Агентство — це стан або здатність визначити себе самого та свої дії в індивідуальному або колективному (чи в інший спосіб суспільному) розумінні. Цей термін застосовується для того, щоб описувати стан присутності, діяльності або самоздійснення, у реалізації політичної, ідеологічної, філософської особистості або спільноти, всупереч будь-якій системі, що перешкоджає цій спроможності або запобігає її реалізації в якийсь інший спосіб. Як свідомий стан діяльності, "аґентство" виражає окремий, проте культурно варіативний, постмодерністський імпульс у напрямку самосвідомості, з наміром зруйнувати або підірвати суспільний чи політичний гніт. Поняття агентства ставить питання про свободу та спроможність діяти або добровільно і цілеспрямовано обирати. Цей аспект проблеми агентства був порушений, коли Альтюсер запровадив у науковий обіг поняття "запиту". Луї Альтюсер (1918—1990) припускав, що всі індивіди є суб'єктами ідеологічного впливу, а тому мають обмежену волю або контроль поза панівними дискурсивними системами. Питання про міру, до якої людина має свободу діяти чи репрезентувати себе від свого власного імені, є іронією постмодерністської думки. Якщо взяти до уваги кількість розмаїтих і часто суперечливих позицій суб'єкта, то стає очевидним, що він може бути, а може й не бути діяльним агентом у тій або тій ситуації. У кінцевому підсумку, влада і свобода вибору залежать від обставин, а тому визначаються панівними ідеологічними впливами в кожній індивідуальній ситуації.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «аґентство» з дисципліни «Енциклопедія постмодернізму»