У ринковій економіці існує багато цін різного призначення. Для стимулювання продажу окремих товарів встановлюють так звані пільгові ціни. їх застосовують для залучення покупців до магазину і збільшення обсягів продажу виробів, що реалізуються за звичайними цінами. Розрахунок тут такий: покупець прийшов купити певний товар за зниженою ціною (про це він дізнався з реклами), але вже в магазині, оглянувши інші товари, купує їх уже за звичайними цінами. У пільгових цінах використовують різноманітні знижки, які слід розглядати як винагороду споживачеві за певні дії. Наприклад, за оперативну своєчасну оплату куплених товарів, за кількість купленого товару, коли після певного обсягу покупки (скажімо, 100 одиниць) ціна за один вибір зменшується, тощо. Якщо ціна встановлена для товарів без знижок і заздалегідь визначена продавцем, її називають ціною пропозиції. Як правило, ціни на промислову, сільськогосподарську продукцію і послуги фіксують у спеціальних довідниках-прейскурантах, тому такі ціни називають прейскурантними, їх калькулюють виробники, виходячи з виробничих витрат, очікуваного прибутку і умов реалізації товару на ринку. Вони встановлюються на певний період. Ціна змінюється, якщо змінюються виробничі витрати або умови реалізації на ринку. У багатьох випадках при встановленні прейскурантних цін надаються знижки. Без оголошення ціни покупець сприймає ціну як звичайну.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Ціни різного призначення» з дисципліни «Основи економічної теорії»