ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Основи психологічного консультування

Поняття про рапорт
Глибоке почуття взаємної довіри і легкості, яке сприяє хорошому контакту та досягненню спільно визначеної мети, називають рапортом. По суті це динамічне утворення, яке виникає в процесі комунікації і характеризується підвищенням рівня взаєморозуміння людей, узгодженням їх взаємодії. Рапорт можна порівняти з ефектом резонансу: так само, як амплітуда коливань двох незалежних джерел різко зростає тоді, коли їх частоти починають збігатися, ефективність комунікації суттєво підвищується, якщо «параметри" певних реакцій комунікаторів починають співпадати, корелюють між собою. Тобто рапорт розвивається у випадку, коли внутрішні світи двох особистостей співзвучні один одному, або, принаймні, між ними не виникає конфліктне напруження

86
Люди відчувають, коли вони в рапорті, хоча не завжди можуть пояснити, як вони досягають такого стану, і що слід робити, коли рівень рапорту змінюється. Якщо між людьми хороший рапорт, вони ніби повторюють жести, міміку один одного, так що збоку їх спілкування нагадує злагоджений танець, в якому на деякий час втрачається відчуття того, хто є ініціатором певних дії, а хто їх лише повторює. Важко сказати, що виникає спочатку, синхронізація поведінки чи почуття довіри і взаєморозуміння. Однак можна припустити, що рапорт складається з двох фаз: підстройка та ведення.







Рис.4. Фази рапорту.
Секрети ефективного консультанта
Щоб створити рапорт, консультант насамперед повинен бути у рапорті з
самим собою, тобто налаштуватися на роботу, мати відповідний ресурсний
стан, бути конгруентним самому собі та ситуації.
Те, що консультант, готуючись до консультації, має потурбуватись в першу чергу про свій робочий стан, часто замовчується, бо начебто це само собою зрозуміло. Однак рапорт з собою є першим і чи не найважливішим атрибутом консультативної взаємодії. Якщо у внутрішньому світі консультанта існує конфліктність, це одразу відчує клієнт: у консультанта знижується точність сприймання, зростає кількість заплутаних (незрозумілих, неоднозначних) повідомлень, виникають непорозуміння та відчуженість. Не зайвим буде нагадати, що, починаючи працювати з людиною, потрібно залишити за порогом консультативної кімнати власні злободенні турботи, мати врівноважений емоційний стан, чітке мислення, почуватись вільно та спокійно, відчувати доброзичливість до людей, любов до обраної справи, усвідомлювати свій творчий потенціал.


87
Рапорт - необхідна умова співробітництва та ефективної консультативної взаємодії. Нині говорять про досить перспективний, на наш погляд, резонансний метод консультування, в основі якого лежить вміння консультанта сприймати клієнта через себе (Петрушин С.В., 2003). Налаштовуючись на себе як на чутливий інструмент на свідомому і несвідомому рівні, консультант аналізує не стільки актуальний стан клієнта, скільки свої власні відчуття щодо нього, що суттєво доповнює досліджувану картину.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Поняття про рапорт» з дисципліни «Основи психологічного консультування»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Комп’ютерна телефонія — поняття і застосування
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРОЕКТУВАННЯ
ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА СПЕЦИФІКА ДІЯЛЬНОСТІ ОКРЕМИХ ВИДІВ КОМЕРЦІЙ...
Модемні протоколи
Аудит звітності з податку з власників транспортних засобів та інш...


Категорія: Основи психологічного консультування | Додав: koljan (12.02.2012)
Переглядів: 2183 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП