Торгові підприємства насьогодні в більшості є приватизованими, тому майже завжди на них здійснюється фінансово-господарський контроль в формі незалежного аудиту та в формі податкового контролю. Метою аудиту торгівельних підприємств є встановлення законнос-ті, правильності та доцільності діяльності торгового підприємства, в тому числі розрахунків підприємства з бюджетом в частині сплати податків, зборів та обов’язкових платежів. Завданнями аудиту торгівельних підприємств є: обґрунтованість прийнятих у фінансовому плані розрахунків для визначення об'ємних показників роботи підприємств, фондів заро-бітної платні, рівня собівартості продукції, прибутку, правильність віддзеркалення в звітності планових показників, наявності випадків необґрунтованих змін планів виробництва і реалізації продукції, фондів заробітної платні, прибутку, платежів до бюджету; виконання плану за основними кількісними і якісними показниками, вплив окремих чинників на відхилення від затверджених планів; зміст господарських операцій за даними первинних документів для встановлення їх законності, доцільності і достовірності; записи в регістрах бухгалтерського обліку в зіставленні з первин-ними документами, дані облікових регістрів з показниками звітності, звітні дані з плановими; дані різних документів, що відносяться до взаємозв'язаних госпо-дарських операцій, наприклад, зіставлення даних про кількість ви-пущених виробів з документами про нарахування заробітної платні за вироблення цих виробів; порівняння даних про відвантаження (відпустці) продукції з пропусками на її відпуск з території підприєм-ства; дотримання встановленого порядку ведення бухгалтерського облі-ку грошових коштів і матеріальних цінностей, а також обґрунтова-ність кореспонденції рахунків в облікових регістрах; достовірність звітних даних, виявлення приписок і інших спотворень показників звітності; ефективність використання матеріальних, фінансових і трудових ресурсів, своєчасність документального оформлення господарсь-ких операцій, повноти виявлення і мобілізації внутрішньогосподар-чих резервів, причини утворення непродуктивних витрат і втрат; дотримання діючого порядку встановлення і застосування цін і та-рифів; виконання вказівок по усуненню недоліків, виявлених попередньою ревізією. Джерелами інформації при проведенні аудиту окрім загальновідо-мої документації виступає ряд специфічної документації: договори; накладна на відпустку товарно-матеріальних цінностей (типова фо-рма М-20), яка фіксує передачу матеріальних цінностей водію (екс-педитору) і є підставою для вибуття матеріальних цінностей зі складу підприємства; товарно-транспортна накладна (ТТН) за формою 1-ТН і шляхового листа вантажного автомобіля (форма « 2, що діє в межах України). шляховий лист; прибуткові ордера (форма М-4), які використовуються для оприбут-ковування товарів, що поступили від постачальників, відповідних даним супровідних документів. Вони складаються матеріально від-повідальною особою, що приймає товари; акт про приймання матеріалів (форма М-7). Вони використовуються для оприбутковування товарів, коли є розбіжності якості і кількості з даними супровідних документів і для товарів, що поступили без до-кументів тощо. В ході проведення аудиторської перевірки здійснюється збір доказів щодо того, що: - грошові кошти дійсно існують на певну дату; - грошові кошти дійсно належать підприємству, що перевіряється; - операції з грошовими коштами, відбиті в облікових регістрах, дій-сно відбулися; - всі операції, які здійснювалися з грошовими активами, повністю відбиті в бухгалтерському обліку; - грошові активи, правильно оцінені і відбиті у всіх істотних аспек-тах в обліку за правильною вартістю. Для отримання вказаних доказів використовуються різні за змістом методичні прийоми. Серед них можна виділити інвентаризацію, перевірку документів за формою, по суті і змісту, арифметичну, ло-гічну, експертну, стрічні перевірки, прийоми взаємного контролю операцій, опитування і т.і.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Аудит торгових підприємств» з дисципліни «Фінансово-господарський контроль»