ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економіка праці » Державне регулювання зайнятості

Сукупна пропозиція праці
Як і у випадку з попитом на працю, існує два погляди на сукупну пропозицію праці: вузький, який полягає в тому, що пропозицією праці є кількість незайнятих і бажаючих працювати працездатних осіб працездатного віку, і широкий погляд, який охоплює всю робочу силу і працюючу і здатну працювати, тобто трудові ресурси.
Названі категорії (робоча сила і трудові ресурси) вимагають пояснень.
1.Традиційне поняття, яке вживається в Україні протягом багатьох десятиліть – це трудові ресурси. Склад трудових ресурсів такий: всі, хто працює і здатен (може) працювати, але з якихось причин не має роботи. До останніх (здатні працювати) належать працездатні громадяни працездатного віку (16-54 роки – жінки і 16-59 років – чоловіки) за винятком пенсіонерів, які вийшли на пенсію на пільгових умовах. Трудові ресурси і є робочою силою в Україні (Тр).
Тр.= Нп.в. – Ін.І-ІІ гр.непр. – Пп.непр. +Під.пр.+ Пп.
де Нп.в. – населення працездатного віку;
Ін.І-ІІ гр.непр. – інваліди І і ІІ груп, котрі не працюють;
Пп.непр. – пенсіонери, які вийшли на пенсію на пільгових умовах працездатного віку, і не працюють;
Під.пр – працюючі підлітки;
Пп. – працюючі пенсіонери.
Трудові ресурси є соціально-економічною категорією, як випливає з їх структури. Слід, однак, зауважити, що “трудові ресурси” є відмираючою економічною категорією. Вважаю, що невдовзі в нашому користуванні залишиться інша економічна категорія “економічно-активне населення”.
2. Економічно-активне населення – це ті, хто може в даний момент виявити економічну активність. За міжнародними нормами – це всі зайняті і ті, хто шукає роботу, бажає працювати, тобто – безробітні. Причому, бажаючі працювати – це громадяни у віці від 15 до 70 років, незалежно від працездатності, крім недієздатних громадян. В економічній теорії та в статистиці більшості держав економічно-активне населення і робоча сила є тотожні поняття. Згадані вище критерії вживаються, коли проводиться обстеження домогосподарств на предмет економічної активності населення. Як бачимо, концепція МОП не обмежує працездатність і пенсійний вік, не позбавляє людину права на трудову діяльність. Законодавство нашої країни гарантує зайнятість лише особам працездатного віку. Принципова різниця цих методологій полягає в тому, що мета категорії “трудові ресурси” у задоволенні попиту суспільного виробництва на робочу силу, а мета категорії “економічно-активне населення” – є необхідність визначення сукупного попиту населення на робочі місця.
До економічно активного населення не відносяться ті, хто в даний час не може виявити трудову активність: військовослужбовці за призовом; студенти, аспіранти, курсанти і школярі старших класів – всі денного навчання, ті, хто зайнятий веденням домашнього господарства, доглядом за дітьми або хворими; особи, які зневірились знайти роботу1), інші особи, які не мали необхідності у працевлаштуванні, а також ті, які шукають роботу, але не готові приступити до неї найближчим часом.
3. Всі ці перелічені громадяни, а також ті, хто з будь-яких причин не бажає працювати відноситься в Україні до економічно-неактивного населення. Ця категорія громадян не здатна в даний час виявити економічну активність. В багатьох країнах до економічно активного населення відносять військовослужбовців, які служать за контрактом (трудовим договором).
Можна зустріти і інші підходи до економічно-активного населення. Так, в економічній енциклопедії дається слідуюче тлумачення цієї категорії: “Економічно-активне населення – частина населення, яка зайнята суспільно-корисною працею, яка приносить дохід” [3, с. 486]. Але не ясно чому до цієї категорії не вписуються безробітні, які теж є економічно-активною частиною населення. Р.П. Колосова дає визначення економічно-активного населення за міжнародними стандартами, включаючи в цю категорію і зайнятих і безробітних (як і в Україні), а також військовослужбовців і вказує, що розповсюджене поняття “цивільне економічно-активне населення”, до якого військовослужбовці не включаються [5, с. 27] тому, що вони служать (працюють) за контрактом, тобто трудовим договором.
Економічно-активне населення більш звужене поняття, ніж трудові ресурси.
Розглянемо фактори, які впливають на сукупну пропозицію праці.
Головний з них, це заробітна плата, вплив якої на зайнятість визначається класичною теорією.
Слідуючий фактор – це статево вікова структура населення. Поведінка людей різних статево-вікових груп на ринку праці неоднакова. Це пояснюється особливостями кожної з них. Так, із збільшенням кількості населення за рахунок вступу молоді в працездатний вік, пропозиція праці збільшується. Зі зростанням частки непрацездатних (дітей, інвалідів, пенсіонерів) – вона зменшується. Зі зниженням життєвого рівня населення підвищується пропозиція жіночої праці, пенсіонерів і підлітків.
На сукупну пропозицію праці впливає низький життєвий рівень і обтяжлива податкова політика. При цьому зростає пропозиція праці, тривалішим стає трудовий стаж. Багато людей шукає роботу на засадах вторинної зайнятості. Це притаманно ринку праці України.
Освітній, культурний рівень населення і національні традиції є наступним чинником, який впливає на пропозицію праці. З підвищенням освітнього та культурного рівня збільшується пропозиція кваліфікованої праці. На структуру пропозиції праці впливають національні традиції. Так, у мусульманських країнах існують значні обмеження жіночої праці. В Донбасі традиційна тяга до професій важких галузей, а в Криму, навпаки, до обслуговуючої сфери. Такі особливості обов’язково потрібно враховувати у практичній діяльності.
Діяльність професійних спілок теж впливає на пропозицію праці, але докладніше про це буде далі.
Зайнятість населення визначається абсолютними та відносними показниками. До абсолютних показників відносяться:
- загальна чисельність зайнятих осіб в країні, місті, районі;
- розподіл зайнятих за віком, статтю, освітою, галузями і місцем проживання, осіб;
відносні показники включають такі характеристики:
- рівень зайнятості у відсотках;
- структура зайнятості, у відсотках.
Ці показники підраховуються по формулах 1.4.4, 1.4.5 і 1.4.6:
(1.4.4);

; (1.4.5);

(1.4.6);
де
eL – рівень зайнятості трудових ресурсів;
eFL – рівень зайнятості економічно-активного населення;
ei - рівень зайнятості в певній галузі;
E –чисельність зайнятих;
Еі – чисельність зайнятих в певній галузі;
LF - чисельність економічно-активного населення.

Крім вказаних основних показників зайнятості, форми державної статистики №1 – ПН та №2 – ПН мають багато додаткових, які відображаються в абсолютних величинах і використовуються для аналізу стану ринку праці на або за певний період.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Сукупна пропозиція праці» з дисципліни «Державне регулювання зайнятості»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: РОБОЧІ ДОКУМЕНТИ АУДИТОРА
Використання стільникових мереж для передачі даних
Загальна характеристика стільникової мережі зв’язку
АТ-команди
Аудит місцевих податків. Аудит податку з реклами


Категорія: Державне регулювання зайнятості | Додав: koljan (09.08.2012)
Переглядів: 773 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП