ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Міжнародне комерційне право

Міжнародний центр з урегулювання інвестиційних спорів
У 1965 р. було укладено Вашингтонську конвенцію «Про по-рядок розв’язання інвестиційних спорів між державами й інозем-ними особами». Виключною сферою дії даного акта є інвести-ційні спори, що виникають між інвестором і урядом приймаючої країни з приводу тлумачення угод про ввіз капіталовкладень або націоналізації майна, пов’язаного із здійсненням інвестицій.
Однією з характерних сторін конвенції є те, що вона не дає єдиного визначення терміна «інвестиції». Автори цього докумен-та виходили з того, що таке визначення має міститися в націона-льно-правових актах учасників Конвенції й що між цими актами будуть існувати певні відмінності. Саме тому кожна держава в разі приєднання до конвенції повинна повідомити про клас або класи спорів, які передбачається передавати на розгляд Міжна-родного центру з розв’язання інвестиційних спорів.
Згідно з положеннями Вашингтонської конвенції під егідою Світового банку було створено Міжнародний центр з урегулю-вання інвестиційних спорів між державами й особами з інших держав. Центр покликаний розв’язувати спори шляхом вико-ристання арбітражної процедури. Його рішення є обов’язковими для сторін. Він складається з Адміністративної ради й Сек-ретаріату.
Президент МБРР є ех officio головою Адміністративної ради без права голосу. Підставою для розгляду спорів може бути тіль-ки письмова заява сторін, яка, як зазначено в преамбулі докумен-та, «являє собою зобов’язувальну угоду, що потребує, зокрема, щоб рекомендації примирювача враховувались у повній мірі, а арбітражні рішення виконувались». Підкреслимо, що згода на передачу спору на розгляд у Центрі має бути добровільною, без будь-якого втручання третьої сторони.
У Конвенції беруть участь понад 100 держав. Фактично вона є одним з перших універсальних багатосторонніх міжнародно-правових документів, який призначений для регулювання відно-син між державами, суб’єктами національного права окремих держав.
Важливою умовою Конвенції є передбачене в ст. 27 правило, згідно з яким жодна з держав-учасників не буде надавати дипло-матичний захист або висувати претензії, якщо інша держава не виконає рішення центру.
Відповідно до п. І ст. 27 держава — учасник Конвенції мо-же вжити тих або інших заходів в інтересах свого інвестора, справа якого розглядається в Міжнародному центрі, тільки пі-сля прийняття рішення з конкретної справи і тільки у випадку, якщо протилежна сторона відмовилася виконувати арбітражне рішення.
Іншу суттєву умову містить ст. 42: арбітражний трибунал, як-що сторони не домовляться про інше, буде використовувати під час розгляду спору право сторони — держави, що домовляється (включаючи правило про колізію законів) і такі норми міжнарод-ного права, які можуть бути використані.
Конвенція чинна і в США (22 Кодекс США, ст. 1650). Арбіт-ражне рішення про виплату грошових сум, яке винесене згідно з Конвенцією, має таку саму силу на підставі положення про повну довіру Конституції США, як і остаточне рішення суду загальної юрисдикції штату США.
Взагалі Міжнародний центр з урегулювання інвестиційних спорів (ІКСІД) як нефінансовий орган Світового банку повинен слугувати форумом з примирення й арбітражного розв’язання спорів між приватними інвесторами та приймаючим урядом. Він забезпечує організаційні межі, у яких арбітри, що обрані зі складу арбітрів ІКСІД або інші, проводять арбітраж згідно з арбітраж-ними процедурними правилами ІКСІД.
Арбітраж проводиться у Вашингтоні (округ Колумбія), якщо не застережено інше.
На підставі Конвенції 1966 р. (ст. 25) компетенція ІКСІД по-ширюється тільки на «будь-які юридичні спори, які безпосеред-ньо випливають з інвестицій, між державою, яка домовляється, або будь-яким підрозділом… та громадянином іншої договірної держави, які дали таку згоду на передачу спору в Центр. Якщо сторони дали таку згоду, то жодна з них не може відкликати її в односторонньому порядку».
Відповідно до п. 2 ст. 25 цього міжнародного документа, учас-ником спору може бути юридична особа іншої держави, ніж держа-ва — учасник спору, а також будь-яка юридична особа, яка має на-ціональність держави, що домовляється, сторони спору, але яку сторони домовились уважати суб’єктом національного права іншої договірної держави, через існуючий над нею іноземний контроль.
