Задатки – це ті анатомо-фізіологічні особливості людини (її мозку, нервової системи, аналізаторів, кровопостачання та ін.), які в неї сформувались до моменту народження. Задатки є спадковими властивостями периферичного і центрального нервового апарату. Вони є суттєвими передумовами здібностей людини, але лише передумовами. Від задатків до здібностей – таким є шлях розвитку особистості. Задатки багатозначні, вони можуть розвиватися в різних напрямах, перетворюючись на різні здібності. Будучи передумовою успішної діяльності людини, її здібності водночас тією чи іншою мірою становлять продукт діяльності. У цьому виявляється взаємозалежність здібностей людини та її діяльності. Задатки бувають різних видів. Вони лише надають своєрідності процесу розвитку здібностей, полегшуючи чи ускладнюючи їхній розвиток. До цієї категорії задатків можна зарахувати, наприклад, типологічні властивості нервової системи. Інші задатки впливають на змістовий бік здібностей. Незважаючи на наявність у здібностях загальнопсихологічного, «родового», вони завжди є суто індивідуальними. Таблиця 4.1 Статеві відмінності в період дорослості Параметри розвитку Характер відмінностей І Тривалість життяКлімакс Жінки живуть довше, ніж чоловіки.Чоловіки набагато довше зберігають здатність до репродуктивноcті. ІІ Просторова візуалізація Математична логікаВербальна логіка Чоловіки продовжують краще давати раду з цими завданнями.Чоловіки показують вищі показники, ніж у юності.За більшістю показників вища у жінок. ІІІ Агресивність і домінантність Дружелюбність і близькістьСімейні роліПрофесійні ролі Чоловіки характеризуються вищим рівнем вираженості цих ознак.Жінки мають більше близьких друзів, але чоловіки виявляють велику схильність до близьких взаємин, ніж у молодості.Жіноча роль більше пов’язана з турботою про дітей і доглядом за чоловіком, навіть незважаючи, наприклад, на наявність роботи. Ставлення чоловіків до роботи залишається більш прогностичним і тривалим, а професійний статус відіграє центральну роль у чоловічій самоідентифікації Примітка: І - фізичний розвиток; ІІ - когнітивний розвиток; ІІІ - соціальний розвиток.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Задатки» з дисципліни «Психологія особистості»