Держава розробляє і приймає закони, в яких визначаються правила ціноутворення. В країнах ринкової економіки в таких правилах є свої особливості. Абстрагуючись від них, можна визначити-деякі спільні вимоги до ціноутворення. 1. Між виробниками і продавцями не повинно бути ніяких угод щодо встановлення фіксованих цін. Має зберігатися внутрішньогалузева конкурентна боротьба. 2. Виробник не має права вимагати від посередників, які реалізують товар, продажу свого товару за певною роздрібною ціною. 3. Продавець зобов'язаний пропонувати свій товар торговим підприємствам на однакових умовах щодо рівня цін. Відхилення можуть бути лише у тих випадках, коли продавець має більш високі витрати обігу (віддаленість місць реалізації вимагає більших транспортних затрат), існують якісні відмінності в товарі 196
(випущена нова марка велосипеда з більш високими якісними властивостями). 4. Продавець не повинен пропонувати товар за ціною, нижчою, ніж собівартість, з метою усунення конкурентів. Це правило має захищати дрібних торговців. 5. Фірми мають право підвищувати ціни до будь-якого рівня, за винятком періодів дії державного контролю за рівнем цін.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Визначення основних правил ціноутворення» з дисципліни «Основи економічної теорії»