ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Менеджмент » Менеджмент: прийняття рішень і ризик

ЦІНА РІВНОВАГИ І КРИВА ПОПИТУ ТА ПРОПОЗИЦІЇ З ПОГЛЯДУ ОКРЕМОГО СПОЖИВАЧА І ВИРОБНИКА
Споживачі та виробники сходяться на ринку. Для кращого ро-зуміння процесів, що відбуваються на ринку, припустімо, що на ньому є багато покупців і продавців. Ніхто з них не може контро-лювати ринок, а отже, впливати на ціни. На такому ідеальному ринку кожний із споживачів та виробників має повний доступ до достовірної інформації. Саме тут стають відомими наміри виробників продавати та наміри споживачів купувати. Наміри вироб-ників відображає крива пропозиції, наміри споживачів — крива попиту.
За ціни на товар, скажімо, 30 коп. за 1 кг кавунів середньою ма-сою 4 кг виробники були б згодні постачати на ринок 6500 тис. шт. кавунів. Проте споживачі згодні купити за таку ціну лише 5000 тис. шт. кавунів. Отже, надлишок товару становитиме 1,5 млн шт. Виявивши перевищення пропозиції над попитом, виробники приймуть рішення продавати товар за нижчою ціною, щоб урівноважити ринок. За ни-жчої ціни одиниці маси товару, скажімо, 35 коп., споживачі купили б 6500 тис. шт. кавунів, однак виробники могли б пропонувати на продаж лише 5700 тис. їх. У такому разі попит перевищуватиме пропозицію на 750 тис. кавунів, і споживачі вимушені будуть пла-тити вищу ціну.
Такий взаємозв’язок між поведінкою споживача та виробника показано в табл. 1.1 та на рис. 1.3. В них наочно відображено коли-вання попиту і пропозиції, яке триває доти, поки не відбудеться їх збіг. Це може статися за ціни 1 кг кавунів 40 коп. і кількості товару 6000 тис. шт.

Таблиця 1.1
РИНКОВА РІВНОВАГА ПОПИТУ І ПРОПОЗИЦІЇ
Період Ціна за 100 кг, грн. Попит, тис. шт. Пропозиція,тис. шт. Надлишок(дефіцит) товару,тис. шт.
0 50,0 5000 6500 1500
1 35,0 6500 5750 – 750
2 42,5 5750 6125 375
3 38,75 6125 5937 – 188
4 40,62 5937 6031 94
5 40,0 6000 6000 0

В табл.1.1 показано надлишки і дефіцит товару, а на рис.1.3 — траекторія коливань попиту і пропозиції


Рис. 1.3. Кількість і ціна товару, за яких ринок урівноважується
Як бачимо, існує єдина точка, в якій задовольняється як потреба споживача придбати товар, так і бажання виробника продати його. Саме в цій точці крива попиту DD та крива пропозиції SS перети-наються. За ціни 40 коп. за 1 кг виробники згодні постачати на ри-нок 6000 тис. кавунів, а споживачі згодні купити їх за такою самою ціною. Так досягається ціна рівноваги (рівновага ринку), за якої попит не перевищує пропозиції і не менший за неї. Точка рівноваги ринку Е показана в табл.1.2 і на рис. 1.4.
Таблиця 1.2
ПОПИТ І ПРОПОЗИЦІЯ НА РИНКУ
Ціна за 1 кг кавунів,грн. Попит накавуни, тис. шт. Пропозиція кавунів, тис. шт.
0 10 000 0
0,1 9 000 4 500
0,2 8 000 5 000
0,3 7 000 5 500
0,4 6 000 6 000
0,5 5 000 6 500
0,6 4 000 7 000
0,7 3 000 7 500
0,8 2 000 8 000
0,9 1 000 8 500
1,0 0 9 000


Рис. 1.4. Ціна рівноваги та кількість
товару

Вище ми розглянули, як складається «колективна» взаємодія на ринку усіх споживачів і виробників великого регіону чи країни. Те-пер виникає слушне питання: як розглядають попит і пропозицію окремі споживачі та виробники і як відбивається на прийнятті ними рішень співвідношення між цими складовими ринку? Щоб дати від-повідь на це питання, слід насамперед усвідомити, що окремий споживач є лише одним серед багатьох і не може впливати на рин-кову ціну товару, купуючи більшу чи меншу його кількість. Хоча всім споживачам разом і «вдається» знизити ціну, коли пропозиція перевищує попит, чи вони сплачують вищу ціну, коли попит пере-вищує пропозицію, кожний окремий споживач змушений приймати ту ціну, яка склалася на ринку, і закуповує певну кількість товару залежно від індивідуальних обставин.
Стає зрозумілим, що споживач не може купити товар за ціною, нижчою за ринкову. Якщо ж він запропонує ціну вищу за ринкову, він даремно витрачатиме гроші, бо можна купити потрібну кількість товару за ціною, що вже склалася на урівноваженому ринку. Тому крива пропозиції з точки зору окремого споживача має вигляд гори-зонтальної лінії ss (рис.1.5). Адже скільки б він не купував товару, все одно це настільки мало, що не може вплинути на поведінку ви-робників, а отже, і на пропозицію. Крива попиту окремого спожива-ча dd відображує його індивідуальні потреби та можливості власно-го бюджету.
Кількість товару, яку купить такий споживач, показана на рис.1.5 в точці, в якій перетинаються крива попиту dd і крива про-позиції ss. У нашому прикладі споживач за 10 днів купив 9 кавунів.

Рис. 1.5. Крива пропозиції з точки зору окре-мого споживача Рис. 1.6. Крива попиту з точки зору окремого виробника

Кожний виробник, як і кожний окремий споживач, є одним з ба-гатьох і не може впливати на ціну товару незалежно від того, більше чи менше ним вироблено товару. Хоча всім виробникам доводиться «колективно» знижувати ціну, коли складається надлишок пропо-зиції, і вдається підвищити ціну при надлишку попиту, окремий ви-робник змушений приймати ту ціну, яка склалася на ринку. Вироб-ник приймає рішення про зміну обсягів виробництва продукції залежно від тих чи інших індивідуальних обставин. Якщо він схоче продати свій товар за ціною, вищою за ринкову, він не зможе його реалізувати, якщо цей товар за своїми якісними характеристиками не кращий за аналогічний товар конкурентів. Пропонуючи свою продукцію за ціною, нижчою від ціни рівноваги, виробник втрача-тиме гроші, оскільки цей товар можна продати за вищою ціною.
Сказане дає підстави для висновку, що з точки зору окремого виробника крива попиту має вигляд горизонтальної лінії dd (рис.1.6). Крива пропозиції ss з боку окремого виробника відображує спе-цифічні місцеві умови, в яких він працює. Цей виробник виробляє таку кількість продукції, за якої крива його пропозиції ss перетинає криву попиту dd. У нашому прикладі виробник вироблятиме 4 тис. ка-вунів.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ЦІНА РІВНОВАГИ І КРИВА ПОПИТУ ТА ПРОПОЗИЦІЇ З ПОГЛЯДУ ОКРЕМОГО СПОЖИВАЧА І ВИРОБНИКА» з дисципліни «Менеджмент: прийняття рішень і ризик»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Позичковий процент та його диференціація
Довгострокове кредитування як форма участі банку в інвестиційному...
Чергування голосних і приголосних
СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА КРЕДИТУ
Аудит операцій за рахунками в банках


Категорія: Менеджмент: прийняття рішень і ризик | Додав: koljan (13.06.2011)
Переглядів: 997 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП