ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Економіка торгівлі

Характеристика плану з праці торгового підприємства та методика його розробки
План з праці торгового підприємства є невід'ємною частиною загального плану господарсько-фінансової діяльності підприємства. Метою його розробки є визначення потрібної чисельності та складу персоналу підприємства, а також планування коштів на стимулювання праці.
Загальна логіка та послідовність розробки плану з праці починається зі створення інформаційної бази планування.
Інформаційною базою планування для розробки плану з праці торговельного підприємства є:
1. Матеріали аналізу стану використання трудових ресурсів, продуктивності праці в регіоні діяльності торговельного підприємства.
2. Матеріали дослідження та прогнозування кон'юнктури ринку праці в регіоні діяльності торговельного підприємства.
3. Законодавчі та підзаконні акти, що регулюють трудові відносини та встановлюють державні гарантії з питань праці та її оплати, прогноз очікуваних змін;
4. Інформація про режим роботи підприємства, розміри торговельної площі, кількість робочих місць тощо.
Планові розрахунки починають з обґрунтування потреб підприємства в персоналі на майбутній період.
Планування чисельності персоналу здійснюється трьома методами:
—нормативним—на базі розробки норм витрат праці для виконання окремих робіт;
— методом техніко-економічних розрахунків на базі визначення кількості робочих місць та розробки планового балансу робочого часу;
—факторно-аналітичним методом на базі аналізу фактичного використання робочого часу і динаміки персоналу та пошуку резервів скорочення наявної чисельності персоналу.
Нормування витрат праці на виконання окремих операцій та видів робіт передбачає розробку та використання на торгових підприємствах системи норм праці, до складу якої входять норми чисельності, часу, виробітку, обслуговування.
Норми чисельності розробляються з метою визначення нормативної кількості працівників, потрібних для виконання певних обсягів робіт (товарообороту).
Норми чисельності диференціюються за спеціалізацією підрозділів підприємства, обсягу товарообороту та розмірів торгової площі, дотримання певних нормативних значень зони обслуговування.
Норми часу визначають необхідні витрати праці одного чи групи працівників на виконання певних обсягів роботи. Вони використовуються, як правило, на допоміжних операціях торгово-технологічного процесу.
Норми виробітку визначають обсяги робіт у вартісному або натуральному вимірі, які повинні бути використані одним чи групою працівників протягом певного періоду. Норми виробітку на підприємствах торгівлі використовуються для нормування праці основних категорій торговельно-оперативних працівників.
Норми обслуговування визначають кількість одиниць обладнання, площі, робочих місць, які повинні обслуговуватися одним чи групою працівників за певний час.
Розробка норм здійснюється шляхом хронометражу організації робочого часу.
Планування чисельності працівників нормативним методом здійснюється:
1. Виходячи з розробленого плану товарообороту, визначається обсяг реалізації товарів, обсяг пересування, навантаження, розвантаження, кількість робочих місць та інші натуральні, вартісні показники, які використовуються для визначення норм.
2. Розроблені норми праці множать на базові показники. Результат розрахунку визначає нормативну чисельність відповідної категорії чи групи персоналу підприємства.
Більш поширеними методами розрахунку планової чисельності є метод техніко-економічних розрахунків. Він застосовується для визначення потреби підприємства у продавцях, контролерах, касирах та інших працівниках торгового залу.
В основі цього методу лежить кількість робочих місць працівників окремих професій та режиму роботи підприємства, які дозволяють розраховувати наявну та середньоспискову чисельність відповідної категорії персоналу.
Наявна чисельність — це кількість працівників, які щоденно повинні бути на роботі для забезпечення заповнення всіх робочих місць упродовж усього часу роботи підприємства, з урахуванням витрат часу на здійснення підготовчо-заключних операцій.
Середньоспискова чисельність характеризує загальну кількість працівників, потрібних підприємству, з урахуванням відпусток, хвороб, а також інших невиходів на роботу з поважних причин. Вона визначається шляхом коригування наявної чисельності на коефіцієнт заміщення тимчасово відсутніх працівників, який розраховується як співвідношення номінального фонду робочого часу в періодах та планового фонду робочого часу одного працівника з урахуванням планових неявок з поважних причин.
Потреба в інших категоріях персоналу (керівниках, спеціалістах, допоміжному персоналі) визначається, як правило, факторно-аналітичним методом на базі вивчення фактичного завантаження персоналу, ліквідації непродуктивних витрат робочого часу, впровадження рекомендацій з наукової організації праці, нових інформаційних технологій, удосконалення схем документообороту тощо.
За результатами розрахунків планової чисельності на підприємствах складається штатний розклад. У ньому в одиницях або в частках одиниць 0,5 фіксується потреба у працівниках окремих посад, професій, рівнів кваліфікацій.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Характеристика плану з праці торгового підприємства та методика його розробки» з дисципліни «Економіка торгівлі»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Слово і його ознаки
Формування і використання резерву для відшко-дування можливих втр...
Гіринг і вартість капіталу
Вибір конфігурації систем комп’ютерної телефонії
Железнодорожный вагон


Категорія: Економіка торгівлі | Додав: koljan (07.11.2011)
Переглядів: 1142 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП