ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Менеджмент » Фінансовий менеджмент у малому бізнесі

ФІНАНСОВА СТРАТЕГІЯ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА
Вихідним положенням для визначення поняття фінансової стратегії є розуміння того, що фінансова стратегія малого підпри-ємства має розглядатися в комплексі з питаннями інвестиційного розвитку малого підприємства і фінансування найприйнятнішого для малого підприємства інвестиційного проекту, тобто фінансо-ві рішення, звичайно, виділяються у дві групи: інвестиційні та рішення щодо фінансування. Інвестиційні рішення дають змогу визначити фінансові ресурси, які необхідні для здійснення накреслених планів. Розроблення рішення передбачає фінансове оці-
нювання і вибір найприйнятнішого інвестиційного проекту. Слід зазначити, що інвестиційні рішення спрямовані на те, щоб визна-чити, які проекти прийнятні для малого підприємства і які фінан-сові ресурси необхідні для його фінансування. Рішення щодо фі-нансування інвестиційного проекту пов’язані з вибором оптималь-ного співвідношення між внутрішніми і зовнішніми джерелами коштів. Внутрішнім джерелом фінансування інвестиційного про-екту є нерозподілений прибуток. Якщо нерозподіленого прибут-ку недостатньо, тоді необхідно вишукувати грошові кошти ззов-ні. Для малого підприємства зовнішні надходження грошових коштів значно обмежені порівняно з великим виробництвом. За-звичай малі підприємства забезпечують розвиток виробництва за рахунок власних коштів. Розмір власних коштів залежатиме від рівня очікуваного прибутку та частки прибутку, який буде спря-мований на сплату дивідендів.
Фінансова стратегія малого підприємства охоплює:
1) формування фінансових ресурсів та стратегічне управління ними;
2) розроблення пріоритетних напрямів та зосередження зусиль на їх виконанні, маневрування та використання резервів у проце-сі виробництва;
3) створення та підготовку стратегічних резервів;
4) відповідність фінансових дій економічному стану та мате-ріальним можливостям підприємства;
5) визначення головної загрози з боку конкурентів та розроб-лення заходів щодо усунення цієї загрози.
Завданнями фінансової стратегії малого підприємства є:
1) дослідження характеру та закономірностей формування фі-нансових відносин у ринкових умовах господарювання;
2) розроблення умов для підготовки можливих варіантів фор-мування фінансових ресурсів малого підприємства та дій фінан-сового менеджера у випадку нестійкого фінансового стану під-приємства;
3) забезпечення малого підприємства фінансовими ресурсами, необхідними для господарської діяльності в майбутньому;
4) забезпечення ефективного вкладання тимчасово вільних грошових коштів малого підприємства з метою одержання мак-симального прибутку;
5) розроблення заходів, спрямованих на виведення малого підприємства з кризової ситуації.
Важливою частиною фінансової стратегії малого підприємст-ва є розроблення внутрішніх нормативів з застосуванням практи-ки зарубіжних компаній.
Фінансова стратегія малого підприємства розроблюється з урахуванням ризику неплатежів, коливань інфляції та інших не-передбачених обставин. Фінансова стратегія малого підприємст-ва має відповідати виробничим завданням і в разі необхідності коригуватися та змінюватися.
Для обґрунтування правильної фінансової стратегії малого підприємства необхідно визначити ряд показників.
У господарській практиці значного поширення набув коефі-цієнт віддачі на власний капітал, який визначається за фор-
мулою:

З цього відношення видно, що мале підприємство може збільшу-вати віддачу на власний капітал шляхом збільшення норми при-бутку від реалізації продукції, покращення використання основ-них засобів і оборотних активів та збільшення фінансового важе-ля. Застосовуючи метод абстракції фінансовий менеджер може визначити вплив кожного чинника на показник віддачі на влас-ний капітал.
Інший показник, який використовується в розробці фінансової стратегії малого підприємства — коефіцієнт ефективності вико-ристання нерозподіленого прибутку, який визначається за фор-мулою:

З цієї формули видно, що нарощування власного капіталу за-лежить від рівня віддачі на власний капітал та коефіцієнта реін-вестицій.
Віддача на власний капітал, у свою чергу, залежить від ефектив-ності використання активів та рентабельності. При цьому один і той самий кінцевий результат може бути досягнутий за різних сполу-чень рентабельності. Водночас високий ступінь ефективності вико-ристання активів може супроводжуватися низьким рівнем рентабельності і навпаки, високий рівень рентабельності може бути досягну-тий за відносно невисокої швидкості обороту активів.
Третій показник являє собою фінансовий важіль, який показує залежність власного капіталу від залученого капіталу і визнача-
ється за формулою:

