Засоби впливу на клієнта. Терапевтичний аспект консультування
В роботі консультанта техніки та прийоми рефлексивного спілкування лише перший крок для досягнення більш віддалених психологічних цілей коригуючого характеру. Вони допомагають якомога глибше прояснити психічний стан клієнта для того, щоб змінити його, спонукати до внутрішньої трансформації. Терапевтичної мети буде досягнуто, коли на наступних етапах взаємодії консультант частіше використовуватиме „навички впливу". „Навички впливу" - це такі мовленнєві реакції консультанта, в яких він говорить більше і скеровує інтерв'ю сильніше, ніж під час вислуховування. Поділ навичок ведення консультативного інтерв'ю на навички вислуховування та навички впливу цілком умовний. Адже навичок вислуховування при високій майстерності консультанта може бути цілком достатньо для ефективного перебігу інтерв'ю, а доцільне використання відображення почуттів чи влучного перифразу спричиняє не менший вплив, ніж директива інструкція чи інтерпретація. Однак є сенс окремо поговорити про технічні прийоми, які несуть потенціальну енергію перетворень та змін. Кількість таких прийомів невпинно зростає, тому що сучасна психологія запрошує до творчості, і пси-холог-консультант, сформувавши певну науково-практичну базу, з успіхом може продукувати свій власний технічний арсенал. Тому в межах цього розділу ми згадаємо деякі з механізмів формування нового бачення проблеми, відкриття відповідних ресурсів для перебудови внутрішньої картини світу клієнта.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Засоби впливу на клієнта. Терапевтичний аспект консультування» з дисципліни «Основи психологічного консультування»