Аудит оборотних засобів, інших необоротних матеріальних активів. Мета, завдання, джерела аудиту
Мета аудиту — встановити дотримання підприємст-вом вимог П(С)БО 7 «Основні засоби». Завданням аудиту необоротних активів є встановлення: • правильності визнання, класифікації та оцінки необоротних активів; • дотримання вимог щодо документального оформлення наяв-ності та руху необоротних активів; • правильності ведення інвентарного обліку необоротних активів; • збереженості необоротних активів та їх технічного стану; • правильності відображення в обліку надходження необорот-них активів та витрат на їх утримання; • дотримання вимог щодо нарахування амортизації необорот-них активів і правильності відображення в обліку; • достовірності відображення в обліку орендованих необорот-них активів; • правильності переоцінки та зменшення корисності необоро-тних активів; • достовірності відображення в обліку вибуття необоротних активів; • правильності документального оформлення та визначення витрат на ремонт необоротних активів та відображення їх на ра-хунках бухгалтерського обліку; • достовірності розкриття інформації про основні засоби та нематеріальні активи у Примітках до фінансової звітності. Об’єктами аудиту основних засобів, інших необоротних матеріальних активів є: • наявність і стан збереження основних засобів; • операції, пов’язані з рухом основних засобів, їх технічний стан; • стан оперативного, інвентарного, аналітичного та синтетич-ного обліку основних засобів; • амортизація та індексація основних засобів; • операції з капітального ремонту, технічного переозброєння, модернізації та реконструкції основних засобів; • облік орендованих основних засобів; • придбання та виготовлення основних засобів; • облік витрат на утримання й експлуатацію машин і облад-нання; • матеріали інвентаризації, статистичної та фінансової звітності. Джерела інформації: Джерелами інформації для аудиту операцій з необоротними активами є: 1) наказ про облікову політику підприємства; 2) первинні документи з обліку необоротних активів: акт при-ймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (ф. № ОЗ-1), акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйо-ваних та модернізованих об’єктів (ф. № ОЗ-2), акт списання ос-новних засобів (ф. № ОЗ-3), акт на списання автотранспортних засобів (ф. № ОЗ-4), акт про установку, пуск та демонтаж будіве-льної машини (ф. № ОЗ-5), інвентарна картка обліку основних засобів (ф. № ОЗ-6), опис інвентарних карток з обліку основних засобів (ф. № ОЗ-7), картка обліку руху основних засобів (ф. № ОЗ-8), інвентарний список основних засобів (ф. № ОЗ-9), розрахунок амортизації основних засобів (ф. № ОЗ-14, № ОЗ-15 та ОЗ-16); 3) облікові регістри, що використовуються для відображення господарських операцій з обліку необоротних активів; 4) акти та довідки попередніх ревізій, аудиторські висновки та інша документація, що узагальнює результати контролю; 5) звітність. Перед безпосереднім проведенням аудиту необоротних акти-вів аудитору необхідно: ― ознайомитися з обліковою політикою сільськогосподарсь-кого підприємства у частині організації обліку необоротних ак-тивів за період, що підлягає перевірці, її змінами порівняно з по-переднім; ― уточнити дати проведення останньої інвентаризації необо-ротних активів та її результатів; ― ознайомитися з матеріалами переоцінки необоротних акти-вів за станом на 1 січня та їх відображенням в обліку; ― перевірити наявність наказів (розпоряджень) про створення на сільськогосподарському підприємстві постійно діючої комісії щодо списання необоротних активів, про осіб, відповідальних за зберігання необоротних активів з місцями їх експлуатації, а та-кож з’ясування умов укладених з ними договорів про повну інди-відуальну матеріальну відповідальність; ― ознайомитися з договорами на оренду необоротних активів, укладеними з юридичними та фізичними особами; ― перевірити наявність картотеки основних засобів за місця-ми їх експлуатації у матеріально відповідальних осіб; ― вивчити інформацію (наказів, списку матеріально відпові-дальних осіб, що звільнилися); ― встановити забезпеченість бухгалтерії підприємства чин-ними нормативними документами, що визначають правила ве-дення обліку необоротних активів, зразками міжвідомчих форм уніфікованої документації з обліку цих активів. Така інформація дасть змогу аудитору на початку перевірки мати загальне уявлення про організацію обліку необоротних ак-тивів на сільськогосподарському підприємстві та визначити ті аспекти, що потребують особливої уваги.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Аудит оборотних засобів, інших необоротних матеріальних активів. Мета, завдання, джерела аудиту» з дисципліни «Організація і методика аудиту сільськогосподарських підприємств»