де Фв –фінансовий важіль;
Зк — залучений капітал;
Вк –власний капітал.
З формули видно, що чим більше залученого капіталу, тим вищий ефект фінансового важеля. Але ефект фінансового важеля значною мірою залежить від диференціала фінансового лівери-джу, який визначається у вигляді різниці між рентабельністю ак-тивів і процентними ставками за користування запозиченими коштами. Якщо мале підприємство не використовує залучений капі-тал, то ефекту фінансового важеля не буде. Відсутність ефекту фінансового важеля або низький його рівень на практиці компен-сується за рахунок підвищення коефіцієнта реінвестицій.
Під час вивчення даної теми необхідно звернути увагу на роз-роблення пропозицій щодо формування фінансової стратегії ма-лого підприємства.
Пропозиції щодо формування внутрішньої фінансової страте-гії малого підприємства розроблюються по об’єктах та складових внутрішньої фінансової стратегії в трьох варіантах з кількісною оцінкою пропозицій і їхнього впливу на структуру балансу мало-го підприємства.
Мета пропозицій — вивести мале підприємство з кризового фінансового стану. Кількісна оцінка фінансового стану підприєм-ства при виконанні пропозицій щодо фінансової стратегії за всіма варіантами вказує на можливість виходу підприємства з кризово-го фінансового стану.
Під час розроблення пропозицій насамперед слід з’ясувати, чи сталися за аналізований період зміни, що стосуються основних засобів і вкладень, грошових коштів, дебіторської заборго-ваності в активі балансу та джерел власних коштів, кредитор-ської заборгованості в пасиві балансу. Після цього визначаєть-ся фінансова стійкість малого підприємства відношенням вла-сного капіталу до валюти балансу. Якщо коефіцієнт фінансової стійкості 0,3 і менше, то фінансова стійкість підприємства ви-значається як кризова.
Основними складовими елементами фінансової стратегії ма-лого підприємства є:
1) оптимізація основних засобів та оборотних активів;
2) зважена політика у сфері цінних паперів;
3) оптимізація готівкових та безготівкових розрахунків;
4) оптимізація розподілу прибутку;
5) оптимізація податкових платежів;
6) ефективна зовнішньоекономічна діяльність малого підпри-ємства.
Для реалізації наведених пропозицій щодо фінансової страте-гії малого підприємства вишукуються джерела доходів.
Найреальнішим джерелом доходів малого підприємства для здійснення інвестицій є прибуток, отриманий від збільшення об-сягу реалізації продукції. При цьому інвестиції будуть виправда-ні в тому випадку, якщо величина очікуваного прибутку переви-щуватиме величину інвестицій.
Другим джерелом доходу для здійснення інвестицій є знижен-ня витрат у разі заміни одного виробництва на інше, ефективніше. При цьому слід ураховувати кон’юнктуру ринку збуту вироблю-ваної продукції.
Третє джерело фінансування інвестицій — це кошти, які мале підприємство може отримати після реалізації устаткування, строк експлуатації якого закінчився.
Таким чином, мале підприємство може мати кілька джерел фі-нансування інвестицій. Завдання фінансового менеджера полягає в тому, щоб визначити приблизно час надходження і розмір грошо-вих коштів, порівняти їх з витратами та часом їх здійснення.
Витрати, пов’язані з будь-яким інвестиційним проектом, мож-на поділити на три групи:
1. Початкова вартість проекту.
2. Витрати на модернізацію устаткування в період дії даного проекту.
3. Витрати на експлуатацію обладнання.
З метою визначення розміру витрат, фінансовому менеджеру необхідно залучити спеціалістів з технології виробництва, марке-тингу для складання необхідних прогнозів.
Існують різні способи оцінювання відносної привабливості ін-вестиційних проектів. Найпоширеніший спосіб — це зіставлення коефіцієнтів ефективності. Коефіцієнт визначається за формулою:

де Ке — коефіцієнт ефективності інвестиційного проекту;
Чп — чистий прибуток за період експлуатації проекту;
t — строк експлуатації устаткування;
І — сума інвестицій.
Слід зазначити, що при визначенні коефіцієнта ефективності сума амортизаційних відрахувань включається в суму чистого прибутку. Коли прибуток від інвестицій за час дії проекту пере-вищує витрати, то проект вважається прийнятним. Якщо фінан-совому менеджеру треба вибрати один з кількох проектів, то пе-ревагу має той проект, у якого найвищий показник коефіцієнта ефективності.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ФІНАНСОВА СТРАТЕГІЯ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА» з дисципліни «Фінансовий менеджмент у малому бізнесі»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Формування звітних фінансових документів
Кредитоспроможність позичальника та основні джерела інформації дл...
Визначення грошових потоків з неопрацьованих первин-них даних
Заходи щодо запобігання ризикам або їх зменшення
Технічні засоби для організації локальних мереж типу ETHERNET. Пр...


Категорія: Фінансовий менеджмент у малому бізнесі | Додав: koljan (19.06.2011)
Переглядів: 1480 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП