ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Банківська справа » Банківські інновації

Стадії інноваційного процесу
Інноваційним процесом, як правило, називають підготовку та
поступове здійснення інноваційних змін, у процесі яких нововве-
дення перетворюються з ідеї на конкретні результати, втілені у про-
дуктах, технологіях, процесах, методах тощо. З характеристикою ін-
новаційного процесу тісно пов’язані наступні поняття:19
Розділ 1. Інновації та інноваційний процес
- інвенція, тобто ідея, ініціатива, пропозиція, проект можливого
рішення, які після опрацювання можуть стати нововведенням;
- ініціація інновації, тобто науково-технічна, експериментальна
або організаційна діяльність, метою якої є початок інноваційно-
го процесу та підтримання його нормального здійснення;
- дифузія, під якою розуміється розповсюдження одного разу вже
освоєної інновації на нових ринках, в нових регіонах та у новій
фінансово-економічній ситуації.
З економічної точки зору, інноваційний процес розпадається на
окремі стадії, що матеріалізуються у вигляді функціональних орга-
нізаційних одиниць, які відокремилися внаслідок розподілу праці.
Як правило, по відношенню до продуктових інновацій, що є най-
більш значимими серед інших видів інновацій, виділяють п’ять фаз
інноваційного процесу:
- фундаментальні наукові дослідження,
- прикладні дослідження,
- розробка (проектування),
- комерціалізація (виробництво та збут),
- споживання (експлуатація).
Загальним завданням цих етапів є обробка технічної та управ-
лінської інформації з метою реалізації продуктів розумової праці у
вигляді нових виробів, технологій, методів.
Найбільш характерною тенденцію здійснення інноваційних
процесів в історичній ретроспективі є скорочення часового циклу
«початок досліджень – впровадження нової продукції», що ілюстру-
ється даними таблиці 1.2, наведеними у книзі відомого угорського
вченого Б. Санто «Інновація як засіб економічного розвитку».
Таблиця 1.2.
Скорочення циклу «початок досліджень-впровадження виробів»
Назва виробу Період часу Тривалість часу
Фотографія 1727-1829 102 роки
Телефон 1820-1876 56 років
Радіо 1867-1902 35 років
Телебачення 1922-1936 14 років
Радар 1926-1940 14 років
Атомна бомба 1939-1945 6 років
Транзистор 1948-1953 5 років20
Банківські інновації
Говорячи про зміст окремих стадій інноваційного процесу, не-
обхідно зазначити, що фундаментальні наукові дослідження – це
діяльність, спрямована на отримання нових знань щодо основних
закономірностей розвитку природи та суспільства. Фундаменталь-
ні дослідження мають пріоритетне значення, тому що виступають
генератором ідей. Вони здійснюються в академічних та галузевих
інститутах (в основному, в країнах колишнього СРСР) та у вищій
школі, що є більш характерним для країн Західної Європи, США,
Японії. Так, у США понад половину фундаментальних досліджень
здійснюються саме університетами, причому особливо велика роль
університетської науки у сфері охорони здоров'я – до 70%. Навіть
Пентагон розміщує в університетах до 50% своїх фундаментальних
досліджень.
Фінансування фундаментальної науки здійснюється, в основно-
му, за рахунок державного бюджету.
Результатом фундаментальних наукових досліджень є нові те-
оретичні знання, відкриття. Прогнозувати можливості їх практич-
ного застосування дуже складно. За різними даними, тільки 5-10%
фундаментальних досліджень мають позитивний результат з точки
зору можливості їх подальшої комерціалізації.
На етапі прикладної науки здійснюються прикладні теоретичні
та експериментальні дослідження, тобто наукова діяльність, спря-
мована на досягнення практичних результатів та вирішення кон-
кретних економічних завдань.
Прикладні наукові дослідження здійснюються у державних
галузевих науково-дослідницьких інститутах (НДІ), спеціальних
конструкторських бюро (СКБ), університетах, дослідницьких під-
розділах великих корпорацій. Останнє є більш характерним для за-
хідних країн, це зближує науку та виробництво, дає значний виграш
з точки зору часу і результатів при впровадженні інновацій.
Прикладні дослідження фінансуються за рахунок державного
бюджету (державні наукові програми), приватних замовників або
самих виробників продукції. Результат прикладних досліджень
втілюється у винаходах, ноу-хау, наукових монографіях, технічних
завданнях на проектування нових об’єктів тощо. Практичне вико-
ристання цього результату у виробництві також не завжди є перед-
бачуваним, великою є ймовірність отримання негативного резуль-
тату, тому інвестиції у прикладні дослідження мають ризикований
характер. 21
Розділ 1. Інновації та інноваційний процес
Фаза розробки (проектування) включає конструкторську підготовку
продукту для подальшого його виробництва. Вона закінчується підготов-
кою технічної документації та виготовленням дослідного зразку (прото-
типу), його випробуваннями і доведенням. Стадії прикладних досліджень
та розробки часто об’єднують в одну – науково-дослідні та дослідно-
конструкторські роботи (НДДКР). Вони здійснюються у спеціалізованих
лабораторіях, конструкторських бюро, дослідних виробництвах, як само-
стійних, так і тих, що входять до складу корпорацій. НДДКР становлять
основний об’єкт спостереження для статистики науки, і саме до них від-
носиться міжнародний термін R&D ( англ. research and development).
Слід відмітити важливість даної фази інноваційного процесу з точ-
ки зору забезпечення економічної ефективності інновацій. Згідно зару-
біжних даних, від етапу розробки залежить до 75% розміру собівартості
нової продукції, хоч загальні витрати на цей етап не перевищують 4%.
На стадії комерціалізації нововведення відбувається різно-
планова підготовка виробництва (конструкторська, технологічна,
матеріально-технічна, організаційна); запуск виробництва, поточне
управління ним та організація збуту продукції.
Тенденції зміни співвідношення витрат часу на дослідження і
розробки та підготовку до виробництва ілюструє таблиця 1.3, що
міститься у вже згадуваній книзі Б. Санто.
Західна статистика свідчить, що ймовірність матеріалізації ін-
новації становить близько 9%, з кожних 12 нововведень тільки одне
доходить до споживача. Для зниження ризику часто організують
дослідне виробництво з наступною пробною реалізацією невеликої
партії. При цьому здійснюється спостереження за поведінкою спо-
живачів, реакцією конкурентів та збутової мережі.
Таблиця 1.3.
Співвідношення періодів «дослідження та розробки»
і «підготовка до виробництва»
Нововведення Період часу, років
Виробництво алюмінію 31 + 6 = 37
Радіотрансляція 17 + 9 = 26
Компьютер 15 + 6 = 21
Атомна електростанція 11 + 3 = 14
Виробництво штучних волокон 6 + 3 = 6
Інтегральні схеми 2 + 3 = 522
Банківські інновації
Стадія споживання (експлуатації) для багатьох споживчих то-
варів, особливо короткострокового використання, є не настільки
важливою, проте деякі види продукції – наукоємні, технічно склад-
ні, з великим терміном експлуатації, потребують і на цьому етапі по-
стійної уваги та можливого покращення конструкції виробу.
В умовах ринкової економіки для отримання комерційного
ефекту інноваційної діяльності суттєвою виявляється ще фаза мар-
кетингових досліджень. У теперішній час вони повинні супрово-
джувати весь процес створення інновації, проте найбільшу увагу їм
необхідно приділяти перед стадією розробки для оцінки доцільності
впровадження нововведення та у фазі комерціалізації з метою орга-
нізації просування і збуту нового продукту.
Необхідно відмітити, що всі зазначені етапи інновації прохо-
дять, як правило, тільки у випадку кардинальних якісних змін. При
часткових, поліпшуючих змінах інноваційний процес включає тіль-
ки фази, що необхідні для здійснення конкретної інновації. Крім
того, стадія наукових досліджень може бути виключена за рахунок
плідного використання науково-технічної інформації.
Ще на початку 1980-х років західними вченими було з’ясовано,
що з точки зору ефективності, послідовна реалізація окремих ета-
пів, тобто лінійна модель інноваційного процесу, є нерентабельною.
Тому в останні десятиліття перевага надається нелінійним, зокрема,
паралельним, моделям, що дозволяють максимально «перекрити»
окремі фази у часі.
Фахівцями визначаються наступні найбільш характерні ознаки
нелінійних інноваційних процесів:
- початок інноваційного процесу не обов’язково пов’язаний з
фундаментальними дослідженнями та НДДКР (яскравий при-
клад – створення мережі Інтернет). Інновації частіше за все від-
буваються у відповідь на певну проблему або можливість, що
з’являється із внутрішнього або зовнішнього середовища орга-
нізації. Це підтверджують і дані, що містяться у світовому огляді
інноваційних процесів, що був проведений компанією Economist
Intelligence Unit у 2006 році: більше половини з майже 500 рес-
пондентів – вищих менеджерів великих корпорацій – назвали
джерелом інноваційних ідей саме аналіз продаж та маркетинг, а
не дослідження та розробки;
- наука виступає вже не стільки як джерело інноваційних ідей, а
більш як ресурс, що пронизує всі ланки інноваційного процесу. Розділ 1. Інновації та інноваційний процес
В умовах невизначеності потреба у проведенні додаткових на-
укових досліджень може виникнути на будь-якій стадії;
– якщо для лінійної моделі були характерні, в основному, прямі
зв’язки, то нелінійній притаманні ще і зворотні, що принципово
змінюють структуру і механізм інноваційного процесу. Комп-
лекс таких зв’язків сприяє збільшенню цілісності процесу, він
покликаний підвищувати рівень організації системи у процесі її
адаптації до зовнішнього середовища, адже, за оцінками експер-
тів, 80% проблем у просуванні інновацій пов’язано саме з відсут-
ністю взаємодії між учасниками інноваційного процесу.
На думку британського соціолога та спеціаліста в області ме-
неджменту Р. Росвелла, найбільш сучасною і перспективною фор-
мою організації інноваційного процесу є стратегічна інтеграція і
співробітництво між підприємствами для забезпечення гнучкості та
прискореного розвитку. Це, зокрема, передбачає укладання спіль-
них угод у сферах маркетингу та досліджень у рамках концепції «від-
критої інновації» (англ. «open innovation»), змістом якої є вільний
обмін результатами розробок, інформацією, спеціалістами тощо.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Стадії інноваційного процесу» з дисципліни «Банківські інновації»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Все про стандарт CDMA
Подвоєння та подовження приголосних
Дохідність залученого капіталу
Мотивація інвестиційної діяльності
Комп’ютерна телефонія — поняття і застосування


Категорія: Банківські інновації | Додав: koljan (23.11.2011)
Переглядів: 1785 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП