ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Військова психологія

Методика соціометричного опитування (параметричний варіант)
Спочатку офіцер чітко формулює завдання й визначає об'єкт дослід¬ження. Після цього необхідно визначити соціометричні критерії. Ви¬бір цих критеріїв диктується завданням дослідження та випливає з його програми.
Наприклад, якщо потрібно вивчити групову структуру взаємних симпа¬тій або взаємодопомоги, то питання формулюються таким чином, щоб їх¬ній зміст по змозі повністю відповідав соціальному та моральному змісту цих взаємин і був причетний до конкретної діяльності, де ці взаємини мо¬жуть виявитися. Виконавши ці вимоги, ви одержите значущий критерій. Наприклад, якщо ви ставите завдання типу: «Виберіть тих із членів групи, хто є вашим товаришем», то такий критерій не відповідає вказаним вимо¬гам, бо є заслабким.
Товариші можуть бути різні. Одних людей ми схильні записати у свої товариші вже тільки тому, що часто до них звертаємося. Інших ми не схиль¬ні зараховувати до своїх товаришів навіть тоді, коли просимо в них позику. Тому треба сформулювати критерій якомога конкретніше, на основі якоїсь реальної ситуації. Наприклад, у певному випадку його можна сформулюва¬ти так: «Якби ви захотіли організувати у себе зустріч Нового року, то кого б Ви запросили з близьких знайомих та товаришів по службі?» У такому фор¬мулюванні роль та значення товарища описані чітко й конкретно. Проте це ще не значить, що такий критерій однаково зацікавить усіх членів групи. Іншим членам групи, може, більш сподобається, скажімо, такий: «Кого з членів Вашої групи Ви бажали б мати своїм сусідом по квартирі?» або «Кого з членів вашої групи Ви б запросили на своє весілля?».
Рекомендується не захаращувати соціометричну картку великою кіль¬кістю критеріїв, а вибрати такі, які, по-перше, були б логічно пов'язані між собою і, по-друге, викликали б активний інтерес у більшості до¬сліджуваних. Необхідно підібрати такі запитання, зміст яких був би зро¬зумілий усім членам соціальної групи. При цьому доцільно враховува¬ти соціально-демографічні, професійні, психічні та інші ознаки.

Табл. 9-1. Приклад соціометричної картки
т Тип Критерії Вибори
а) Кого б Ви хотіли обрати своїм командиром відділення?
б) Кого б Ви не хотіли обрати своїм командиром
відділення?
Як Ви гадаєте, хто обере Вас: за пунктом а)? за пунктом б)?

Соціометрична картка складається на завершальному етапі розроб¬лення програми дослідження. Від якості її оформлення залежить отри¬мання достовірних сирих даних для подальшого опрацювання. У тих випадках, коли провадиться анкетне опитування більшості груп і лю¬дей за іменною анкетою (не анонімною, а із зазначенням імені та прі¬звища особи, яка її заповнює), соціометричні критерії можуть бути вклю¬чені в загальну анкету разом з іншими запитаннями, але їх треба виді¬лити в перший її підрозділ. Така форма соціометрії потребує під час відповідей обов'язкового написання в анкеті прізвищ тих, хто відмов¬ляється.
Порядок складання соціометричної картки є таким (табл. 9-1):
1) спочатку готують списки членів соціометричних груп. Ко¬жен член групи мусить мати свій порядковий номер у спис¬ку, це його шифр;
2) далі складається картка із врахуванням величини групи. Під заголовком «Соціометрична картка» надається стисла ін¬струкція до заповнення. Тут вказується, що, відповідаючи на запитання, в графу «вибори» необхідно проставляти но¬мери тих членів групи за списком, які найповніше відпові¬дають вашому ставленню до цих запропонованих критеріїв вибору;
3) при опитуванні з обмеженою кількістю виборів праворуч від кожного критерію у картці слід накреслити стільки вер¬тикальних граф, скільки виборів ми пропонуємо в цій групі (при здійсненні опитування без обмежень кількості вибо¬рів у соціометричній картці після кожного критерію має бути відділена графа, розміри якої давали б змогу відповідати якомога повніше);
4) у тих випадках, коли дослідникові бажано встановити по¬рівняльну цінність переваг, у соціометричну картку можна внести своєрідну шкалу. Для цього у графі виборів указано порядок вибору або переваг відповідною цифрою — вибір у першу чергу, у другу, у третю тощо.

Спрощений варіант соціометричної картки:
Андріївський Д.І.
1. Луцький С.А.
2. Ніколко М.В.
3. Панченко К.С.
Цю картку заповнив воїн, прізвище якого вказано праворуч і який відповідав на запитання:
1. Кого б Ви хотіли обрати напарником у бойовий екіпаж (вій¬ськова діяльність)?
2. Разом з ким Ви бажали б виконати суспільне доручення (гро¬мадська діяльність)?
3. У кого з Вашого підрозділу широкий культурний світогляд і з ким ви бажали б організувати години дозвілля (відпочи¬нок)?

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Методика соціометричного опитування (параметричний варіант)» з дисципліни «Військова психологія»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Загальна характеристика стільникової мережі зв’язку
Використання стільникових мереж для передачі даних
КАПІТАЛ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТА ЕТАПИ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗІ СТВОРЕННЯ НОВОГО ...
ЗАГАЛЬНІ ПЕРЕДУМОВИ ТА ЕКОНОМІЧНІ ЧИННИКИ, ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ НЕОБХІД...


Категорія: Військова психологія | Додав: koljan (17.01.2012)
Переглядів: 1480 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП