Об’єктивні закономірності управління операційним процесом
Операційний менеджмент — це наука про концепції, методи, процедури, технологію створення та функціонування операційноїсистеми, необхідної для реалізації операційної функції, а також цілеспрямована діяльність з управління операціями придбання необхідних ресурсів, їх трансформації в готовий продукт (товар, послугу) з подальшою поставкою його споживачу. Діяльність зі створення товарів і послуг існує в усіх організаціях і називається операційною. Операції — це процес, вид діяльності чи комплекс дій, як правило, практичного характеру. Операції є невід’ємним атрибутом людської діяльності, якій властиві організованість та продуктивність. Тому всі організаційні функції є операціями і будь-яка управлінська діяль- ність містить у собі операційний менеджмент. Система менеджменту організацій РИНОК Необхідні ресурси Трансформаційний процес Операційний менеджмент В Х О Д И ВИХОДИ Товари Послуги РОБОТИ Рис. 1. Місце операційного менеджменту в суспільному виробництві У виробничих організаціях операційна діяльність пов’язана зі створенням товарів і є очевидною. В організаціях сервісної сфери її важче визначити. Продукт, що виробляється, може мати досить незвичні форми, наприклад, заповнення різноманітних бланків у банку, отримання усної інформації в довідковому бюро чи прослухо- вування музичного твору в концертному залі. Діяльність зі створення продукту промисловими і сервісними організаціями є операційною (рис. 1). Операційний менеджмент спрямований на досягнення ефектив- ності й раціональності в управлінні будь-якими операціями. В операційному менеджменті під ефективністю слід розуміти визначений ступінь досягнення поставлених операційною систе- мою цілей. Для організації ефективність — це задоволення потреб споживачів і отримання максимально можливого прибутку. Ефективність характеризується такими показниками: величиною очіку- ваного корисного ефекту (результату), імовірністю його досягнення і витратами ресурсів на досягнення цього ефекту із заданою імовір- ністю. Раціональність — досягнення максимально можливої ефектив- ності системи загалом і операції зокрема за мінімально можливих витрат.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Об’єктивні закономірності управління операційним процесом» з дисципліни «Операційний менеджмент»