Монополістична конкуренція — тип ринку, на якому діє вели-ка кількість невеликих постачальників, що конкурують між собою за продаж диференційованого товару. Можна сформулювати такі ознаки монополістичної конкуренції: 1. На ринку існує відносно велика кількість продавців, кожен з яких задовольняє невелику частку ринкового попиту. 2. Товар кожного підприємства є недосконалим замінником то-вару, що реалізується іншими учасниками даного ринку, тобто товар є диференційованим. Диференціація може бути як за якісними озна-ками, так і за розбіжностями в рекламі, іміджі підприємства, що дає змогу продавцеві мати певну міру монопольної влади у своєму рин-ковому сегменті. 3. Продавці при встановленні цін і визначенні обсягів продажу своїх товарів не враховують реакцію конкурентів. Малоймовірно, щоб якийсь конкурент зазнав збитків або втратив значну частку ри-нку при зменшенні будь-яким підприємством продажної ціни, оскі-льки він виробляє диференційований товар, на який є досить сталий попит. 4. Ринок має відносно невисокі вхідні та вихідні бар’єри.
Рис. 13.1. Лінії попиту на продукцію підприємства за різних ситуацій Крива попиту на товар підприємства має від’ємний тангенс кута нахилу (на рис. 13.1 — D2D2). Попит на продукцію підприємств не є, як за умов досконалої конкуренції, абсолютно еластичним (D1D1), але його еластичність вища, ніж за умов монополії — (D3D3). Для визначення обсягів випуску продукції, що максимізують прибуток або мінімізують збитки (короткостроковий період), підприємство—монополістичний конкурент повинно провести такий самий сукупний або граничний аналіз, як і за умов інших ринкових структур. Обсяг оптимального випуску та відповідна ціна визначаються за правилом: MR = MC. Точка ЕMK (QMK, PMK) на лінії попиту (рис. 13.2) відповідає умовам короткострокового періоду, точка В відображає стан довгострокової рівноваги.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «РИНОК МОНОПОЛІСТИЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ» з дисципліни «Мікроекономіка»