ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Митне право України

Митний контроль на водному транспорті
Україна як морська та транскордонна країна омивається Чорним та Азовським морями і має морський кордон довжиною 1750 км, та її територією протікають великі судноплавні ріки – Дніпро та Дунай. Відповідно вона має потужний потовий потенціал. В морських та річкових портах України відкрито 41 міжнародний пункт пропуску, з них 33 – на базі морських портів, а 8 – річкових портів.
Митний контроль на транспорті має як загальні, так і спеціальні риси, що зумовлені морською та річковою інфраструктурою, специфікою судноплавства. Це пояснюється необхідністю перевірки самих транспортних засобів на відповідність їх установленим вимогам. Іншими словами, перевірити їх «чистоту» на предмет можливості їх використання для контрабанди. При цьому на одних видах транспорту така можливість менша, на інших більша. Крім цього, чинним законодавством встановлені особливості щодо митного контролю на пасажирському і вантажному транспорті. На порядок, форму та процедуру митного контролю впливає й вид транспорту.
Особливості митного контролю на морському та річковому транспорті встановлені главою 16 МК України. Так, відповідно до ст. 121 МК України митні органи здійснюють митні процедури в зонах митного контролю на території морських та річкових портів, а також в акваторії портів, відкритих для міжнародних перевезень. Перелік таких портів визначається КМ України. Зони митного контролю в морських та річкових портах розташовуються в межах, відведених керівництвом цих портів, територій та акваторій. Зона митного контролю – визначене митними органами в пунктах пропуску через митний кордон України, або в інших місцях митної території України місце, в межах якого митні органи здійснюють митні процедури. Такі зони створюються з метою здійснення митними органами процедур щодо товарів і транспортних засобів, виявлення запобігання і припинення контрабанди та порушення інших митних правил. Безумовно, що в пунктах пропуску зони митного контролю створюються відповідним митним органом за погодженням з адміністрацією порту та органу охорони державного кордону і встановлюються: у залах митного огляду, на суднах під час здійснення митних процедур, у контейнерних терміналах та інших місцях, визначених у портах. Межі таких зон визначаються митним органом за погодженням з органом охорони державного кордону та адміністрацією морських чи річкових портів.
Митний контроль та митне оформлення суден закордонного плавання здійснюється цілодобово в порядку їх прибуття та замовлення комісії. Для того адміністрація (капітан або морський агент) порту надає митниці інформацію про судна закордонного плавання, які мають прибути у порт не менше ніж за дві години до прибуття чи відбуття судна.\
Оформлення суден закордонного плавання здійснюється комісією, яка складається з представників Прикордонних військ, митниці, морського агента або інших представників адміністрації порту, а в передбачених законодавством випадках – інших контрольних служб (санітарно-епідеміологічної, з карантину рослин, ветеринарної медицини, екологічного контролю тощо. Така комісія скликається за заявою адміністрації порту або морського агента, які забезпечують доставку членів комісії на судно, що прибуло із-за кордону. Митний контроль і митне оформлення таких суден здійснюється після проведення прикордонного контролю, а суден, які вибувають за кордон, - до початку прикордонного контролю.
Судно закордонного плавання протягом усього часу стоянки в порту перебуває під митним контролем. Митний орган має право в цей період здійснювати огляд і переогляд судна, пломбування та опечатування його окремих трюмів і приміщень, де знаходяться товари, підстави для ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України чи транзит через територію України яких відсутні.
Митний контроль та митне оформлення суден закордонного плавання залежить від їх водотоннажності й призначення.
Так, оформлення вибуття та прибуття вантажних суден закордонного плавання, а також суден рибної промисловості, залежить від водотоннажності: до 5000 тонн — 1,5 год.; до 20 000 — 2,5 год.; понад 20 000 — 3,0 год.;
Оформлення прибуття — вибуття пасажирських суден закордонного плавання залежить від пасажиромісткості: при пасажиромісткості до 300 чол. тривалість оформлення не повинна перевищувати — 3,0 год.; до 500 чол. — 3,5 год.; понад 500 чол. — 4,0 год. Тривалість митного контролю та митного оформлення річкових суден з караваном становить не більше трьох годин.
