Методика реалізації психолого-педагогічного експерименту
Вона має три етапи. Перший етап — констатувальний експеримент першого порядку, спрямований на визначення наявних на момент експерименту характе¬ристик та властивостей досліджуваного явища. В експерименті беруть участь дві групи учасників: основна (або основна вибірка) та контроль¬на (контрольна вибірка). Основна група проходить через усі процедури експерименту та цикл формівних впливів, контрольна група є еталоном (взірцем), за яким будуть орієнтуватися розвивальний та формівний ефекти експерименту. Другий етап — власне формівний експеримент. Він реалізується за допомогою спеціально побудованої офіцером-дослідником експеримен¬тальної моделі розвивальних та формівних впливів на об'єкт досліджен¬ня. Особливо важливим моментом формівних впливів є аналітична мо¬дель розвивального ефекту експерименту — своєрідний (ідеальний об¬раз) сподівань офіцера-дослідника щодо результатів експерименту. Ця модель спеціально конструюється та вибудовується дослідником на під¬готовчому етапі дослідження, в якому бере участь основна група учас¬ників. Третій етап — констатувальний експеримент другого порядку. На цьому етапі влаштовується контрольне дослідження, в якому беруть участь обидві групи учасників. Мета дослідження — зняття емпірич¬них показників предмета пізнання після процедури формівних впливів. Показники контрольної групи є еталоном порівняння для формівного ефекту, досягнутого в роботі з основною групою. Надалі результати дослідження підлягають відповідному аналізу та використовуються для обгрунтування певних дій під час навчально-виховного процесу для розвитку особистості військовослужбовця. Етапи будь-якого експерименту: 1) ідентифікація і формування проблеми; 2) виділення й визначення змінних; 3) формулювання гіпотез та визначення мети експерименту; 4) конструювання моделі експерименту, яка включає всі еле¬менти, умови та відношення; 5) здійснення експерименту; 6) обробка експериментальних даних, їх кількісний аналіз, наукова інтерпретація, формулювання практичних рекомен¬дацій.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Методика реалізації психолого-педагогічного експерименту» з дисципліни «Військова психологія»