Індивідуальність аксесуарів та зовнішнього вигляду жінки
Аксесуари — найважливіша частина гардероба ділової жін% ки. Кольорова хусточка, брошка, фігурна шпилька, оригіналь% ний пояс, елегантна сумочка — ці й інші деталі жіночого туа% лету додають її вигляду індивідуальності, шарму, відрізняють від інших жінок. Діловій жінці варто носити класичні сумки середнього роз% міру з однотонної натуральної шкіри. Колір сумки повинен відповідати кольору взуття. Психологи зауважують: сумка великого розміру свідчить про те, що її власниця дійова натура з широким світоглядом. Якщо при цьому сумочка строгої класичної форми, то її влас% ниця вміє поєднувати роботу з відпочинком. Блискучу сумоч% ку або сумочку, прикрашену дорогоцінностями, треба носити з дорогою сукнею. Треба зазначити, що всередині сумочки зав% жди повинен бути порядок і набір потрібних речей (носовичок, косметичка, мобільний телефон, портмоне). Що ж до ділових речей, то повинен бути невеликий блокнот або щоденник у твердій оправі й гарна авторучка — це засвід% чить акуратність, діловитість, організованість. Головний убір надає жіночому костюму закінченого вигля% ду. Через це він повинен гармоніювати з костюмом, відповіда% ти вікові, бути до лиця. Жінкам із подовженим обличчям не личать високі капелюхи, а також капелюшки малих розмірів. Капелюхи з широкими або дещо відігнутими донизу полями роблять обличчя більш привабливим. 194Жінкам із широким обличчям не пасує капелюшок без по% лів, їм більше до лиця капелюшки невисокі з невеликими по% лями. Молодим жінкам не варто одягати капелюхи складних фасонів, їм більше личитимуть маленькі капелюшки з поля% ми, відігнутими назад. Літнім жінкам пасують головні убори неяскравих тонів з полями, відігнутими донизу. Окуляри вносять істотний вклад в імідж ділової жінки, до% дають серйозності й солідності усьому зовнішньому виглядові. 195 Таблиця 5.2 Класифікація кольорів одягу за психологічним впливом Колір Значення кольору Характер кольору Психологічний вплив Червоний Вольовий Стимулюючі Збуджуючі Жовто%гарячий Теплий Жовтий Променистий Фіолетовий Обнадійливий Дезінтегруючі Заспокійливі Синій Дискантний Світло%синій Направляючий Синьо%зелений Надбудований Рожевий Ніжний Заспокійливі Приглушуючі Ліловий Замкнутий Пастельно%зелений Ласкавий Сірувато%блакитний Стриманий Зелений Вимогливий Статичні Врівноважуючі Маслиновий Заспокійливий Жовто%зелений Вольовий Зухвалі Дратівливі Пурпуровий Претензійний Гарячі Агресивні Сірий Приємний Глухі Статичні Білий Сприятливий Чорний Інтегруючий Охра Пом’якшуючий Теплі Інертні Коричневий, землистий Стабілізуючий Темно%коричневий Пом’якшуючий Темно%сірий Сприятливий Заспокійливий Холодні Миротворчі Темно%синій Темно%зеленийЯкщо жінка носить окуляри, то оправа підбирається до овалу лиця і до кольору одягу. Оправа повинна бути середніх розмірів, пластмасова, рогова чи металева. Брюнеткам треба підбирати оправу до кольору во% лосся, блондинкам та рудуватим — ні в якому разі не під колір волосся, краще коричневу. Бажано уникати темних, димчастих окулярів, жінка в таких окулярах не викликає довіри. Метале% ва оправа надає солідності діловій жінці, але, з другого боку, де% що зменшує її привабливість. На роботі краще носити окуляри, а контактні лінзи використовувати для неділових зустрічей. Узагалі правильно підібрані окуляри надають жінці ділово% го вигляду, збільшуючи шанси особливо маленьких жінок з неяскравою зовнішністю. Якщо обличчя овальне, то підійде будь%яка форма оправи, але не занадто велика. До прямокутного лиця вибираються круглі або овальні форми. До трикутного лиця з виступаючи% ми вилицями і гострим підборіддям підійдуть окуляри форми «метелик», в яких верхній край оправи ширший, ніж нижній. Кругле лице виглядає краще із квадратними і прямокутними оправами. До обличчя широкого в області вилиць і середньої частини із різко вираженими куточками нижньої щелепи па% суватимуть великі окуляри плавної форми (овальної). Ділова жінка може носити ювелірні прикраси, але без будь% яких надмірностей, середнього розміру. Допускаються комп% лекти прикрас у діловому класичному стилі, що охоплюють не більше трьох елементів: — сережки, каблучка й ланцюжок; — сережки, каблучка й намисто середнього розміру; — брошка, сережки, каблучка; — гладенький, строгий браслет, сережки та гладенька каб% лучка; — годинник, кулон, сережки в одному стилі. Використання прикрас — це показник не стільки матеріаль% ного достатку жінки, скільки її культури та смаку. Не треба на% дівати водночас золоті та срібні прикраси. з біжутерією діловим жінкам треба бути обачними: вона повинна бути найвищого ґа% тунку і від престижних фірм. Біжутерії не повинно бути багато, навіть під час урочистих заходів і свят. Велика кількість блис% кучих дрібниць може свідчити про брак чоловічої уваги та певну сексуальну невдоволеність, інколи несвідому. Прикраси не повинні заважати в роботі. Щодо шлюбних обру% чок — у деяких фірмах їх не носять за спільною домовленістю, 196197 але загалом ті жінки, які перебувають у шлюбі, повинні їх носи% ти. Шлюбна обручка свідчить про статус жінки, оскільки статус заміжньої жінки, а тим більше жінки%матері значно вищий. Крім того, обручка слугує певною перепоною для небажаних за% лицянь. Відсутність обручки може свідчити про наявність пев% них сімейних проблем або про лідерство в сім’ї. Сережки, як зазначають дослідники, свідчать про смак жін% ки, а також про її характер. Власниці трикутних сережок ди% намічні та імпульсивні. У цих представниць слабкої статі просто кипить енергія. Якщо до того ж сережки червоні або по% маранчеві, жовті чи смарагдові — вона не байдужа до усього нового, незвичайного. Еліпсоподібні сережки носять переважно романтичні жін% ки. Жінка дуже вразлива, якщо надає перевагу біжутерії тем% но%синього кольору. Круглі сережки, зазвичай, носять ті, хто шукає справжню гармонію. Такій жінці подобаються чесні люди, вона врівнова% жена та витримана. Велике значення для неї має вірність. Власниця чотирикутних сережок — самовпевнена та ціле% спрямована, надає перевагу діловим, небалакучим людям справи, які вміють вирішувати свої проблеми. Сережки з фі% гурками носять екстравагантні жінки. Найбільш оптимальними в діловому стилі є прикраси без ка% менів, з дорогоцінного металу (платина, золото, срібло), можна використовувати прикраси з камінням нейтральних тонів — на% тюрель (яшма, лазурит, агат, бірюза, корал тощо), добре під% креслюють класичний стиль вироби з перлів [8; 82–95]. Годинник у бізнес%леді повинен бути у класичному стилі — на білому циферблаті римські цифри. Сучасна ділова жінка зазвичай стримана у прикрасах. Її жі% ночість виявляється в тому, що на робочому місці на таку жін% ку приємно дивитись. Вона приваблива, елегантна, в її кабіне% ті та за столом чисто, стоять квіти, завжди свіже повітря. Елегантність жінки залежить від її смаку, відчуття моди й інтелекту. Головне — знайти свій стиль і зуміти пристосува% ти до нього моду. Продуктивні у створенні власного імідж%об% разу ті жінки, які мають відчуття смаку та міри інтуїтивно. Це своєрідний талант і, найчастіше, природжений. Разом з тим, щоб підтримувати особистий імідж, природні здібності потріб% но постійно розвивати. Волосся — це природна окраса жінки. Воно завжди входить у стереотип людського образу. Волосся не тільки «гріє голову»,як кажуть діти, воно надає зовнішньому вигляду певної завер% шеності. Насамперед волосся повинно бути середньої довжини не нижче плечей, або коротка класична стрижка. Якщо волосся довге, ділова жінка повинна прибирати його в класичну зачіску: бабетта, мушля. Жінка з довгим розпущеним волоссям може бу% ти досить привабливою, але є ризик зашкодити службовому авто% ритету. У виборі жіночої зачіски діють певні перевірені досвідом правила, проте вона завжди повинна бути модною і охайною. Якщо жінка повна та висока, їй личить середня довжина во% лосся до мочки вуха, об’єм зачіски збільшений на скронях; як% що вона невисока та повна — хвилі чи легкі кучері; невисокій на зріст і худорлявій — лінія каре, короткий чи подовжений варіант зі збільшеним об’ємом зачіски біля вух та скронь. Якщо обличчя овальне — особливих проблем у виборі немає; кругле обличчя — вимагає каре класичного чи романтичного стилю; квадратне — не треба відкривати лоб, краще прикрива% ти його пасмом волосся. Пофарбоване в темний колір волосся додає зовнішності більшої суворості, а світловолосі жінки зда% ються молодшими. Вибір зачіски залежить від фігури, типу обличчя, форми го% лови і структури волосся (пряме або хвилясте). За допомогою зачіски можна скоригувати деякі вади обличчя: — довгий ніс буде здаватися меншим, якщо напустити во% лосся на чоло; — до короткого носа більше пасують кучері, до скошеного підборіддя — зачесане назад волосся чи зачіска з проді% лом тощо. Тимчасово змінити зачіску, не роблячи хімічну завивку чи фарбування, можна, скориставшись перукою або шиньйоном. Це створить враження зміни довжини, структури і кольору во% лосся. Перуки бувають різних фасонів та довжини. Основою її є легка еластична сітка, яка легко надягається на голову і зручна для носіння. Якщо в жінки коротка стрижка, то за до% помогою шиньйону можна зробити собі пучок чи хвостик або ж завдяки сучасним засобам «подовжити» волосся. На уявлення про жіночу красу великий вплив має мода та косметичні засоби, які допомагають жінці виглядати бадьо% рою, рішучою, впевненою у собі. Слово «косметика» грецького походження і означає мистецтво прикрашати. Уже в античні часи рабині у відведених для цього приміщеннях робили ма% саж, компреси, маски для обличчя. Стародавні греки вважали красу складовою частиною доброго здоров’я й використовували 198199 різні ароматичні есенції, білила, рум’яна, кармін, мазі тощо. У стародавніх єгиптянок було прийнято чорнити повіки, нада% ючи їм продовгуватої форми й накладати зелені тіні навколо очей. На Русі ідеалом краси здавна вважалися статурні жінки з білою шкірою і яскравим рум’янцем. Сьогодні косметичні засоби на діловій жінці повинні бути ледве помітними. Краща косметика для ділової жінки та, яку ніхто не помічає. Тут головний принцип: мінімум туші для вій, не занадто яскраві тіні й помада. Макіяж повинен гармоніювати з кольором волосся, розміром та кольором очей, формою облич% чя. Макіяж — це декоративна косметика, тактичне призначення якої — надати обличчю естетичність і привабливість. Ось чого не треба забувати, користуючись макіяжем. Щоб зробити гарний макіяж, потрібні три умови: набір дорогої косметики («Шанель», «Ревлон», «Ланком», «Мері Кей», «Буржуа», «Ів Роша»), що відповідає кольору обличчя і зовнішньому вигляду, впевнена рука, потрібні засоби та приналежності. Використовуючи по% ради візажиста, можна набути досвід вмілого використання косметики як жінкам, так і чоловікам. Вміле використання макіяжу дозволяє не тільки збільшити розміри губ або очей, але й приховати можливі дефекти шкіри, зробити більш при% вабливим свій особистий імідж. Макіяж повинен бути модним, але помірним, підкреслюва% ти достоїнства і підходити до вашого кольоротипу. Також він повинний гармоніювати з усім костюмом. Дослідження свід% чать, що зараз не допускається відсутність макіяжу в ділової жінки, тому що макіяж — це своєрідна імітація свого здоров’я, а отже, демонстрація своєї доцільності. Акуратний, правильно накладений макіяж свідчить про те, що жінка стежить за со% бою та їй не байдужа думка інших. Треба зазначити також, що професійно накладений макіяж підкреслює кольорову гамму вбрання. Уже в Стародавньому Єгипті догляд за нігтями та їх фарбу% вання були традицією. Фараон Нармер (3,5 тис. років до н. е.) полюбляв фарбувати нігті хною. Давні китайці застосовували з цією метою золото й срібло, а от червоним і чорним кольорами могли користуватися лише імператори. Жінки Сходу в XVIІ ст. вводили собі під нігті кольорові мінеральні барвники, щоб у них виростали «підфарбовані» нігті. в Європі манікюр став популяр% ним завдяки французькому королю Луї%Філіппу (1830 p.). Йому вже тоді регулярно обробляли нігті, наносячи лак, що імітував поверхню здорового нігтя.І сьогодні добре виконаний манікюр підкоряє оточуючих своєю витонченістю, красою рук, вишуканою простотою, благородст% вом, природністю ліній та кольоровою гаммою. Сучасні техноло% гії дозволяють жінці з ламкою нігтевою пластиною нарощувати нігті за допомогою спеціаліста з манікюру з використанням від% повідних матеріалів (гель, акріл). Для образу ділової жінки краще обирати лак у пастельній гаммі, що відповідає кольору помади, макіяжу й одягу, також на сьогодні дуже актуальний в діловому стилі жінки французький манікюр (френч). Будь%який образ вважається завершеним тоді, коли він міс% тить витончений аромат. Про вплив запаху на психологічний та фізичний стан люди знають із давніх часів. Достовірні відомості про те, що люди навчилися виділяти запашні речовини з рослин, належать до V тисячоліття до н. е. Так, на глиняній табличці, знайденій в Шумері, згадуються мирт, чебрець, смола дерев й описано способи їх використання. Курильні свічі й кадила здавна вико% ристовувалися у храмах Індії та Єгипту. Єгипетські фараони не раз воювали за ефірні масла та пахощі. Недарма в Корані за% писано: «Парфуми — це їжа, що пробуджує дух, а дух — це верблюд, на якому їде людина». Більшість народів й досі використовують цілющу силу ефір% них масел, їхні аромати можуть відновити ауру, допомогти зня% ти неврівноваженість, перевтому, підвищити працездатність. У програмістів кількість помилок знижується на 20%, коли вони вдихають запах лаванди, на 33% — від запаху жасмину, на 54% — від запаху лимону. Фізичну працездатність підви% щує масло троянди, коріандру, розмарину. Нервову систему людини стимулює масло гвоздики, кориці, бергамоту, герані. Користуватися парфумами треба дуже обережно: багато лю% дей мають занадто високу чутливість до запахів. Запах парфу% мів не повинен відчуватися далі, ніж на 45 см. Різниця між парфумами, туалетною та парфумованою во% дою, зважаючи на міжнародні стандарти, полягає в такому: — парфуми (Perfume) — 20–30% ароматичних речовин. Тримаються 6–8 годин, краще використовувати ввечері, в урочистій та інтимній обстановці; — парфумована вода (Eua de Perfume) — 8–12% ароматич% них речовин. Краще використовувати в денний час, аро% мат зберігається 4–5 годин; — туалетна вода (Eua de toilette) — 5–8% ароматичних ре% човин, зберігає аромат 2–3 години, створює ненав’язливу ауру. 200201 Сучасні ділові жінки віддають перевагу дорогим французь% ким