У межах розглянутої вище теорії чотирьох стадій дії розроблено низку теоретичних положень, які стосуються впливу установки на протікання психічних процесів, безпосередньо пов’язаних із контролем дії. Автори теорії проводять порівняльний аналіз функціональних особливостей стадій вибору і додії. На їхню думку, характер психічної установки суб’єкта, який перебуває на стадії вибору, істотно відрізняється від установки на стадії додії. При цьому під установкою розуміють деякий цілісний стан суб’єкта, загальний настрій, готовність до певного типу психічної активності. Основною функцією стадії вибору є розгляд наслідків можливих дій і відповідно їх імовірність. У зв’язку з цим стадії вибору, на думку авторів концепції, властиві такі основні особливості. По-перше, суб’єкт, якщо перебуває на цій стадії дії, відкритий, сприйнятливий щодо нової інформації. По-друге, процес переробки інформації орієнтований на реальність, неупереджений, тобто відносно вільний від типових помилок в оцінних судженнях. Водночас характер психічної активності значно видозмінюється з формуванням наміру, тобто з переходом на стадію додії. На цьому етапі суб’єкт уже прийняв рішення і основним його завданням стає пошук або створення умов, необхідних для реалізації наміру. Переробка інформації набуває яскраво вираженого селективного характеру: все, що відбувається, оцінюється крізь призму сформованого наміру. На цьому етапі суб’єкт найбільш піддатливий до різного роду ілюзій, помилок і відхилень від об’єктивності.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Сформованість наміру і когнітивні процеси» з дисципліни «Психологія особистості»