ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Логістика транспортні перевезення » Логістика

ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСПОРТНОЇ ЛОГІСТИКИ
Діяльність транспорту у ринкових відносинах має роз-виватись за такими напрямами:
· поглиблене вивчення попиту з використанням транспортних балансів регіонів;
· підвищення якості й надійності обслуговування клієнтів;
· удосконалення усього комплексу вантажно-розвантажувальних та складських робіт;
· надання інформаційних, експедиційних послуг;
· підвищення рівня договірних відносин;
· розвиток сервісних послуг;
· створення підприємств, котрі входили б до складу різних асоціацій, акціонерних товариств, орендних фірм та ін.;
· створення посередницьких фірм з постачання рухомого скла-ду, матеріально-технічного забезпечення, маркетингу, реклами;
· поширення використання контейнерів.
Важливим на залізничному транспорті є розвиток системи без вантажних перевезень в контейнерах, пакетах. Необхідно ство-рювати мережу автоматизованого управління перевезенням, ско-рочення перевантажувальних операцій.
В останні роки рухомий склад залізничного транспорту знахо-диться в критичному стані, тому інвестиції, у першу чергу, треба вкладати у підвищення потужності електровозів і тепловозів, що дозволить збільшити середню вагу потягів і прискорити їх рух на маршрутах. Також необхідне оновлення вагонного парку за ра-хунок виробництва вагонів підвищеної вантажопідйомності.
Автомобільний парк слід удосконалювати за рахунок придбання спеціалізованих вантажних автомобілів, а також автомо-білів вантажопідйомністю більше 7 т, а також малотоннажних (1,5—2 т). Майбутнє в автоперевезеннях належить також по-ширеному використанню прицепів, які дають змогу збільши-
ти обсяги перевезень на 65—70 % при одній кількості автомо-
білів.
Основним завданням транспортної логістики, як і логістики промислових підприємств, є збільшення прибутку транспортних організацій. Цього можливо досягти за рахунок координації транспортного обслуговування споживачів за їх замовленнями, в яких містяться умови поставок. Все це дає змогу отримати конкурентні переваги на ринку і зменшити витрати.
Перевізні процеси пов’язані з транспортним технологічним процесом, який, незважаючи на те що більшість економістів від-носять транспорт до діючої галузі виробництва у сфері оберту товарів, має свою специфіку.
У технологічному аспекті управління транспортними процеса-ми є лише частка загального управління всієї господарчої діяль-
ності. Крім того, в економічному аспекті господарча ніша транс-портних послуг може належати і окремому власнику виробничих транспортних потужностей і входити до складу власності і виробника готової продукції, котрий звертається до незалежного вироб-ника транспортних послуг.
В останні роки, як показали дослідження, значно покращилось транспортне обслуговування клієнтів. Це стало можливим не сті-льки за рахунок покращання роботи транспортних органів, скіль-ки за рахунок використання логістики, яка дає змогу скоордину-вати дії закупівлі, виробництва, збуту і транспортування.
Як для господарчого процесу системі управління і науки, тобто всім аспектам логістики, для транспорту характерні три ознаки.
У сфері товарообороту логістика містить і розглядає різні стадії і операції транспортування як єдине ціле. Його складові взаємо-зв’язані, взаємозалежні і потребують системного підходу при управлінні і вивченні. Витрати на цих стадіях і операціях так і здійснюються і враховуються як взаємозв’язані, взаємозалежні. Тому їх розраховують у сукупності, аналізують у великих кілько-стях, оскільки вони і потребують скоординованого підходу до системи управління. Комплексний підхід до системи логістики транспорту здійснюється задля ритмічного, своєчасного і якісно-го забезпечення споживачів товарами, замовників — послугами зі скороченнями витрат як споживачів, замовників, так і взаємо-діючих з ними інших суб’єктів ринків товарів і послуг.
Логістиці транспорту притаманні елементи, які мають ключо-ве значення у даній сфері логістики. Основними елементами є транспортні зв’язки з постачальниками і споживачами, вантажі, які перевозяться. Процес транспортування починається зі складів готової продукції, завершується надходженням вантажів на скла-ди споживачів або посередників.
Для логістики транспорту характерні і такі елементи, як склади, запаси продукції, котрі зв’язують її з іншими логістичними система-ми. Як невід’ємний елемент транспортної логістики вантажі стають товарами, котрі передають на транспорт для перевезень з моменту їх приймання до перевезення і до моменту передання отримувачу.
Обсяги перевезень, напрями та номенклатуру транспортованих вантажів розглядає транспортна логістика. Визначає суб’єктів то-варного ринку, котрі належать до підсистем логістики транспор-тування, що управляють і управляються. Для логістики транспор-тування важливе значення мають різновиди перевезень, які залежать від видів використовуваних транспортних засобів (заліз-ничного, автомобільного, водного, повітряного, трубопровідного), змішаних перевезень кількома видами транспорту.
