ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Бухгалтерський облік » Теорія бухгалтерського обліку

Документообіг та його організація. Організація зберігання документів
Поряд з правильним і своєчасним оформленням первинних
документів важливим в організації первинного обліку є встанов-
лення документообігу — руху документів від моменту їх складан-
ня до бухгалтерського опрацювання та здачі в архів.
Документообігом називають встановлений порядок і рух в пе-
вні строки документів у процесі оперативного використання та
бухгалтерського опрацювання їх від моменту складання (внутрі-
шні документи) або одержання від інших організацій (зовнішні
документи) до використання для бухгалтерських записів і пере-
дачі в архів.
Для контролю за надходженням і своєчасним опрацюванням
документів необхідно складати графік (план) документообігу. Йо-
го розробляє головний бухгалтер підприємства, після затвер-
дження якого, він стає обов’язковим для працівників, що склада-
ють первинні документи.
Єдиної обов’язкової для всіх господарств форми плану докуме-
нтообігу немає, оскільки кожне господарство складає цей план з
урахуванням умов своєї діяльності. Проте в кожному господарстві
план документообігу має такі чотири стадії: 1) реєстрація госпо-
дарських операцій; 2) приймання документів; 3) обробка інфор-
мації; 4) підготовка та передача документів в архів.
1. Реєстрація господарських операцій. Як уже зазначалось,
кожна господарська операція має бути оформлена первинними
документами згідно з чинними нормативними документами.
2. Приймання документів. Приймаючи документи, відповіда-
льний працівник бухгалтерії ретельно перевіряє їх за суттю —
встановлює їх доцільність і законність операції, а також прово-
дить їх перевірку згідно з чинним положенням.
3. Обробка інформації, яка міститься в первинних документах,
та перетворення її на кінцеву інформацію.
4. Підготовка та передача в архів первинних документів і регі-
стрів бухгалтерського обліку.

140
На підставі розглянутих стадій кожне господарство складає
план (графік) документообігу, який повинен містити обов’язкові
показники: номер форми; назву та призначення первинного до-
кумента (тобто які саме господарські операції оформляють цим
документом); строки складання і прізвища осіб, які оформляють
документи; строки подання документа в бухгалтерію та прізвища
осіб, що приймають, перевіряють і опрацьовують документ, а та-
кож контролюють, як його використовують у бухгалтерії і в якій
справі поточного архіву зберігають.
Зауважимо, що чітка система документообігу прискорює
оформлення і проходження документів, забезпечує рівномір-
ність навантаження працівників у бухгалтерії, підвищує відпо-
відальність за своєчасність і правильність опрацювання і вико-
ристання документів.
Організація зберігання документів. Важливе значення для
правильного зберігання документів, одержання в будь-який час і
без затримки необхідної економічної інформації має організова-
ний в установленому порядку архів підприємства. Архів обліко-
вих документів поділяють на поточний і постійний.
Поточний архів створюють у бухгалтерії для зберігання доку-
ментів за поточний рік чи місяць, за якими уже складено і подано
у визначені адреси бухгалтерську звітність.
Постійний архів організовують у спеціально обладнаному
приміщенні із стелажами для розміщення на них папок з доку-
ментами. Доступ до архіву має лише головний бухгалтер і завіду-
вач архіву (архіваріус). Обов’язки архіваріуса можуть бути покла-
дені на того чи іншого працівника центральної бухгалтерії.
В архів приймають документи, зброшуровані в папки з відпо-
відними написами на них згідно з порядком організації архівної
справи. Прийняті для зберігання справи завідувач архіву реєст-
рує в архівній книзі, де він на кожній папці зазначає її номер за
архівною книгою. У разі втрат папок з архіву оформлюють спеці-
альний акт за обов’язкової присутності представника міліції.
Справи з документами з архіву видають за письмовим розпо-
рядженням головного бухгалтера, а в окремих випадках — на
вимогу прокуратури або народного суду. Ключі від архіву збері-
гаються у завідувача архіву.
Строки зберігання документів в архіві різні: облікові листки
праці і виконаних робіт — один рік; розрахунково-платіжні відо-
мості, аналітичні рахунки з обліку розрахунків з працівниками,
річні бухгалтерські звіти — постійно.
Щорічне вилучення (списання) з архіву справ оформлюють ак-
том за обов’язкової присутності представника районного архіву.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Документообіг та його організація. Організація зберігання документів» з дисципліни «Теорія бухгалтерського обліку»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Стандартизація в галузі телекомунікацій. Організації — розробники...
Все про стандарт CDMA
Характеристика цінних паперів, що обертаються на фондовому ринку ...
Діалектна лексика
Операції по залученню вкладів і депозитів. Міжбанківський кредит


Категорія: Теорія бухгалтерського обліку | Додав: koljan (27.11.2011)
Переглядів: 5214 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП