Стратегічні й тактичні рішення операційного менеджменту
Стратегічні рішення операційної системи (табл. 3) мають тенден- цію до тривалого застосування і можуть потребувати рік чи більше для впровадження. Тактичні рішення — це ті, які можна модифікувати, істотно зміни- ти упродовж року (табл. 4). Таблиця 3 Основні стратегічні рішення операційного менеджменту Вид стратегічного рішення операційного менеджменту Характеристика 1 2 1. Стратегія товару Стратегія товару — це процес, що охоплює: • конструкцію товару; • фокусування на одному або кількох товарах чи технологіях; • проектування високотехнологічних товарів із постійним поліпшенням якості; • постійне впровадження нових товарів, їх варіантів використання; • забезпечення чіткої взаємодії між споживачами, товаром, процесом і виробниками; • поєднання стратегії товару та інвестицій із часткою ринку і життєвим циклом товару 2. Стратегія процесу — можливості процесу, доступні для виробництва товару Стратегія процесу передбачає: • спрямованість менеджменту на технології, якість, людські ресурси та обслуговування; • проектування матеріальних потоків на кожній операції; 18 Закінчення табл. 3 1 2 • підтримку розвитку спеціального, унікального за ефективністю власного обладнання чи процесу; • прийняття рішень про інвестування за критерієм отримуваного прибутку; • використання віддачі від інвестицій лише як одного із критеріїв для інвестування 3. Стратегія вибору місця розташування Фірма має знайти таке місце розташування, яке б забезпечило переваги у: • ціні; • річному доході; • обслуговуванні споживачів; • ринковому просуванні 4. Стратегія розміщен- ня Передбачає: • проектування потужностей; • розподіл та використання персоналу; • планування операційної інфраструктури 5. Стратегія людських ресурсів Операційні менеджери у цій сфері повинні: • забезпечити високий рівень взаємодії персоналу і раціональний розподіл обов’язків; • оптимізувати кількість наявних класифікацій робіт; • мінімізувати ієрархічні рівні взаємодій; • забезпечити просування персоналу шляхом ефективного наймання, відбору, навчання та стабільності персоналу 6. Стратегія поста- чання Передбачає визначення того, що має бути зроблено і що потрібно закупити, звертаючи увагу на якість, доставку й інновації за доступною ціною. Постачальники мають бути інтегровані в операційну систему відповідно до потреб кінцевого споживача продукції Операційна стратегія визначає завдання операційної системи, міс- це операційної функції, тобто її особливі завдання. Успішна стратегія залежить від урахування: 1. Вимог зовнішнього середовища (тобто у яких економічних, культурних і технологічних умовах організація намагається здійснити свою стратегію). 2. Конкурентних вимог (сильних і слабких сторін конкурентів та прогнозування їх можливих дій). 3. Стратегії організації (можливих напрямів її розвитку). 19 4. Життєвого циклу товару (стадії розвитку товару). Таблиця 4 Основні тактичні рішення операційного менеджменту Вид тактичного рішення операційного менеджменту Характеристика Тактика управління запасами Передбачає мінімізацію витрат на запаси. Ці рішення можуть бути оптимальними лише тоді, коли задоволь- няють замовника, здійснюються згідно з виробничою потребою та плануванням людських ресурсів Тактика відпрацювання розкладу Має забезпечити гнучкість виробничих розкладів щодо вимог споживача, їх стабільність. Вимоги до людських ресурсів та обладнання мають бути визначені і перебу- вати під контролем Тактика з якості Має передбачати: • досягнення якості шляхом якісного менеджменту, а не шляхом контролю якості; • відпрацювання рішення про те, якою має бути якість; • розроблення процедур і правил із досягнення потрібної якості; • відпрацювання взаємин із постачальниками; • постійне вдосконалення якості як головного шляху зменшення ціни Тактика надійності й ремонтопридат- ності Має забезпечити: • відпрацювання планів для контролю надійності та ремонтопридатності обладнання; • навчання операційного персоналу технічного обслуговування обладнання та незначного ремонту
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Стратегічні й тактичні рішення операційного менеджменту» з дисципліни «Операційний менеджмент»