Головними традиційними завданнями, котрі вирішує транспорт-на логістична система, є координація транспортного обслугову-вання споживачів за їх замовленнями, про що уже ішлося. Це по-требує комплексного підходу для виконання всіх умов доставки з мінімізацією транспортних витрат.
Вирішення цього комплексного завдання можливе завдяки ло-гістиці. Перехід економіки до ринкових відносин суттєво змінює сутність планування оперативного управління контролю і обліку, статистики транспортних потокових процесів. Зміни полягають у переході від господарювання на основі державно-монополізованої власності на засоби і результати діяльності транспортної системи до багатогранності форм власності на них.
Останніми роками, попри всі труднощі, використання елементів логістики транспорту постійно розширюється завдяки, наприклад, введенню в дію локальної мережі ВМ, інформації про переміщен-ня вантажів у транспортних потоках процесів, введенню нових ме-тодів бухгалтерського обліку матеріальних коштів, які проходять разом з вантажопотоками через транспортні підприємства.
На логістичних принципах ґрунтується розробка підвищення якості оптимізованих рішень при переході на приватні форми го-сподарювання, що знижує рівень некомпетентності робітників, а також створення інформаційних потоків, які суміщують транспорт-ні матеріальні потоки і процеси їх функціонування.
Однак втілення логістики в транспортні процеси все більше стримується політикою ринкових реформ. На прикладі транс-портної політики це означає, що ринкове мислення і практика використання логістики транспортними підприємствами ще не-
достатні. Відповідність параметрів вантажних одиниць, що за-мовляється споживачами, стримується, тоді, як точне дотри-мання їх становить мету логістики транспорту. Як наслідок: ре-зультат виявляється нижче очікуваного і у відносній протяжності транспортних маршрутів (у міському і прямому сполученні залізничним транспортом, у внутрішньому і прямо-му сполученні водним транспортом, в малому та великому ка-ботажі морським транспортом, міському, міжміському і міжна-родному перевезенні автомобільним транспортом). За ознаками, притаманними окремо залізничному і річковому транспорту, розрізняють перевезення повагонними, дрібними, малотоннажними маршрутними відправленнями на залізнич-ному транспорті, вантажною і великою швидкістю на річково-му транспорті. Вплив різновидів транспортних перевезень на логістику показано на рис. 50.

Рис. 50. Схема впливу на транспортну логістику
різновидів перевезень
Важливе значення також мають організаційно-економічні особливості перевезень. Так, чи не найбільш прогресивним ви-дом перевезень на залізничному транспорті є перевезення з вико-ристанням контейнерів і пакетів, а на автомобільному — органі-зація перевезень з використанням транспортних терміналів. Одним із завдань транспортної логістики є уникнення нераціона-льних перевезень (короткопробіжних на залізничному транспорті, невиправданих дальніх, зустрічних, порожніх перевезень, а також повторних перевезень, коли вантаж повторно перевозиться, роз-вантажується і завантажується на складських підприємствах по-середницьких організацій). Витрати на ці перевезення для транс-портних організацій відображаються в їх загальних витратах на перевезення вантажів, для відправників та отримувачів у вартості перевезень за тарифами.
Для логістичного процесу вони відбиваються у питомих сукуп-них, поточних і разових витратах з моменту виробництва продук-ції до її споживання. Тому в деяких випадках нераціональні по-вторні перевезення можуть бути виправданими, з точки зору споживача або виробника, з урахуванням комплексних витрат, а не тільки вартості перевезень. В першому разі досягається еко-номія завдяки відносному (порівняно з минулим) зменшенню розміру партії продукції, що постачається, і, як наслідок, — при-скорення оберненості її виробничих запасів на матеріальних складах. В другому — забезпечується можливість скорочення під-сортирувальних операцій і часу знаходження продукції на товар-ному складі.
Транспортна логістика тісно пов’язана зі складською, вироб-ничою, заготівельною, розподільчою та посередницькою. Це по-яснюється декількома причинами.
Так, система управління матеріальними потоками всередині підприємства має достатньо великий вплив на методи організації постачання і перевезення. Наявність товарних запасів забезпечує безперервність процесу транспортування. Важливе значення для оптимізації транспортної логістики має координування процесів закупівлі, виробництва розподілу і розробка єдиного виробничо-транспортно-складського технологічного процесу. Тобто сутність інтеграції управління переміщенням продукції визначається як розвитком комплексного логістичного управління транспорту-вання. Організаційні і економічні методи і форми комплексного управління транспортуванням включають необхідність коорди-нації і сполучення пов’язаних функцій планування поставок і пе-ревезень продукції; раціональний розподіл логістичних функцій між структурними підрозділами транспортних організацій; роз-виток методів управління, забезпечуючих економію витрат на транспортування, удосконалення і втілення системи економічно-го стимулювання працівників логістичного процесу в поліпшенні його кінцевих результатів.
Концепція розвитку комплексного логістичного управління транспортуванням обґрунтовується таким чином: фактичне пе-реміщення товарів у процесі обігу, котре здійснюється шляхом їх транспортування, забезпечується системою комерційно-посередницьких організацій і комерційних служб підприємств.
Вони беруть участь в управлінні перевезеннями, виконуючи функції визначення потреб у перевезеннях їх напрямах, обся-гах і структурі, мають координувати і брати участь в організа-ції процесів переміщення продукції крізь місця її складування, визначаючи послідовність транспортування. Важливим факто-ром розвитку логістичних функцій сфери товарообігу є підви-щення ролі взаємодії закупівельно-торговельної діяльності і транспорту.
Комерційна діяльність і транспорт взаємопов’язані і вплива-ють одна на одну.
Комерційні структури із закупівлі і продажу продукції вироб-ничо-технічного призначення впливають на переїзний процес, оскільки вона становить найбільшу частку в обсязі вантажних пе-ревезень різними видами транспорту. До цієї продукції слід відне-сти: вугілля, нафту, метали, лісопродукцію та ін. Найбільша частка вантажних перевезень у сфері товарообігу виконується спільно з комерційними службами, забезпечуючими виробничі потреби. Вони визначають не тільки обсяги, напрями і чергові вантажопо-токи, а й створюють необхідні умови для раціонального викорис-тання логістики, яка оптимізує транспортування продукції і удо-сконалює складські операції. У свою чергу, транспорт впливає на кількість характеристик і показників комерційної діяльності.
Регулярність вантажних перевезень впливає на своєчасність поставок продукції. І разом з тим, порушення ритму роботи транспортних організацій збільшує розміри запасів продукції, додаткові складські і транспортні витрати, число невиконання постачань, простого виробничого обладнання. У зв’язку з цим потрібна узгоджена робота транспорту і комерційних служб, яка б створювала умови своєчасних і рівномірних перевезень. Зни-ження собівартості перевезень створює визначальні умови для відносного зниження транспортних тарифів і, як слідство, при-зводить до скорочення рівня останніх. Тому комерційно-посередницькі та інші комерційні служби, забезпечуючи зниження ви-трат обігу, мають бути зацікавлені у скороченні витрат і транспортних організацій. Під впливом змін у запасах продукції залежно від розміру розміщення транспортних засобів формується кількість одноразових постачальників. Вантажообігова діяльність транспортних засобів, надійність постачання, регулярність переве-зень впливає на розмір виробничих запасів продукції, накопичува-них споживачами. Розвиток контейнеризації перевезень сприяє виконанню їх без доукомплектування і затримання продукції на складі. Це свідчить про необхідність розвитку логістичних функ-цій у формуванні оптимальних партій постачання.
Рівень запасів продукції впливає на структуру складсько-
го господарства, його розміщення і товарну спеціалізацію.
За участі транспортних підприємств і з урахуванням технічно-го стану транспортних засобів, умов їх експлуатування здійс-нюється розвиток механізації і автоматизації складських робіт. Складські операції з навантаження і розвантаження продукції ефективні лише за умови координації складських і транспорт-них робіт, які передують перевезенню продукції і завершують
його.
Функціонування на транспорті перевалочних складських баз загального користування всіх суб’єктів складування (складів ви-робників, споживачів продукції, складських підприємств посеред-ницьких організацій транспортних баз) дає змогу спростити та здешевити перевізний процес.
Таким чином, різнопланове використання транспорту в заку-півельно-торговельній діяльності обумовлює розвиток комерцій-них функцій. Водночас комерційні служби впливають на роботу транспорту. Оптимізація цих процесів залежить від усього ком-плексу логістичних функцій.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСПОРТНОЇ ЛОГІСТИКИ» з дисципліни «Логістика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Кредитування експортно-імпортних операцій
Аудит оборотних засобів, інших необоротних матеріальних активів. ...
Зміст та необхідність державної санаційної підтримки підприємств
Суть проблемних позичок та причини їх виникнення
НЕОБХІДНІСТЬ, ЗАВДАННЯ ТА ПРИНЦИПИ ЕКСПЕРТНОГО ОЦІНЮВАННЯ ВАРТОСТ...


Категорія: Логістика | Додав: koljan (27.10.2011)
Переглядів: 1676 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП