Стосовно кожного виду продукції обирається відповідний пере- лік показників, що найточніше і найповніше відображають її якість. Виділяють такі показники якості продукції: • одиничні — характеризують якусь одну властивість продукції (потужність, колір, смак); • комплексні — ураховують сукупність об’єднаних властивостей (надійність); • інтегральні — виражають економічні показники, тобто рівні відношення сумарного корисного ефекту до сумарних витрат на створення та експлуатацію продукції (або споживання); • призначення — продуктивність, швидкість, потужність; • надійність — безвідмовність (імовірність безвідмовної роботи), довговічність (ресурс, термін служби), ремонтопридатність (середня тривалість поточного ремонту, технічного огляду); • ергономічні, які враховують гігієнічні, фізіологічні, антропометричні та психологічні властивості людини; Рис. 35. Ланцюг поняття якості Виробничий процес Виробничі послуги Потреби споживачів Конструкційна якість продукції Етап 2 Функціональна якість Етап 3 Якість відповідності техніч- ним умовам виробництва Етап 1 99 • естетичні — ураховують стиль, колір, моду, оздоблення; • технологічність — трудомісткість і собівартість виготовлення, питома вартість ремонтів; • стандартизація та уніфікація — кількість стандартизованих, нор- малізованих та уніфікованих деталей відносно загальної кіль- кості деталей у виробі; • придатність до транспортування — середня тривалість і трудо- місткість підготовки продукції до транспортування; • патентно-правові — патентний захист і чистота, територіальне поширення; • екологічні — вміст шкідливих домішок, що викидаються у нав- колишнє середовище, імовірність забруднення навколишнього середовища шкідливими відходами при зберіганні, транспорту- ванні та експлуатації; • безпека — показники спрацювання захисних пристроїв, елект- рична міцність ізоляції.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Показники якості продукції» з дисципліни «Операційний менеджмент»