Аналіз конкуренції на ринках проводиться у два етапи. На першому етапі дається загальна характеристика конкуренції, аналізується рівень конкуренції на окремих ринках, розглядаються різні показники інтенсивності конкурентної боротьби. Основна мета цього етапу складається у визначенні ступеня конкуренції на кожному ринку й внесенні виправлень у подання про перспективи збуту на цих ринках. На другому етапі аналізується структура виробничо-збутових показників діяльності конкурентів, і виділяються ключові фактори їхнього успіху в цілому й на окремих ринках. У підсумку проводиться зіставлення ключових факторів успіху фірми із ключовими факторами успіху її конкурентів і виявляється положення фірми на ринках збуту продукту, її основні достоїнства й недоліки, тим самим визначаються напрямки вдосконалювання маркетингової діяльності фірми. Перший етап аналізу конкуренції на ринку - оцінка ступеня його схильності процесам конкуренції на базі аналізу основних факторів, що обумовлюють інтенсивність конкуренції. Оскільки конкурентне середовище формується не тільки під впливом боротьби внутрішньогалузевих конкурентів, тому для аналізу конкуренції на ринку відповідно до моделі М.Портера враховуються відомі п’ять груп факторів. Кожна з сил конкуренції може робити різний як по напрямку, так і по значимості вплив на ситуацію в галузі, а їхній сумарний вплив у підсумку визначає характеристики конкурентної боротьби в галузі, прибутковість галузі, місце фірми на ринку і її успішність.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Опис методики аналізу конкуренції на ринку» з дисципліни «Економічна діагностика»