Обсяги неформальної торгівлі розраховуються на основі серії експертних оцінок. За однією з них на підставі інформації про кількість фізичних осіб, що перетинають митний кордон України, визначається кількість осіб, які займаються неформальною торгівлею. Упроваджено диференційований підхід залежно від мети поїздки та країни, через кордон якої здійснюється перетин (за даними Держкомкордону України), і середньої суми іноземної валюти, що ввозиться та вивозиться з розрахунку на одну особу. Висловлено припущення щодо кількості осіб, які займаються торгівлею в загальній кількості тих, хто від'їжджає за кордон у приватних справах та у складі туристичних груп. Вартісний норматив ввезення товару визначається, як правило, відповідно до граничної норми, встановленої Держмитслужбою України, що не обкладається ввізним митом. До цієї інформації додається вартість товару, ввезеного з перевищенням граничної норми, з якого стягується ввізне мито (на основі даних Держмитслужби України про суми стягнення податків з фізичних осіб, що займаються торгівлею). Національним банком України започатковано методику проведення експертної оцінки визначення імпортної продукції в неорганізованому товарообігу на внутрішньому ринку (за оцінками — близько 80%). Крім того, враховуються показники торгівлі автотранспортом. Держмитслужба України здійснює облік ввезення на територію України транспортних засобів фізичними особами. Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України "Про мінімальну митну вартість імпортних автомобілів та шин до них" від 24 жовтня 1996 р. №1282 та "Про внесення змін та доповнень до деяких постанов Кабінету Міністрів України" від 16 лютого 1998 р. №146 встановлено коефіцієнти визначення мінімальної митної вартості імпортних автомобілів залежно від терміну їх перебування в користуванні. За цією шкалою мінімальну вартість автомобіля встановлено на рівні 5000 дол. США для автомобілів, що перебували в користуванні понад чотири роки. За даними митної статистики, автомобілі, які перебували в користуванні понад чотири роки, становлять 81,5% від загальної кількості. Слід зазначити, що за експертними оцінками, імпорт запчастин до автомобілів, що ввозяться фізичними особами, практично дорівнює вартості ввезених автомобілів. При складанні платіжного балансу із статті "Імпорт товарів" вилучається вартість перевезення та страхування, оскільки за цією позицією методологія складання торговельного балансу та статті "Товари" платіжного балансу відрізняються. Згідно з методологією складання платіжного балансу у вартості як експорту, так і імпорту товарів обліковується лише вартість товарів та витрати на транспортування цих товарів до митного кордону країни-експортера, а також вартість навантаження на борт транспортного засобу, яке здійснюється на митному кордоні країни-експортера (ціна fob). Згідно з методологією складання торговельного балансу імпорт обліковується за ціною CIF. Статтю "Послуги" Національний банк України формує в основному за власною базою даних. Оскільки дані банківської звітності протягом тривалого часу є більш докладними порівняно з даними Держкомстату України щодо зовнішньої торгівлі послугами (це твердження є особливо правильним щодо імпорту послуг), для складання платіжного балансу використовується інформація НБУ.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Нейтральні операції» з дисципліни «Міжнародні кредитно-розрахункові і валютні відносини»