ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Фінанси » Фінансова діяльність субєктів господарювання

ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВНИХ І КАЗЕННИХ ПІДПРИЄМСТВ
Згідно із законодавством України управління майном, що є у загальнодержавній власності, покладено на міністерства та інші підвідомчі Кабінету Міністрів України органи державної вико-навчої влади. Міністерства та інші відповідні органи виконують такі функції, що прямо чи опосередковано стосуються організації фінансової діяльності державних підприємств (ДП):
• приймають рішення про створення, реорганізацію, ліквіда-цію підприємств, установ і організацій, заснованих на загально-державній власності;
• затверджують статути (положення) підприємств, контролю-ють їх дотримання та приймають рішення у зв’язку з порушен-ням статутів (положень);
• укладають і розривають контракти з керівниками підпри-ємств;
• здійснюють контроль за ефективністю використання і збе-реженням закріпленого за підприємством державного майна;
• дають згоду Фонду державного майна України на створення спільних підприємств будь-яких організаційно-правових форм, до статутного фонду яких передається майно, що є загальнодер-жавною власністю;
• готують разом з відповідними місцевими Радами народних депутатів висновки та пропозиції Кабінету Міністрів України щодо розмежування державного майна між загальнодержавною і комунальною власністю.
Пряме втручання в господарську діяльність підприємств, що перебувають у загальнодержавній власності, міністерствам та іншим підвідомчим Кабінету Міністрів України органам держав-ної виконавчої влади забороняється.
Наймання керівника підприємства, що перебуває у загаль-нодержавній власності, здійснюється шляхом укладання з ним контракту.
Керівникам, заступникам керівників державних підприємств, установ і організацій, їх структурних підрозділів, а також поса-довим особам державних органів, органів місцевого і регіональ-ного самоврядування забороняється безпосередньо займатися підприємницькою діяльністю. Це не виключає їхнього права отримувати дивіденди від акцій, а також доходи від інших кор-поративних справ.
Підприємствам загальнодержавної власності забороняється передавати безоплатно закріплене за ними майно іншим підпри-ємствам, організаціям і установам, а також громадянам.
Державні підприємства не можуть бути учасниками комерцій-них банків. Правонаступниками державних підприємств стосовно комерційних банків, створених за їх участю, є Міністерство фі-нансів України (щодо підприємств, які перебувають у загально-державній власності) та відповідні органи, уповноважені управ-ляти державним майном (щодо інших державних підприємств). Окрім цього, державні підприємства, за винятком будівельних організацій, підприємств будівельної індустрії та будівельних ма-теріалів, які є засновниками господарських товариств, що здійснюватимуть проектування та перспективне будівництво за кор-доном, не можуть бути засновниками підприємств будь-яких організаційних форм і видів, господарських товариств, коопера-тивів (суб’єктів підприємницької діяльності).
Правонаступниками державних підприємств стосовно суб’єктів підприємницької діяльності, створених за їх участю, є органи, уповноважені управляти державним майном та держа-вні органи приватизації (щодо суб’єктів зі змішаною формою власності).
Казенні підприємства. На казенне підприємство, за рішен-ням Кабінету Міністрів України, може бути перетворене держа-вне підприємство, яке відповідно до законодавства України не підлягає приватизації. Рішення про перетворення державного підприємства на казенне приймається за наявності однієї з та-ких умов:
• підприємство провадить виробничу або іншу діяльність, яка відповідно до законодавства може здійснюватись тільки держав-ним підприємством;
• головним споживачем продукції підприємства (більше ніж 50 %) є держава;
• підприємство є суб’єктом природних монополій.
Управління казенним підприємством здійснюють органи, упо-вноважені управляти відповідним державним майном. Органами управління казенними підприємствами є міністерства та інші центральні органи виконавчої влади.
Міністерство або інший центральний орган виконавчої влади:
• призначає на посаду та звільняє з посади керівника ка-зенного підприємства за погодженням з Кабінетом Міністрів України;
• затверджує статут казенного підприємства та зміни до ньо-го, здійснює контроль за додержанням статуту та приймає рі-шення у зв’язку з його порушенням;
• здійснює контроль за ефективністю використання майна, що є у державній власності і закріплене за казенним підпри-ємством;
• здійснює планування і фінансовий контроль за господарсь-кою діяльністю казенного підприємства, затверджує фінансовий план і план розвитку казенного підприємства та обов’язково укладає з ним державні контракти на поставку продукції (вико-нання робіт, надання послуг) для державних потреб;
• визначає порядок використання чистого прибутку казенного підприємства шляхом встановлення обов’язкових нормативів розподілу такого прибутку;
• затверджує умови та фонд оплати праці казенного підприєм-ства з урахуванням умов, передбачених галузевою угодою.
Казенне підприємство відповідає за своїми зобов’язаннями коштами та іншим майном, що є в його розпорядженні, крім ос-новних засобів. У разі недостатності у казенного підприємства таких коштів та майна відповідальність за його зобов’язаннями несе орган управління.
Казенні підприємства мають право вступати до асоціацій, консорціумів, концернів та інших об’єднань підприємств лише за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
Положення законодавства про банкрутство не застосову-ються до юридичних осіб — казенних підприємств. До підпри-ємств, що є об’єктами права державної власності, які не підляга-ють приватизації, зазначене законодавство застосовується в частині санації чи ліквідації лише після виключення їх у встано-вленому порядку з переліку таких об’єктів.
Якщо порушено провадження у справі про банкрутство державного підприємства, його трудовий колектив має пере-важне право вимагати передачі йому цілісного майнового комплексу підприємства-боржника в оренду за умови взяття на себе грошових зобов’язань боржника і за наявності згоди на це кредиторів.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕРЖАВНИХ І КАЗЕННИХ ПІДПРИЄМСТВ» з дисципліни «Фінансова діяльність субєктів господарювання»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Поняття ISDN
Подвоєння та подовження приголосних
Умови виникнення кредитної угоди
АУДИТОРСЬКИЙ ЗВІТ ТА ВИСНОВОК
РОЗРАХУНКОВО-КАСОВЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ


Категорія: Фінансова діяльність субєктів господарювання | Додав: koljan (24.02.2011)
Переглядів: 2115 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП