В умовах ринкової економіки можливі випадки, коли при встановленні ціни крім економічних факторів враховують і психологічні. Встановлено, що деякі споживачі сприймають ціну як показник якості товару або послуги. Тому підвищення ціни іноді, як це не парадоксально, призводить не до зменшення, а до збільшення попиту на товар або послугу. Для деяких товарів, які мають відому товарну марку, користуються особливим попитом покупців, встановлюють так звані престижні надбавки на ціну. Це стосується деяких вин, сортів пива, парфумів. Надбавка може у кілька разів перевищувати вартість товару. Практика купівлі товару показала, що на покупця впливає та обставина, з якої цифри починається ціна. Припустимо, що коли замість 3000 крб. встановити ціну 2987 крб., то це відчутно підвищує попит. Тому у рекламних оголошеннях для залучення покупців, як правило, оголошують ціни, виражені непарними числами.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Психологічні фактори» з дисципліни «Основи економічної теорії»