Порядок складання балансу руху грошових коштів (прямий)
Рух коштів від операційної діяльності при використанні прямого методу визначається у такій послідовності: Визначення суми надходження від покупців (замовників); Визначення суми інших надходжень від операційної діяльності; Визначення суми платежів постачальникам; Визначення суми сплачених операційних витрат; Визначення суми сплачених процентів; Визначення суми сплачених податків з обороту; Визначення суми сплачених податків на прибуток. 1) Для визначення суми коштів, що надійшли від покупців, необхідно скоригувати суму доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, послуг) на суму змін дебіторської заборгованості та одержаних авансів. При цьому на суму збільшення дебіторської заборгованості сума доходу (виручки) від реалізації продукції зменшується, а сума зменшення дебіторської заборгованості додається до виручки. Збільшення авансів одержаних збільшує дохід, а їх зменшення його зменшує. Алгебраїчна сума виручки, відхилень по дебіторській заборгованості та авансам одержаним дорівнюватиме сумі надходження коштів від покупців. 2) Для визначення суми інших надходжень від операційної діяльності слід враховувати зміни у складі доходів майбутніх періодів і дебіторської заборгованості, пов'язаної з іншим операційним доходом. При цьому до операційних доходів: — додаються зменшення даної дебіторської заборгованості та збільшення доходів майбутніх періодів; — віднімаються збільшення даної дебіторської заборгованості та зменшення доходів майбутніх періодів. Таким шляхом отримують інші надходження від операційної діяльності. 3) Для визначення суми коштів, сплачених постачальникам, слід скоригувати собівартість реалізованої продукції (робіт, послуг) на зміни у складі запасів, кредиторської заборгованості та суму амортизації, включену до її складу. При цьому із собівартості реалізованої продукції (робіт, послуг) віднімаються суми амортизації основних засобів і нематеріальних активів у складі собівартості реалізованої продукції, зменшення складських запасів, зменшення авансів виданих і збільшення кредиторської заборгованості за товари, роботи, послуги. Додаються до собівартості реалізованої продукції суми збільшення складських запасів, збільшення авансів виданих, зменшення кредиторської заборгованості за товари, роботи, послуги. Так отримують платежі постачальникам. 4) Для визначення суми сплачених інших операційних витрат (адміністративних, на збут, їн.) слід послідовно скоригувати всі витрати, пов'язані з операційною діяльністю (крім собівартості Ревізованої продукції,послуг). Операційні витрати зменшуються на суму амортизації у складі операційних витрат, зменшення у складі витрат майбутніх періодів, зменшення у складі операційної дебіторської заборгованості (крім заборгованості за товари, роботи, послуги), збільшення у складі забезпечень наступних витрат і платежів, збільшення у складі операційної кредиторської заборгованості. Операційні витрати збільшуються на суми збільшення у складі витрат майбутніх періодів та у складі операційної дебіторської заборгованості, на суми зменшення у складі забезпечень наступних витрат і платежів та операційної кредиторської заборгованості. Таким чином утримують сплачені операційні витрати. 5) Для визначення суми сплачених процентів необхідно ско-ригувати фінансові витрати, наведені у звіті про фінансові результати, на зміну заборгованості по процентах, що підлягають сплаті, яка відображена в балансі у складі статті «Інші поточні зобов'язання». Зменшення заборгованості по процентах, що підлягають сплаті, підвищує фінансові витрати, а її збільшення їх знижує. 6) Для визначення сплачених податків з обороту (ПДВ, АЗ) слід врахувати зміну заборгованості по розрахунках з бюджетом по цих податках. Податок на додану вартість та акцизний збір збільшуються у разі зменшення зобов'язань і збільшення дебіторської заборгованості по цих податках. ПДВ та АЗ зменшуються при збільшенні зобов'язань і зменшенні дебіторської заборгованості по них.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Порядок складання балансу руху грошових коштів (прямий)» з дисципліни «Фінансовий менеджмент у малому бізнесі»