парфумам. Підвищенню іміджу жінки%керівника сприяють ледве відчутні шлейфові аромати. Купуючи парфуми, недостат% ньо просто оцінити їх аромат сам по собі. Потрібно перевірити, як він поєднується із запахом шкіри, для чого треба капнути парфуми на руку, трохи розтерти і тільки потім оцінити аромат. Дослідивши імідж ділової жінки, ми дійшли висновку, що головне в культурі її одягу не ультрамодність і помітність, а почуття міри, елегантність, смак і доцільність, що підкрес% люють ділові якості. Імідж ділової людини визначають її зовнішній вигляд (від одягу до аксесуарів), постава й хода, культура мовлення, ввіч% ливість, пунктуальність. Привабливий зовнішній вигляд — це поєднання багатьох компонентів: колір обличчя, доглянута шкіра, акуратна зачіс% ка, макіяж і одяг. Одна неправильно підібрана деталь може зіпсувати все враження. Але визначальним фактором є одяг. Діловий стиль — це стиль щоденний. Одяг у діловому стилі повинен бути функціональний й у той самий час елегантний, що підкреслює ділові якості. Жінку, одягнену в діловому сти% лі, відзначають діловитість, енергійність, рішучість, впевне% ність у собі, акуратність і працездатність. Вибираючи одяг, ділова жінка повинна дотримувати визна% ченої «ділової палітри» відтінків, уникаючи при цьому занадто яскравих кольорів. Не треба носити одяг, що надмірно облягає фігуру і підкреслює сексуальність (міні, декольте). Спідниця повинна бути ледь вище коліна, силует — напівприлягаючий. Також не можна будь%які романтичні зборки, волани й рюші, що знижують рейтинг ділових якостей. Ділова жінка може вносити у свій костюм елементи жіноч% ності, романтики (шарф, хустинка, зав’язана на шиї), що під% креслюють її індивідуальність, неповторність. Варто відмовитися від завитого, розпущеного довгого волос% ся і пам’ятати про сивину. Для ділової жінки дуже важливо пам’ятати про свою зовніш% ність, про те, як вона одягнена. Тому що одяг — один з факторів престижу, спосіб довести свою значущість у діловому світі. Умінню накладати макіяж краще спеціально навчитися. Го% ловне тут — відчуття міри і вибір свого стилю, який незалежно від моди допоможе виглядати елегантно. Денний макіяж пови% нен бути помірним, особливо у спекотні літні дні — шар тінейдля вік, тонального крему і пудри повинен бути гранично тон% ким, а туш — вологостійка, щоб не з’являлися під нижніми пові% ками «зрадницькі» чорні смуги. Надзвичайно широкий діапазон губної помади дозволяє вибрати ту, що підійде вам якнайбільше як за кольором, так і за якістю, при цьому вся кольорова гамма декоративної косметики повинна бути підібрана в тон, поєдну% ватися з костюмом, інакше може вийти карикатурний образ. Вечірній макіяж звичайно буває яскравішим і навіть фанта% зійним — усе це залежить від віку. Для макіяжу є тільки одне призначення: він покликаний допомогти вам показати вашу природну красу. Він повинен підкреслити ваші достоїнства і злегка затушувати недоліки. Ваш макіяж не повинен привер% тати до себе уваги і відповідати кольору вашої шкіри, волосся, очей, зрештою має відрекомендувати вас найкращим чином. Оточуючі не повинні звертати увагу спочатку на зухвалий, яскравий грим і лише потім на вас. Якщо люди роздивляються ваш макіяж, отже, він надмірний. Багато жінок відвідують са% лони краси і виходять звідти несхожими на себе. Очевидно, не варто робити цього, якщо на вас звернута пильна увага громад% ськості. Макіяж не може перетворити вас на іншу людину, він змінює вас тільки на короткий час.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Індивідуальність аксесуарів та зовнішнього вигляду жінки» з дисципліни «Іміджелогія»