Методи фінансового прогнозування основних показників малого підприємництва
фінансове прогнозування здійснюється при допомозі неформалізованих і формалізованих методів прогнозування. Неформалізовані методи прогнозування базуються на логічних висновках, а не на визначених аналітичних залежностях. Застосування цих методів характеризується суб’єктивізмом і його результати в значній мірі залежать від інтуїції, досвіду і знання фінансового менеджера. Формалізовані методи прогнозування можна поділити на дві великі групи: а) методи, які базуються на застосуванні стохастичних моделей; б) методи, які базуються на застосуванні жорстко детермінованих моделей. Серед стохастичних моделей найбільше розповсюдження одержали лінійні моделі, які реалізуються при допомозі простого динамічного аналізу: багатофакторного динамічного аналізу; аналізу з використанням авто-регресивних залежностей. Простий динамічний аналіз виходить із передумови, що прогнозний показник змінюється прямо (або зворотно) пропорційно до зміни часу. Багатофакторний регресивний аналіз є розповсюдженням простого динамічного аналізу на багатомірний випадок. В цьому випадку в результаті якісного аналізу відбирається ряд факторів, які на думку фінансового менеджера найбільш впливають на зміну прогнозує мого показника і відповідно будується регресивна залежність. Аналіз при допомозі авто регресивних залежностей полягає в тому. Що значення прогнозного показника ставиться в залежність в майбутньому періоді, тобто в якості фактора вводиться період часу. Жорстко детерміновані моделі використовуються в ситуаційному аналізі. Зокрема, форма звітності №2 “Звіт про фінансові результати” являє собою табличну реалізацію жорстко детермінованої факторної моделі, яка пов’язує результативну ознаку (прибуток) з факторами (обсяг реалізації, рівень витрат, рівень цін, податкові ставки і інші). Таким чином, прогнозування здійснюється на основі фінансової інформації минулих періодів з врахуванням планів малого підприємства на майбутній період, діючого і майбутнього впливу на елементи структури попиту, а також вірогідних витрат малого підприємства в майбутньому. Таке прогнозування використовується тоді, коли мале підприємство функціонує декілька років і накопичений достатній обсяг фінансової інформації зміни витрат і доходів, а також зв’язок між обсягом реалізації і витратами.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Методи фінансового прогнозування основних показників малого підприємництва» з дисципліни «Фінансовий менеджмент у малому бізнесі»