Його основа – повчальні сторінки й процеси історії: від племені до нації і держави. Обов’язкові компоненти: мова як форма буття і духу народу; роль природи в морально-духовному й естетичному формуванні людини; особливості геополітичного розміщення та природи України; сфери етнічного, демографічного, економічного розвитку; стан, особливості корисних копалин, сільськогосподарського й промислового виробництва; правові й морально- етичні норми, культура в Україні; конфесії; військо. Міжнародне становище України. Внесок українців в скарбницю світової науки, освіти (педагогіки), матеріальної й духовної культури. Ментальність українців. Доля. На цьому етапі кожен випускник школи повинен одержати ескізне, але цілісне уявлення про Україну в її історичному, політичному, соціально- економічному, культурно-мистецькому, виробничому, національно-державному генезисі, а тим самим – і в гуманістичній та демократично-правовій еволюції. Отже як про феномен і суверенно-самодостатній, і органічно пов’язаний з загальнолюдською цивілізацією та культурою. На цій основі він має пройнятися почуттям як самоцінності своєї особи, так і патріотичним почуттям причетності до тисяч поколінь попередників та відповідальності за долю інших людей, націй, культур, за прийдешнє Вітчизни.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Українознавство в середній школі» з дисципліни «Українознавство»