Етап перший (I) — зародження і формування операційної систе- ми. Він характеризується порівняно незначною ефективністю і від- носно низькими темпами її зростання. Головна причина цього поля- гає в тому, що на означеному етапі ще не сформовані всі необхідні основні та допоміжні підрозділи, а координація між ними слабка. На цьому етапі потрібна особлива система менеджменту, яка забезпечує виняткову концентрацію повноважень і відповідальності. Етап другий (II) — швидке зростання ефективності. На цьому етапі операційна система сформувалася як цілісність, змінюються вимоги до операційних підсистем. Повноваження і відповідальність збалансовано розподіляються. Головною передумовою ефективного управління операційною системою є раціональна внутрішня струк- тура. Етап третій (III) — період стабільності. Він характеризується най- вищими показниками ефективності функціонування операційної системи, незмінністю вихідних параметрів системи, низькою імовір- ністю збоїв. Резерви ефективності пов’язані з витратами, раціональ- ною системою стимулювання, частковим управлінням, технологіч- ним поліпшенням і перепідготовкою персоналу. Період стабільності Рис. 21. Графічна інтерпретація локального циклу Ефективність Час 57 прямо пропорційно залежить від стилю управління операційногоменеджера, наявності та якості вхідних ресурсів роботи маркетингової служби. Етап четвертий (ІV) — це стадія спаду ефективності, для якої характерні“ сигнали тривоги” про втрату досягнутих значень ефек- тивності та решти параметрів системи. На цьому етапі вирішується проблема вибору між ліквідацією чи модернізацією операційної сис- теми, зміною дислокації, призначення. Зменшення ефективності на цьому етапі залежить від двох груп впливу: • зміна зовнішніх умов функціонування (зниження цін, скорочення обсягу реалізації, активізації конкуренції тощо); • внутрішні деструктивні процеси, пов’язані з послабленням дисципліни і відповідальності, погіршенням відносної “якості персоналу”, фізичним і моральним старінням устаткування тощо. Під час проектування операційної системи перший етап можна іс- тотно скоротити. На другому і четвертому етапах життєвого циклу важливо забезпечити формування гнучкого, чутливого до інновацій менеджменту, що забезпечить прийняття обґрунтування рішення щодо подальшої долі системи. Часто на цих стадіях виникає необхід- ність заміни колишнього керівництва на нове, здатне неупереджено й об’єктивно судити про перспективи операційної системи.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Етапи життєвого циклу операційної системи» з дисципліни «Операційний менеджмент»