Таким чином, у даному випадку юридична особа набуває по-двійної державної належності (національності).
Найчастіше — це держава сторони спору, який визначається за колізіційною прив’язкою права, що застосовуватиметься (міс-це інкорпорації, місце здійснення основної діяльності, місце зна-ходження органу управління); для іншої договірної держави, яка визначається за згодою сторін виключно з метою підпорядкуван-ня спору юрисдикції Міжнародного центру з розв’язання інвес-тиційних спорів.
Якщо одна зі сторін заперечує компетенцію Центру щодо спо-рів, які випливають безпосередньо з інвестицій, між державою, яка домовляється, і громадянином іншої договірної держави, то це питання може бути розв’язане арбітражним судом (правило 41) та оскаржене згодом (правило 52) у спеціально створюваному для цього комітеті.
Такий комітет складається з осіб, обраних Адміністративною радою ІКСІД з групи арбітрів згідно з Конвенцією (правило 52). Однак таке арбітражне рішення, прийняте відповідно до Конвен-ції, але некомпетентним арбітражним судом, найімовірніше, буде визнане американським судом неостаточним.
Обмеження компетенції в Конвенції 1966 р. підказали Адміні-стративній раді ІКСІД створити додатковий орган для примирен-ня й арбітражного розв’язання спорів, які безпосередньо не ви-пливають із інвестицій та інвестиційних спорів.
Цей орган не призначений для розв’язання спорів, що підпа-дають під дію Конвенції 1966 р., або спорів, що випливають зі звичайних комерційних угод.
Слід мати на увазі, що генеральний секретар ІКСІД повинен заздалегідь затвердити угоду, яка передбачає використання додаткового органу. Оскільки додатковий орган діє поза сферою засто-сування Конвенції 1966 р., то він має свої арбітражні правила. Так, сторони за бажанням можуть розглянути питання про доціль-ність використання для арбітражного розгляду інших організа-ційних рамок, які передбачені міжнародними договорами (конвен-ціями про міжнародний комерційний арбітраж).
Крім того, сторони можуть побажати розглянути питання про застосування правил арбітражного суду при Міжнародній торго-вій палаті в Парижі або одного з її національних комітетів, тако-го, як Міжнародний комерційний комітет Американської арбіт-ражної асоціації. Як відомо, правила цього суду були модернізовані й часто застосовуються в міжнародному арбітражі.
Слід підкреслити, що Вашингтонська конвенція пропонує на-бір застережень для включення в державні інвестиційні контрак-ти, а також, що дуже важливо, 10 варіантів застережень для включення в інвестиційні міжнародні угоди.
Зі змісту застережень випливає, що вони зобов’язують до:
· прийняття юрисдикції згаданого Міжнародного центру;
· відмови від дипломатичного захисту;
· відмови від інших процедур урегулювання спорів, що мо-жуть бути передбачені в угоді, у такій мірі, щоб могли бути за-стосовані процедури, передбачені Вашингтонською конвенцією;
· відмова від прав суброгації;
· призначення державної уповноваженої установи для участі в процедурах, передбачених Конвенцією;
· прийняття інвестором юрисдикції Центру;
· відмови від дипломатичного захисту інвестора, який не по-годився прийняти юрисдикцію Центру;
· прийняття сторонами інвестиційної міжнародної угоди-зобов’язання (якщо раніше вони не зробили цього) підписати й рати-фікувати Вашингтонську конвенцію.
Слід підкреслити, що Вашингтонська конвенція дала імпульс для включення у двосторонні міжнародні угоди про заохочення та захист інвестицій відповідних застережень про врегулювання спорів не тільки між договірними сторонами угод про заохочення та захист інвестицій, а й спорів інвесторів з договірною сторо-ною, яка приймала інвестиції.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Міжнародний центр з урегулювання інвестиційних спорів» з дисципліни «Міжнародне комерційне право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Мета аудиту — перевірити правильність визначення податку з реклам...
РЕГУЛЮВАННЯ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ ІНВЕСТУВАННЯ
Мотивація інвестиційної діяльності
МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФІРМИ
ФОРМИ ГРОШЕЙ ТА ЇХ ЕВОЛЮЦІЯ


Категорія: Міжнародне комерційне право | Додав: koljan (29.05.2011)
Переглядів: 1614 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП