Аналіз нетрадиційних операцій з дистанційного обслуговування клієнтів
Сучасні системи дистанційного обслуговування клієнтів дають змогу оперативно, за допомогою використання традиційних засобів зв'язку одержувати необхідну для клієнта інформацію і здійснювати ряд операції з банківськими інструментами прямо з будинку або офісу (одержання довідки про курси валют, інформації про стан рахунків клієнта, проведення платежів за рахунками клієнта, блокування картрахунка). Особливо зручним для клієнта є використання під час роботи традиційних засобів зв'язку — телефонів, мобільних телефонів або мережі Інтернет, що не потребує наявності спеціально обладнаних інформаційних систем і апаратно-програмних комплексів. Інтернет-банкінг — системи управління рахунком через мережу Інтернет. Системи Інтернет-банкінгу дають змогу: • у будь-який час одержувати виписки з інформацією про платежі, проведені за допомогою платіжних карт; • одержувати оперативну інформацію про поточний стан картрахунка; • самостійно поставити карту в стоп-лист у випадку її втрати/крадіжки; • виконувати платежі з поточного рахунка; • виконувати платежі з картрахунка за комунальні послуги і послуги зв'язку та ін. Використання Інтернет-банкінгу є можливим за наявності доступу до персонального комп'ютера, підключеного до мережі Інтернет, а також наявності в банку спеціальних систем, що уможливлюють надання таких послуг. GSM-бшікіііг (мобільний бшікіиг) — системи обслуговування, що надають інформаційний сервіс за рахунком, відкритим у банку. Системи мобільного банкінгу дають змогу: • за запитом одержувати на мобільний телефон інформацію про суму грошових коштів, які доступні для використання в даний момент; • одержувати повідомлення, що підтверджують проведення операцій за рахунком, у тому числі і за картрахунком. Такі пові-домлення формуються і відправляються на мобільний телефон клієнта після проведення за рахунком платежу або операції зняття готівки; • самостійно з мобільного телефона поставити картку в стоп-лист у випадку виявлення її зникнення; • одержувати на мобільний телефон повідомлення про надходження коштів на рахунку. Телефонний баикінг — системи управління рахунком по телефону з тоновим набором. Системи телебанкінгу дають змогу: • прослуховувати інформацію про курси основних валют, про ставки розміщення коштів на депозит та інші послуги банку; • прослуховувати й одержувати на факс оперативну інформацію про поточний стан рахунку карти; • одержати виписку за рахунком платіжної карти на факс; • самостійно поставити платіжну карту в стоп-лист у разі її втрати або крадіжки; • виконувати платежі з картрахунка за комунальні послуги і послуги зв'язку, інші платежі. На сьогодні наявність у комерційних банків нетрадиційних систем дистанційного обслуговування клієнтів є дуже важливим чинником, що впливає на рівень залучення й утримання клієнтів для банку. Аналіз нетрадиційних послуг дистанційного обслуговування клієнтів проводиться з погляду якості надання послуг і залежить від можливостей одержання інформації про проведення цих операцій. У табл. 9.33 наведено дані для визначення ефективності надання послуг дистанційного обслуговування клієнтів. Таблиця 9.33 ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ ОКРЕМИХ ПОСЛУГ З ДИСТАНЦІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ У ЗАГАЛЬНОМУ ЇХ ОБСЯЗІ
Аналіз даних таблиці 9.33 свідчить про найбільший попит на послугу дистанційного обслуговування клієнтів — Інтернет-банкінг, за результатами надання якої отримано найбільший прибуток серед інших послуг дистанційного обслуговування клієнтів — 42 %.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Аналіз нетрадиційних операцій з дистанційного обслуговування клієнтів» з дисципліни «Аналіз банківської діяльності»