Зазначена тривалість не може бути скорочена на шкоду проведенню митного контролю та митного оформлення.
Митне оформлення суден закордонного плавання здійснюється цілодобово у порядку їх прибуття. Райони розвантаження та завантаження суден закордонного плавання, посадки та висадки пасажирів цих суден, а також місця їх стоянки для здійснення митного контролю визначаються адміністрацією порту з урахуванням функціональної і технологічної діяльності порту та за поданням митного органу, погодженим з органом охорони державного кордону України. У разі необхідності зміни місця стоянки суден це проводиться у встановленому порядку і визначається адміністрацією порту з повідомленням митного органу та органу охорони державного кордону України.
Якщо судно закордонного плавання внаслідок аварії, стихійного лиха або інших обставин, що мають характер непереборної сили, не в змозі досягти одного з місць здійснення митного контролю на митній території України, вивантаження з нього товарів допускається в місцях, де немає митних органів. У таких випадках капітан судна повинен вжити всіх необхідних заходів для забезпечення зберігання цих товарів та пред’явлення їх найближчому митному органу.
Вивантаження товарів із суден закордонного плавання та завантаження товарів на зазначені судна здійснюються з дозволу митного органу та під його контролем згідно з товаросупровідними документами, передбаченими законодавством України. Остаточний випуск товарів, що перевозяться за міжнародним водним сполученням, здійснюється на підставі оформлених митних декларацій.
Судно закордонного плавання, яке заходить у відкритий для міжнародних водних перевезень порт для поповнення запасів води, палива, продовольства, проведення термінових ремонтних робіт на строк до двох діб, митному оформленню не підлягає, але перебуває під митним контролем до його відправлення. Товари, які завантажуються на це судно, підлягають митному оформленню на загальних підставах.
Українські судна, які здійснюють каботажні перевезення між українськими портами, перебувають під митним контролем протягом усього часу стоянки в портах. Митне оформлення таких суден здійснюється за спрощеною процедурою на підставі письмового повідомлення капітана судна про те, що судно під час рейсу не заходило в іноземні порти і не причалювало до суден закордонного плавання або що наступним рейсом не передбачається захід до іноземних портів та контакти із суднами закордонного плавання. За спрощеною процедурою здійснюється і митне оформлення рибної продукції, виробленої українськими судами в межах Азово-Чорноморського басейну. Якщо судно під час рейсу з будь-якої причини заходило в територіальні води іноземної держави або причалювало до суден закордонного плавання, воно підлягає митному контролю на загальних підставах
Митне оформлення придбаного або побудованого резидентом за межами митної території України судна здійснюється після набуття резидентом права власності на таке судно в режимі імпорту під час його першого заходу в один з українських портів.
Митне оформлення придбаного нерезидентом на митній території України судна здійснюється в режимі експорту, якщо таке судно вивозиться за межі митної території України, або в режимі тимчасового ввезення, якщо таке судно використовується на митній території України.
Органи управління портом не дозволяють капітанові судна закордонного плавання виходити з акваторії порту без відмітки митного органу на відповідному судновому документі.
Для тимчасового відходу судна із порту у зв’язку з діями непереборної сили, стихійним лихом, а також з метою порятунку людей дозвіл митного органу не обов’язковий.
Товари, що переміщуються через борти іноземних військових кораблів на митну територію України або у зворотному напрямку, підлягають митному контролю та митному оформленню.
Початком митного контролю є фактичне перетинання митного кордону України. Йому повинне передувати повідомлення митних органів України про намір ввезти на митну територію України товари і транспортні засоби. Якщо це рейсові перевезення, то час прибуття (відбуття) визначається розкладом руху. При чартерних рейсах обов’язок сповіщати про прибуття покладається на власників компанії, орендатора й капітана корабля.
Після прибуття вітчизняних чи іноземних кораблів у територіальні води України вони вважаються такими, що знаходяться під митним контролем. Митний контроль починається з моменту перетину кораблем разом з особами та товарами, які на ньому знаходяться, митного кордону України і закінчується оформленням митних документів на випуск товарів і транспортних засобів.
Митні, прикордонні, фітосанітарні, ветеринарні й інші служби, що дислокуються на кордоні, здійснюють свою діяльність у режимі роботи міжнародних морських і річкових портів. Митне оформлення може бути завершене тільки по закінченні контролю вище перерахованими органами.
Процес оформлення товарів і транспортних засобів портовими, митними, прикордонними й іншими органами організується на основі взаємно погоджених технологічних схем оформлення, контролю й обробки кораблів і перевезених на них вантажів і пасажирів. Технологічні схеми митного й іншого видів контролю — це документи, що відображають процедуру митно-прикордонного оформлення всіма службами, які взаємодіють разом з митними органами для досягнення мети, і здійснюється у відведений час відповідно до поставлених перед ними завдань. Технологічні схеми митного оформлення розробляються залежно від виду кораблів, товарів та їх приналежності, мети ввезення:
а) торгові, пасажирські, рибальські, рибопромислові вітчизняні й іноземні кораблі зарубіжного плавання — по прибуттю і вибуттю (по приходу і відходу);
б) обробці, контролю й оформленню експортно-імпортних товарів;
в) контролю й оформленню фізичних осіб і товарів, які ними перевозяться.
Відповідно до конкретних умов пасажирського чи вантажного порту розробляються схеми митного оформлення експортно-імпортних товарів (у контейнерах; наливних, навалювальних, сипучих вантажів). Необхідність розробки різних технологічних схем обумовлена особливостями оформлення документів у процесі митного оформлення і контролю в конкретному прикордонному порту.
Попередні й основні операції митного оформлення, а також проведення митного контролю товарів для вільного обігу і кораблів зарубіжного плавання в портах і портових пунктах України (за винятком товарів і транспортних засобів, переміщуваних фізичними особами, не призначених для виробничої чи іншої комерційної діяльності) і їхній випуск здійснюються в місцях розташування (у портах) відділів оформлення посадовими особами митних органів, які є співробітниками цих відділів.
Митному контролю підлягають усі кораблі зарубіжного плавання, за винятком військових кораблів ВМФ і прикордонних військ.
Для оформлення і контролю формуються змішані прикордонні комісії з представників зацікавлених відомств. Процедура роботи прикордонних комісій з оформлення пасажирських і торгових кораблів має свої особливості. Кораблі, що здійснюють чартерні рейси з туристами на борту, виходять в рейс за погодженими з туристичними агентствами планами. Про маршрут руху, час прибуття, тривалість стоянки кораблів митні й інші компетентні прикордонні органи інформуються адміністрацією порту завчасно на підставі календарних планів оформлення кораблів зарубіжного плавання на «прихід» і на «відхід».
Капітан іноземного судна зобов’язаний інформувати порт призначення про час приходу не пізніше, ніж за 48 годин.
Правила заходу і перебування у портах (на рейдах), провадження вантажних і пасажирських операцій, зв’язку кораблів з берегом, сходу на берег членів екіпажу і пасажирів, відвідування кораблів особами, що не є членами екіпажу судна, й інші правила, пов’язані із заходом у порти і на рейди і перебуванням у них, установлюються Законом України «Про державний кордон» (ст. 14), а також МК України, Кодексом торговельного мореплавства та іншими законами України. Як уже відзначалося вище, іноземні невійськові судна, що прибувають у порти України, повідомляють завчасно адміністрацію (владу) порту призначення про час свого прибуття.
Невійськові кораблі іноземних держав, які встановили для українських кораблів дозвільний порядок заходу у свої порти, заходять у порти, на рейди в порти України після отримання дозволу на це від компетентних органів України на принципах взаємності. Іноземні військові кораблі, заходять у внутрішні води і порти України з попереднього дозволу уряду України.
Митні органи, що організовують службу в морських, річкових портах, використовують для забезпечення надійної охорони митного кордону комплекс сил і засобів: особовий склад, службових тварин, режимні заходи.
Ввозити вантажі на територію порту дозволяється тільки на підставі ордера на вантаж чи накладної. Не прийняті вантажі вивозяться з порту за документами їх ввозу, але з вказівкою посадових осіб на причину повернення вантажу. Вивіз з території порту імпортної продукції рослинного походження здійснюється тільки при наявності сертифікатів, виданих державною інспекцією.
