Товарознавство як спеціальна наукова дисципліна призначене активно брати участь в управлінні якістю та асортиментом товарів на внутрішньому і зовнішньому ринках. Актуальна проблема товарознавства - розробка науково-теоретичних основ формування торгового асортименту і управління якістю товарів в умовах ринкової економіки. Основні завдання товарознавства: , * розвивати теоретичні положення про товар як споживчу вартість і виявлення закономірностей, пов'язаних із просуванням товару на ринку і задоволенням потреб населення на сучасному етапі; -- розроблювати наукові принципи і правила класифікації і кодування товарів, які сприяють упровадженню комп'ютеризації в процеси управління асортиментом і якістю товарів і удосконалення інформаційного забезпечення; -- участь у розробленні вимог до якості товарів, що закладаються в нормативно-технічні документи на продукцію; -- створювати нові прилади і сучасні методи контролю якості товарів, що забезпечують об'єктивність результатів, мінімальні витрати ресурсів і часу; *визначення номенклатури, споживчих властивостей і показників товарів; *оцінка якості товарів, зокрема нових вітчизняних та імпортних; *виявлення градацій якості і дефектів товарів, причин їх виникнення і мір по попередженню реалізації неякісних товарів; *визначення кількісних характеристик одиничних примірників товарів і товарних партій; *забезпечення якості і кількості товарів на різних етапах їх технологічного циклу шляхом обліку формуючих і регулюючих та зберігаючих чинників; *встановлення видів товарних втрат, причин їх виникнення і розробка мір по їх попередженню або зниженню; *інформаційне забезпечення руху товару від виробника до споживача; • дослідження властивості нових товарів, насамперед властивості безпеки, розробка номенклатури їх показників -- участь у розробленні вимог до якості товарів, що закладаються в нормативно-технічні документи на продукцію; *створення нових приладів і сучасних методів контролю якості товарів, що забезпечують об'єктивність результатів, мінімальні витрати ресурсів і часу; • дослідження властивостей нових товарів, насамперед властивостей безпеки, розробка номенклатури показників якості цих товарів, необхідних і достатніх для комплексної оцінки якості; • розробка системи якості на товари в підприємствах торгівлі на основі міжнародних стандартів; розробка рекомендацій щодо нагляду за товарами в процесі збереження і транспортування.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Завдання товарознавства» з дисципліни «Комерційне товарознавство»