Служба соціального розвитку на підприємстві, її склад і функції
Організаційно така служба оформлена по-різному, залеж но від розмірів і соціального потенціалу підприємства, його відомчої належності, сукупності регіональних і місцевих соціальних умов. Найпоширеніший тип служ би — заводська лабораторія соціологічних досліджень (майже половина всіх служб). Такі служби зазвичай скла даються із 1—5 чоловік, більшість із них — соціологи (близько 80 та психологи. Основна їхня частина пра цює в машинобудуванні (35 %), в електронній промисло вості і приладобудуванні (26 %). Управлінський статус служби залежить від розмірів підприємства, від компетентності, ініціативи та автори тету керівника і працівників служби. А це своєю чергою зумовлює ієрархічність, внутрішню будову, організаційну структуру служби соціального розвитку. На великих підприємствах соціологічна служба скла дається з декількох рівнів, кожний із яких вирішує свої завдання. Перший рівень утворює відділ соціального розвитку і планування з трьома підрозділами: бюро со ціального планування, бюро соціологічних досліджень і бюро стабілізації кадрів. їхнім завданням є розробка соціального розвитку колективу об'єднання в цілому, ко ординаційне керівництво соціологічними групами в під розділах. На другому рівні працюють соціологічні групи на за водах, що входять до складу виробничого об'єднання. Вони вирішують завдання соціального розвитку у своїх колективах, проводять мікродослідження та консульту вання працівників.
ГЛАВА 14 ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ СОЦІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Третій рівень складають суспільний актив і спеціаль но підготовлений штат в особі помічників начальників цехів з кадрів, майстрів і бригадирів, інженерів-організа- торів. їхнім завданням є забезпечення реалізації планів соціального розвитку в первинних трудових колективах. Служба соціального розвитку підприємства працює в тісному контакті з іншими службами та підрозділами: з економічною, фінансовою, кадровою, технологічною службами, з дирекцією і громадськими організаціями. Кожній зі служб тією чи іншою мірою властива діяль ність щодо соціального управління. Однак кожна з них діє на якій-небудь вузькій ділянці — збут, виробництво, кадри, господарські питання тощо. Завданням служби соціального розвитку є здійснення комплексу соціального управління, координація діяль ності інших служб з опорою на соціологічну інформацію про соціально-трудові процеси у колективі. У діяльності служб соціального розвитку зазвичай розрізняють чотири основних функції.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Служба соціального розвитку на підприємстві, її склад і функції» з дисципліни «Соціологія праці»