ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економічні теми » Ціноутворення

Мета і методи аналізу взаємозв'язку «Витрати – обсяг виробництва – прибуток»
Аналіз взаємозв'язку «Витрати – об'єм виробництва - прибуток» - це метод системного дослідження витрат, обсягу діяльності і прибутку підприємства.
Аналіз «Витрати – об'єм виробництва - прибуток» використовують для визначення впливу, який мають зміни у витратах, ціні товару, об'ємі виробництва і номенклатурі товарів, що випускаються, на величину одержуваного від реалізації товару прибутку, а також для оцінки зміни одного з цих чинників або декількох чинників разом.
Даний аналіз використовується для визначення:
1) об'єму реалізації, який забезпечує відшкодування всіх витрат;
2) об'єму реалізації, що забезпечує отримання певної (очікуваної) величини прибутку;
3) величини прибутку при певному заданому об'ємі реалізації;
4) впливу змін величини витрат, об'єму і цін реалізації на прибуток підприємства;
5) оптимальної структури витрат.
Основним елементом аналізу взаємозв'язку «Витрати – об'єм - прибуток» є аналіз беззбитковості.
Аналіз беззбитковості заснований на розділенні витрат на постійні й змінні, а також розрахунку точки беззбитковості, яка визначає критичний об'єм реалізації.
Точка беззбитковості (поріг рентабельності - Vтб) – об'їм реалізації, при якому доходи підприємства рівні його витратам, а прибуток рівний "0". Вона може бути виражена в натуральних (кількість продукції) і грошових (виручка) одиницях вимірювання і розрахована двома способами.
I спосіб. У загальному вигляді виручка від реалізації продукції є сумою всіх витрат (постійні плюс змінні), а також прибутку підприємства, який воно чекає одержати в разі реалізації заданого об'єму продажів:

, (6.1)

де В – виручка від реалізації продукції, грн.;
Пост – величина постійних вітрат за певний період часу, грн.;
ЗМ – загальні змінні витрати, грн.;
Пр – величина одержаного прибутку підприємством, грн..
Оскільки в точці беззбитковості прибуток рівний нулю, то можна сказати, що при даному об'ємі виробництва виручка рівна сукупним загальним витратам. Враховуючи те, що виручка є добуток об'єму реалізації на ціну одиниці продукції, а загальні змінні витрати є добуток змінних витрат на одиницю продукції на об'єм виробництва, формулу (6.1) можна перетворити таким чином:

, (6.2)

де V – обсяг виробництва (реалізації) продукції за даний період часу, од.;
ЗМод – змінні витрати на одиницю продукції, грн..
Виразив з даної формули об'єм виробництва, який є в даному випадку критичним об'ємом, одержимо формулу розрахунку точки беззбитковості:

. (6.3)

II спосіб Заснований на визначенні показника маржинального прибутку.
Маржинальний прибуток – перевищення виручки від реалізації над всіма змінними витратами, пов'язаними з даним об'ємом продажів, інакше кажучи, різниця між виручкою від реалізації і змінними витратами:

. (6.4)

Беручи до уваги формулу (6.1), можна сказати, що маржинальний прибуток рівний сумі постійних витрат і прибутку підприємства, в разі реалізації заданого об'єму продажів. Оскільки в точці беззбитковості прибуток підприємства рівний нулю, то маржинальний прибуток буде рівний величині постійних витрат. Маржинальний прибуток в цілому по підприємству можна представити як добуток маржинального прибутку одиниці продукції (МПод) на об'єм проведеної продукції. У такому разі, критичний об'єм виробництва може бути розрахований за формулою

. (6.5)

У разі визначення порогу рентабельності в грошовому вираженні використовується формула

, (6.6)

Для визначення критичного обсягу продажів використовується такий показник, як коефіцієнт маржинального прибутку (Кмп), що визначається як відношення маржинального прибутку одиниці продукції до ціни, що показує, яка частина маржинального прибутку знаходиться в ціні:

. (6.7)
У такому разі поріг рентабельності (з урахуванням коефіцієнта маржинального прибутку) розраховуватиметься згідно з формулою

. (6.8)
Аналіз взаємозв'язку «Витрати – об'єм виробництва - прибуток» дозволяє визначати не тільки критичний обсяг виробництва, але й цільовий обсяг виробництва (Vціл), який дозволить підприємству одержати заплановану очікувану величину прибутку:

, (6.9)

Наведені формули розрахунку точки беззбитковості використовуються у випадках, якщо підприємство виробляє один вид продукції. Якщо ж підприємство виробляє два і більш видів продукції, то поріг рентабельної роботи підприємства може бути розрахований через показник середньозваженого маржинального прибутку (МПсред):

, (6.10)

де МПi- маржинальний прибуток i-го виду продукції;
j - питома вага даного виду продукції в загальному обсягу виробництва.
Таким чином, критичний обсяг у разі багатопродуктового виробництва в цілому по підприємству визначається згідно з формулою

. (6.12)

Точка беззбитковості по кожному виду продукції (VТБ) розраховується як точка беззбитковості в цілому по підприємству, помножена на питому вагу даного виду продукції:
. (6.13)

Для визначення впливу на прибуток підприємства зниження продажів використовують поняття запасу міцності.
Запас міцності (ЗП) – це величина, на яку фактичний (запланований -Vфакт) об'єм реалізації перевищує критичний об'єм:

. (6.14)

Запас міцності відображає граничну величину можливого зниження об'єму продажів без ризику понести збиток. Разом з абсолютним значенням показника запасу використовують коефіцієнт запасу міцності.
Коефіцієнт запасу міцності (КЗМ) – це співвідношення запасу міцності й фактичного або запланованого об'єму реалізації:

. (6.15)

Коефіцієнт запасу міцності є мірою ризику нерентабельної роботи підприємства. Значення цього показника знаходиться в межах від мінус нескінченності до плюс одиниці. Чим більше значення має коефіцієнт запасу міцності, тим менше вірогідність того, що підприємство нестиме втрати в разі зменшення об'єму реалізації.
Аналіз взаємозв'язку "Витрати – об'їм - прибуток" має недоліки, що засновані на деяких допущеннях:
1. Поведінку постійних і змінних витрат можна виміряти точно.
2. Об'їм реалізації рівний об'єму виробництва.
3. Змінні витрати і ціна не змінюються протягом певного періоду часу.
4. Асортимент продукції також незмінний.
5. Витрати і виручка від реалізації мають лінійну залежність від об'єму виробництва.
6.Відсутній облік залежності між ціною і попитом на даний товар, внаслідок чого ціна на нього може виявитися завищеною.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Мета і методи аналізу взаємозв'язку «Витрати – обсяг виробництва – прибуток»» з дисципліни «Ціноутворення»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: МІЖНАРОДНИЙ ВАЛЮТНИЙ ФОНД І ЙОГО ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ
РЕГУЛЮВАННЯ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ ІНВЕСТУВАННЯ
Класифікація банківських кредитів
АУДИТОРСЬКИЙ ЗВІТ ТА ВИСНОВОК
Графіка


Категорія: Ціноутворення | Додав: koljan (01.11.2011)
Переглядів: 2718 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП