Департаменту Франції є другим після комуни рівнем адміністративно- територіального устрою, на якому паралельно працюють два органи влади: генеральна рада як орган самоврядування та префект як орган державної влади. Представницький орган місцевого самоврядування департаменту Представницьким органом місцевого самоврядування на рівні департаменту є Генеральна рада. Генеральна рада формується на основі загальних прямих і вільних виборів, які організовуються і проводяться у кантонах за мажоритарною системою в два тури. Термін мандата депутата Генеральної ради — 6 років. Для забезпечення стабільності політики Генеральної ради вибори до неї проводяться кожні три роки, коли обирається одна третина ради. Після кожного оновлення, тобто кожні три роки, Генеральна рада зі свого складу обирає Голову, який одночасно є і керівником виконавчого органу департаменту. Повноваження Генеральної, ради За загальним принципом у компетенцію Генеральної ради входить право вирішувати всі питання, що належать до компетенції департаменту і не входять до компетенції інших органів департаменту. До найважливіших повноважень належать: 1) затвердження бюджету та звіту про його виконання; 2) визначення політики розвитку департаменту; 69 3) встановлення ставок внутрішніх податків департаменту; 4) створення громадських служб департаменту і встановлення загальних правил їх функціонування; 5) визначення штату працівників служб департаменту; 6) прийняття рішень щодо всього майна департаменту^ Придбання, використання, відчуження майна); 7) надання, на прохання визначених установ держави, висновків щодо розподілу кредитів у департаменті тощо; Повноваження Голови Генеральної ради "25. Голова генеральної ради є виконавчим органом департаменту. Він. готує і проводить наради генеральної ради. Він є розпорядником видатків департаменту і робить розпорядження щодо одержання департаментських доходів, крім особливих положень Загального Кодексу про податки, які стосуються інкасування податкових доходів адміністративно-територіальних утворень (громад). Він є керівником служб департаменту. Він може, під своїм наглядом та під свою відповідальність, надавати право підпису щодо будь-якого питання відповідальним особам вищезгаданих служб. Голова генеральної ради управляє майном департаменту. На цій підставі він здійснює поліційні повноваження, які стосуються цього управління, особливо щодо переміщень майна, крім повноважень, котрі надаються Кодексом мерам комун і представникові держави в департаменті (Із Закону № 82-213 від 2 березня 1982 року). Як видно із наведеної вище частини Закону, Голова Генеральної ради є досить важливою інституцією влади на рівні департаменту. Оскільки він є головою виконавчої влади рівня департаменту, то він як Голова Генеральної ради є єдиною посадовою особою, що наділена правом адміністративної влади. І вже він делегує частину своєї адміністративної влади керівникам певних служб департаменту. Як Голова ради він скликає раду і готує проекти її рішень, керує засіданнями ради, а також виконує прийняті радою рішення. Голова також представляє інтереси ради в інших інстанціях, у тому числі і в суді. Голова Генеральної ради є особою відповідальною за виконання бюджету департаменту. Він є розпорядником бюджету і має право в межах однієї статті видатків переміщувати кошти у сумі не більше ніж 1/5 загальної суми коштів за цією статтею. Голова також є керівником усіх служб департаменту. Він призначає на департаментські посади, накладає дисциплінарні стягнення на підлеглих. Рішення, які приймає Голова, можуть бути перевірені на предмет законності префектом та адміністративним судом.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ДЕПАРТАМЕНТ У ФРАНЦІЇ» з дисципліни «Місцеве самоврядування: світовий та український досвід»