Аудит реалізації доходів і витрат діяльності та формування фінансових результатів. Мета і завдання аудиту
Аудит реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) про-водиться при підтвердженні достовірності фінансової звітності підприємства, а також у формі самостійної перевірки. Мета аудиту — перевірка достовірності та правильності ві-дображення в обліку виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), доходів і витрат діяльності та фінансових ре-зультатів. Завдання аудиту — встановити: • дотримання договірних зобов’язань щодо реалізації продукції; • своєчасність і правильність оформлення процесу реалізації первинною документацією, що є основою для списання проданої продукції та проведення розрахунків з покупцями, заготівельни-ми й іншими організаціями; • відповідність аналітичного обліку за видами реалізованої продукції даним синтетичного обліку; • правильність визначення обсягів реалізованої продукції (робіт, послуг) за безготівковими розрахунками, готівку та за бартером; • правильність визначення собівартості реалізованої продукції (робіт, послуг) та визначення результатів від реалізації (в тому числі за бартером та взаємозаліком); • обґрунтованість встановлення якості реалізованої продукції, застосування цін і тарифів; • правильність списання транспортних витрат на собівартість реалізованої продукції; • втрати на стадії збуту та відповідальних за це осіб; • правильність визначення фінансових результатів; • дотримання порядку відображення в податковому обліку сум, які включають до валових доходів та витрат. Ці завдання аудиту мають бути реалізованими за кожним із каналів реалізації продукції (товарів, робіт, послуг). Основними каналами реалізації сільськогосподарської продукції є: • продаж продукції заготівельним організаціям на основі до-говорів контрактації, укладених між ними та сільськогосподарсь-кими підприємствами; • реалізація продукції безпосередньо підприємством та через по-середників — аграрні біржі та агроторгові будинки, товарні біржі, аукціони за форвардними, ф’ючерсними контрактами, опціонами та спо-товими угодами або здійснення поточних торгових операцій за зразками продукції через своїх повноважних представників чи броке-рів; • реалізація продукції на основі укладених договорів за готів-ку та за бартером іншим підприємствам; • реалізація виробленої продукції через власну торговельну мережу; • реалізація сільськогосподарської продукції працівникам го-сподарства за готівку, в рахунок заробітної плати або видача у формі натуральної оплати праці; • повернення позик сільськогосподарською продукцією, яка враховується у складі реалізації; • виконання робіт, надання послуг на сторону, реалізація мате-ріальних цінностей, нематеріальних активів, основних засобів, що не використовуються, валюти, цінних паперів та інших активів; • передача (реалізація) житлових будинків працівникам гос-подарства; • обмін неподібними активами — фінансові інвестиції підприємств (придбання цінних паперів та участь у статутних фондах інших підприємств через передачу продукції (інших активів), у рахунок їх оплати, за якими визначається результат). Джерелами інформації для перевірки є: 1) договори на поставку продукції; 2) первинні документи; 3) регістри з обліку готової продукції та її реалізації; 4) Головна книга; 5) фінансова звітність; 6) матеріали попередньої аудиторської перевірки.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Аудит реалізації доходів і витрат діяльності та формування фінансових результатів. Мета і завдання аудиту» з дисципліни «Організація і методика аудиту сільськогосподарських підприємств»