Багаж пасажирів кораблів зарубіжного плавання й іноземних моряків виноситься (вивозиться) з порту тільки після проходження процедури митного оформлення і контролю (встановленого МК України) та з письмового дозволу митниці.
Митне оформлення пасажирських кораблів здійснюється, як правило, біля пасажирських причалів морського пасажирського вокзалу. При неможливості заходу пасажирських кораблів великої вантажо- і пасажировмісності в порт і неможливості його митного контролю й оформлення через недостатню глибину причалів для підходу цих кораблів, їх оформлення провадиться на внутрішньому і зовнішньому рейдах.
Для здійснення митного контролю та митного оформлення адміністрація митному наряду подає на бланках форми міжнародної морської консультативної організації (ІМСО) такі документи:
- генеральна декларація – 1 примірник;
- вантажна декларація - 2 примірники;
- суднова роль - 1 примірник;
- список пасажирів - 1 примірник;
- загальна митна декларація – 2 примірники;
- митні декларації (українських членів екіпажу судна;
- список суднових запасів – 2 примірники;
- довідка капітана судна про наявність на борту судна наркотичних засобів, зброї та боєприпасів – 2 примірники;
- зобов’язання капітана українського судна про незнесення із судна запасів споживання, закуплених за кордоном - 1 примірник;
- вантажні документи – не більше ніж 5 примірників кожного.
Крім того, для українського судна капітан також повинен подати четвертий примірник, або завірену копію п’ятого примірника вантажної митної декларації на морське судно типу ВМД ВТЗ До того усі подані документи повинні бути засвідчені судовою печаткою та підписом капітана судна, за винятком митних декларацій українських членів екіпажу. В разі закупівлі українським судном за кордоном предметів матеріально-технічного постачання адміністрація судна подає для перевірки додаткові документи (рахунки-фактури, акти про оподаткування, акти про списання)
Пасажирські кораблі великої пасажировмісності проходять митне оформлення після оформлення їхніх пасажирів, команди корабля, а самі кораблі піддаються обов’язковому митно-прикордонному огляду комплексними нарядами зі співробітників митниці, прикордонників і членів команди корабля.
Митні органи здійснюють митний контроль кораблів зарубіжного плавання і перевезених на них товарів шляхом:
— перевірки корабельних документів;
— перевірки документів, що відносяться до перевезеного на кораблі товару;
— огляду жилих і нежилих приміщень корабля, товарів (вантажів, багажу і ручної поклажі пасажирів);
–– огляду особистих речей, що належать членам екіпажу корабля;
— огляду корабельного майна і припасів з метою запобігання ввозу і вивозу заборонених предметів, а також прихованого провозу товарів, валюти і валютних цінностей.
Кораблі зарубіжного плавання, що прибули в порт для вивантаження чи приймання вантажу, а також з інших причин знаходяться під митно-прикордонним контролем протягом усього часу стоянки корабля в порту. Іноземні кораблі і кораблі зарубіжного плавання, які належать Україні, у період стоянки в порту і перед відходом з порту за рішенням начальника митниці можуть проходити огляд на предмет виявлення порушників кордону, порушення митних правил, виявлення предметів, заборонених до вивозу. В зв’язку з цим їх огляд проводиться спільними нарядами митниці та прикордонників.
Після закінчення митного контролю та митного оформлення судна у справах митниці залишаються: генеральна декларація; митні декларації українських членів екіпажу судна; загальна митна декларація; вантажна декларація; список суднових запасів; зобов’язання капітана українського судна про незнесення із судна запасів споживання, закуплених за кордоном; вантажні документи; суднова роль; довідка капітана судна про наявність на борту судна наркотичних засобів, зброї та боєприпасів; інші документи в разі потреби.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Митний контроль на водному транспорті» з дисципліни «Митне право України»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Склад – найменша вимовна одиниця
Визначення потреби в інвестиціях та вартості капіталу
Склад і структура ресурсів комерційного банку
АУДИТОРСЬКИЙ ЗВІТ ТА ВИСНОВОК
. Місце та роль комерційних банків на ринку цінних паперів. Профе...


Категорія: Митне право України | Додав: koljan (28.10.2011)
Переглядів: 1697 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП