ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Логістика транспортні перевезення » Логістика

ЛОГІСТИЧНИЙ ПРОЦЕС НА СКЛАДІ
Логістичний процес на складі досить складний, оскіль-ки вимагає узгодженості функцій постачання запасами, переробки вантажу і розподілу замовлень. Логістика на складі охоплює усі основні функціональні галузі, що розглядаються на мікрорівні. Тому логістичний процес на складі є набагато ширшим, ніж тех-нологічний процес і забезпечує (рис. 31):
· постачання запасами;
· контроль за поставками;
· розвантаження і приймання вантажів;
· внутрішньоскладське транспортування та перевалку ван-
тажів;
· складування і зберігання вантажів;
· комплектацію (комісіонування) замовлень клієнтів та відван-таження;
· транспортування та експедирування замовлень;
· збирання та доставку порожніх товароносіїв;
· контроль за виконанням замовлень;
· інформаційне обслуговування складу;
· обслуговування клієнтів (надання послуг).
Функціонування усіх складових логістичного процесу має розглядатися у взаємозв’язку та взаємозалежності. Такий підхід не тільки дає змогу чітко координувати діяльність служб складу, він є основою планування і контролю за просуванням вантажу на складі з мінімальними витратами.
Умовно весь процес можна поділити на три частини:
1) операції, спрямовані на координацію служби закупівлі;
2) операції, безпосередньо пов’язані з переробкою вантажу та його документацією;
3) операції, спрямовані на координацію служби продаж.

Рис. 47. Схема логістичного процесу на складі
Координація служби закупівлі здійснюється в ході опера-
цій з постачання запасами та завдяки контролю за веденням поставок. Основне завдання постачання запасами полягає у за-безпеченні складу товаром (чи матеріалом) відповідно до мож-ливостей його переробки на даний період при повному задо-
воленні замовлень споживачів. Тому потреби у закупівлі запа-
сів визначаються узгоджено зі службою закупок і потужністю складу.
Облік та контроль за одержанням запасів та відправкою замо-влень дає змогу забезпечити ритмічність переробки вантажопо-токів, максимальне використання об’єму складу та необхідні умови зберігання, скоротити терміни зберігання запасів і тим са-мим збільшити оборот складу, як це показано на рис. 47.
Розвантаження і приймання вантажів
При здійсненні цих операцій необхідно орієнтуватися на умови постачання, зазначені в укладеній угоді (розділ «Базис поставки»). Відповідно до цього готуються місця розвантаження під указаний транспортний засіб (трейлер, фура, контейнер) та необхідне ван-тажно-розвантажувальне обладнання. Розвантаження на сучасних складах здійснюється на розвантажувальних автомобільних чи залізничних рампах та контейнерних площадках. Спеціальне оснащення місць розвантаження і правильний вибір вантажно-розвантажувального обладнання дають змогу ефективно здійс-нювати розвантаження (у стислі строки і з мінімальними втрата-ми вантажу), у зв’язку з чим скорочуються простої транспортних засобів, а отже, знижуються витрати обертання.
Операції, що проводяться на даному етапі, включають:
· розвантаження транспортних засобів;
· контроль документарної і фізичної відповідності замовлень поставки;
· документарне оформлення вантажу, що прибув, через інфор-маційну систему;
· формування складської вантажної одиниці.
Внутрішньоскладське транспортування і перевалка вантажу
Внутрішньоскладське транспортування передбачає переміщення вантажу між різноманітними зонами складу: з розвантажувальної рампи до зони приймання, звідси до зони зберігання, комплекта-ції та на навантажувальну рампу. Ця операція виконується за до-помогою піднімально-транспортних машин та механізмів.
Транспортування вантажів на внутрішньоскладському рівні має здійснюватись за умов мінімальної протяжності у часі та просторі за наскрізними «прямоточними» маршрутами. Це дає змогу уникнути неефективного виконання операцій. Кількість перевалок (з одного виду обладнання на інше) має бути міні-мальною.
Складування та зберігання вантажів
Процес складування полягає у розміщенні та укладанні ванта-жу на зберігання. Основний принцип раціонального складуван-ня — ефективне використання об’єму зони зберігання. Пере-
думовою цього є оптимальний вибір системи складування і,
в першу чергу, складського обладнання. Обладнання під збері-гання має відповідати специфічним особливостям вантажу та забезпечувати максимальне використання висоти та площі складу. При цьому простір під робочі проходи має бути мініма-льним, але з урахуванням нормальних умов роботи піднімально-транспортних машин і механізмів. Для упорядкованого збері-гання вантажу і економного його розміщення використовують систему адресного зберігання за принципом твердого (фіксова-ного) чи вільного (вантаж розміщується на будь-якому вільному місці) вибору місця складування.
Процес складування та зберігання включає:
а) закладання вантажу на зберігання;
б) зберігання вантажу та забезпечення відповідних для цього умов;
в) контроль за наявністю запасів на складі, що здійснюється через інформаційну систему.
Комплектація (комісіонування) замовлень та відвантаження
Процес комплектації означає підготовку товару відповідно до замовлень споживачів.
Комплектація і відвантаження замовлень включають:
а) одержання замовлення клієнта (відбірковий лист);
б) відбір товару кожного найменування за замовленням клієнту;
в) комплектацію відібраного товару для конкретного клієнта згідно з його замовленням;
г) підготовку товару до відправки (укладання в тару, на това-роносій);
д) документарне оформлення підготованого замовлення та конт-роль за підготовкою замовлення;
е) об’єднання замовлень клієнтів у партію відправки та оформ-лення транспортних накладних;
є) відвантаження вантажів у транспортний засіб.
Замовлення клієнтів комісіонують у зоні комплектації. Під-готовка та оформлення документації здійснюються через інфо-рмаційну систему. Адресна система зберігання дає змогу вказу-вати у відбірковому листі місце відібраного товару, що значно скорочує час відбору та допомагає відслідковувати відпуск то-вару зі складу.
При комплектації відправки інформаційна система полег-шує поєднання вантажів у економічну партію відвантаження, що дає можливість максимально використовувати транспорт-ний засіб. При цьому обирається оптимальний маршрут доста-вки замовлень. Відвантаження здійснюється на навантажува-льній рампі (вимоги до відвантаження аналогічні до вимог розвантаження).
Транспортування та експедирування замовлень можуть здій-снюватись як складом, так і самим замовником. Останній варі-ант є ефективним лише у тому разі, коли замовлення виконуєть-ся партіями, що дорівнюють місткості транспортного засобу,
і при цьому запаси споживача не збільшуються. Найбільш по-ширеною та економічно виправданою є централізована доставка замовлень складом. Тоді завдяки уніфікації вантажів та оптима-льним маршрутам доставки значно скорочуються транспортні витрати і з’являється реальна можливість здійснювати поставки дрібними партіями і частіше, що скорочує непотрібні страхові запаси споживача.
Збирання і доставка порожніх товароносіїв займають значну частину у статті витрат. Товароносії (піддони, контейнери, тара-обладнання) за умов внутрішньоміських перевезень частіш за все багатооборотні, а тому вимагають повернення відправнику. Ефек-тивний обмін товароносіїв можливий лише тоді, коли достовірно визначена їх оптимальна кількість і чітко виконується графік об-міну ними зі споживачами.
Інформаційне обслуговування складу передбачає управління інформаційними потоками і є стрижнем функціонування усіх служб складу. Залежно від технічної оснащеності управління ма-теріальними потоками може бути як самостійною системою (на механізованих складах), так і складовою підсистеми загальної ав-томатизованої системи управління матеріальними та інформацій-ними потоками (на автоматизованих складах).
Інформаційне обслуговування охоплює:
· обробку вхідної документації;
· пропозиції по замовленнях постачальників;
· оформлення замовлень постачальників;
· управління прийманням та відправкою;
· контролювання наявності вантажів на складі;
· приймання замовлень споживачів;
· оформлення документації для відправки;
· диспетчерську допомогу, включаючи оптимальний вибір партій відвантаження та маршрути доставки;
· обробку рахунків клієнтів;
· обмін інформацією з оперативним персоналом та верхнім ієрархічним рівнем;
· різноманітну статистичну інформацію.
На забезпечення координації діяльності служби продажу в першу чергу спрямовані операції контролю за виконанням замовлень і надання послуг клієнтам, від яких залежить рівень обслугову-вання. Успішне логістичне обслуговування покупців може стати найважливішою, до того ж стратегічною ознакою, що вигідно ви-різняє дану фірму серед конкурентів.
Виділяють три основні категорії елементів обслуговування: допродажне, на час продажу та післяпродажне. Наданням до-продажних послуг займається служба продажу (маркетингова служба).
Склад забезпечує виконання таких продажних послуг:
Ё сортування товарів;
Ё повну перевірку якості товарів, що постачаються;
Ё фасування та пакування;
Ё заміну замовленого товару;
Ё експедиторські послуги зі здійсненням розвантаження;
Ё інформаційні послуги;
Ё підписання договорів з транспортними агентствами;
а також післяпродажних послуг:
n встановлення виробів;
n гарантійне обслуговування;
n забезпечення запчастинами;
n тимчасову заміну товарів;
n приймання дефектної продукції та її заміну.
Раціональне здійснення логістичного процесу на складі є за-порукою його рентабельності. Тому при організації логістичного процесу передбачається досягнення:
1) раціонального планування складу при визначенні робочих зон, що сприяє зниженню витрат та удосконаленню процесу пе-реробки вантажу;
2) ефективного використання простору при розстановці облад-нання, що дає змогу підвищити потужність складу;
3) використання універсального обладнання, яке виконує різ-номанітні складські операції, що призводить до істотного скоро-чення парку піднімально-транспортних машин;
4) мінімізації маршрутів внутрішньоскладського перевезення з метою скорочення експлуатаційних витрат і зростання пропуск-ної спроможності складу;
5) здійснення уніфікації партій відвантажень та використання централізованої доставки, що уможливлює істотне скорочення транспортних витрат;
6) максимального використання можливостей інформаційної системи, що значним чином скорочує час та витрати, пов’язані з документооборотом та обміном інформації тощо.
Іноді резерви раціональної організації логістичного процесу, на-віть і не досить значні, випливають з простих речей: розчистки заго-роджених проходів, покращання системи освітлення, організації ро-бочого місця. У пошуку резервів ефективності функціонування складу немає дрібниць, все має аналізуватися, а результати аналізу — використовуватись для покращання організації логістичного процесу.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ЛОГІСТИЧНИЙ ПРОЦЕС НА СКЛАДІ» з дисципліни «Логістика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Причини, симптоми та наслідки фінансової кризи банківської устано...
Результати варварської діяльності людини по відношенню до природи...
Система раннього попередження та реагування. Методи прогнозування...
ЗАВДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ ТА НАПРЯМИ ЇЇ ЗДІЙСНЕННЯ
Сервіс WWW


Категорія: Логістика | Додав: koljan (27.10.2011)
Переглядів: 1684 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП