
Галятовського, Дмитра Туптала, Іоанна Максимовича, Амвросія Дубневича.
Студент Замойської академії, учитель мов у Львівському братстві та школи
у Вільно, архімандрит Єлецького монастиря (на Чернігівщині), автор книг
«Євангеліє учительное», «Зерцало богословія» (створеної в Почаївському
монастирі), «Перло многоцінне» К. Транквіліон-Ставровецький усю силу свого
багатогранного обдарування присвятив боротьбі за розвиток української церкви
та віри. І це було надзвичайно важливою складовою відновлення національної
державності навіть з організаційної точки зору. Та особливо вагомо те, що
духовним підґрунтям тієї позиції були гуманістичні, богословські й морально-
етичні постулати філософа, що становили основу його концепції, одягнутої у
релігійну форму, але змістом повністю дотичної до національної ідеї.
Знову може виникнути термінологічний диспут, однак при уважному
вдумуванні будь-які сумніви відпадуть.

∗ Цей розділ написаний у співавторстві з Т.П. Кононенком. Найперше тому, що для Транквіліона-Ставровецького є надзвичайно
вагомою вітчизняна релігійно-філософська традиція, яка в центр і розуму,
й віри ставить проблеми самопізнання та життєвого вибору (кредо).
Нагадаємо: саме в час принципових внутрішньодержавних змін і автори
«Велесової книги» та «Літописа Аскольда», і Володимир Мономах у «Поученні
дітям» ставили основоположні питання: 1) чи знають співвітчизники, як
створено світ; 2) чи знають вони, що то є – людина; 3) а в цьому зв’язку – як
треба жити співвідносно з розумінням життя і смерті, добра і зла, праведної й
гріховної життєдіяльності. Пафос роздумів великого князя скеровувався на
збереження єдності рідної землі та народу; на утвердження активної
добротворчості та людяності (а тому – проти пустельництва й усамітнення
(втечі від життєвих бур) та відстороненого споглядання життя реальних людей,
бо любити Бога не люблячи ближнього – є лицемірством і боговідступництвом);
на необхідність внутрішнього самопізнання як керма у великий світ та
домінанти філософії серця як найвірнішої запоруки свободи і благодаті.
Для Транквіліона-Ставровецького осереддям і життя, і філософії також є
людина, народ і світ у співвіднесенні із земним (метафізичним) та
божественним началами, метою й шляхом до неї, – а фундаментальним
принципом вибору шляху до благодаті є категорії пізнання та самопізнання.
Причина зрозуміла: Україна в процесі пошуку нової дороги розвитку. Як
прийти до величі і могутності етнодержавної системи періоду Київської
України-Русі?
Знову панують тенденції внутрішнього розладу, зумовлені втратою
державності, суверенітету, свободи. Як і завдяки чому, ставить перед собою
питання Ставровецький, можна створити світ добра, закону та правди?
І переконується: щоб досягти жаданого блага суспільства – останньому
необхідно усвідомити реальний стан буття, причини життєвих поразок і бід; для
цього – усвідомити свою роль, призначення і можливості, а вже на цій основі
визначити свій історичний жереб.
Як наслідок – звернення до національної мови, культурної традиції та
релігійно-філософської вітчизняної системи, а паралельно – до роздумів про
мету і зміст життя в руслі всеєвропейської гуманістичної традиції.
Немало хто за звичкою може сказати: на Заході (в Європі) утверджувалися
ідеї Реформації і контрреформації, панувала міжконфесійна толерантність, а в
Україні? Палали пристрасні бої між православними і католиками та
прибічниками однонапрямних конфесій і уніатами, не кажучи вже про адептів
інших релігійних систем на «єресей».
Та їм необхідно внести принципову корекцію і щодо міжконфесійних
стосунків в Україні та в країнах Європи, і щодо ставлення до інакомислія.
А саме: усвідомити, що найбільш толерантні стосунки між різними конфесіями
ще з часу Київської русі були саме в Україні. Тут вирували жорстокі
конфронтації лише в процесі заміни язичництва християнством.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Національна ідея в українській філософській та релігійній думці» з дисципліни «Українознавство»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Особливості надання та погашення окремих видів кредиту
МОДЕЛЬ ГРОШОВОГО ОБОРОТУ. ГРОШОВІ ПОТОКИ ТА ЇХ БАЛАН-СУВАННЯ
Організація готівкових грошових розрахунків
БАНК МІЖНАРОДНИХ РОЗРАХУНКІВ
Аудит реалізації сільськогосподарської продукції


Категорія: Українознавство | Додав: koljan (20.01.2013)
Переглядів: 1265 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП