ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право

ГАРАНТІЇ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ ТА ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 71. Гарантії місцевого самоврядування, його органів та посадових осіб
1. Територіальні громади, органи та посадові особи місцевого
самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.
2. Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права
втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місце
вого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені
Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень
органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випад
ків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших
випадках, передбачених законом.
3. У разі розгляду місцевою державною адміністрацією пи
тань, які зачіпають інтереси місцевого самоврядування, вона по
винна повідомити про це відповідні органи та посадових осіб міс
цевого самоврядування.
4. Органи та посадові особи місцевого самоврядування мають
право звертатися до суду щодо визнання незаконними актів міс
цевих органів виконавчої влади, інших органів місцевого само
врядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують
права територіальних громад, повноваження органів та посадових
осіб місцевого самоврядування.
Стаття 72. Підзвітність і підконтрольність місцевих державних адміністрацій районним, обласним радам
1. Місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним
районним, обласним радам у виконанні програм соціально-еко
номічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів,
підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегова
них їм відповідними районними, обласними радами, а також у
виконанні рішень рад з цих питань.
2. Районна, обласна рада може шляхом таємного голосування
висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміні
страції, на підставі чого Президент України приймає рішення і
дає відповідній раді обгрунтовану відповідь.
3. Якщо недовіру голові районної, обласної державної адміні
страції висловили не менш як дві третини депутатів від загально
го складу відповідної ради, Президент України приймає рішення
про відставку голови місцевої державної адміністрації.
Стаття 73. Обов'язковість актів і законних вимог органів та посадових осіб місцевого самоврядування
І. Акти ради, сільського, селищного, міського голови/голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємства-
168

ми, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
2. На вимогу відповідних органів та посадових осіб місцевого
самоврядування керівники розташованих або зареєстрованих на
відповідній території підприємств, установ та організацій незале
жно від форм власності зобов'язані прибути на засідання цих ор
ганів для подання інформації з питань, віднесених до відання ра
ди та її органів, відповіді на запити депутатів.
3. Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи
та організації, а також громадяни несуть встановлену законом
відповідальність перед органами місцевого самоврядування за
заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездія
льністю, а також у результаті невиконання рішень органів та по
садових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах на
даних їм повноважень.
Стаття 74. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування
1. Органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть
відповідальність за свою діяльність перед територіальною грома
дою, державою, юридичними і фізичними особами.
2. Підстави, види і порядок відповідальності органів та поса
дових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією
України, цим та іншими законами. ;
Стаття 75. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед територіальними громадами
1. Органи та посадові особи місцевого самоврядування є під
звітними, підконтрольними і відповідальними перед територіаль
ними- громадами. Вони періодично, але не менш як два рази на
рік, інформують населення про виконання програм соціально-
економічного та культурного розвитку, місцевого бюджету, з ін
ших питань місцевого значення, звітують перед територіальними
громадами про свою діяльність.
2. Територіальна громада у будь-який час може достроково
припинити повноваження органів та посадових осіб місцевого
самоврядування, якщо вони порушують Конституцію або закони
України, обмежують права і свободи громадян, не забезпечують
здійснення наданих їм законом повноважень.
3. Порядок і випадки дострокового припинення повноважень
органів та посадових осіб місцевого самоврядування територіаль
ними громадами визначаються цим та іншими законами.
Стаття 76. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед державою
1. Органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть
відповідальність у разі порушення ними Конституції або законів
України.
2. Органи та посадові особи місцевого самоврядування з пи
тань здійснення ними делегованих повноважень органів виконав
чої влади є підконтрольними відповідним органам виконавчої
влади.. ■••.-.;■ ■ ■ ■ ' '■ ■■■ ■' ' •-' ■ ■■ -: '; ";-; :і ;" ■■■■ '■'■-': "■■
169

Стаття Tf. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед юридичними і фізичними особами
1. Шкода, заподіяна юридичним і фізичним особам в резуль
таті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцево
го самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого
бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяль
ності посадових осіб місцевого самоврядування - за рахунок їх
власних коштів у порядку, встановленому законом.
2. Спори про поновлення порушених прав юридичних і фізи
чних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності
органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішую
ться в судовому порядку.
Стаття 78. Дострокове припинення повноважень ради
1. Повноваження сільської, селищної, міської, районної в міс
ті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені у
випадках:
1) якщо рада прийняла рішення з порушенням Конституції
України, цього та інших законів, прав і свобод громадян, ігнору
ючи при цьому вимоги компетентних органів про приведення цих
рішень у відповідність із законом;
2) якщо сесії ради не проводяться без поважних причин у
строки, встановлені цим Законом, або рада не вирішує питань,
віднесених до її відання.

2. Повноваження сільської, селищної, міської, районної в міс
ті ради за наявності підстав, передбачених частиною першою цієї
статті, та в інших випадках можуть бути припинені достроково за
рішенням місцевого референдуму. Порядок проведення місцевого
референдуму щодо дострокового припинення повноважень ради
визначається законом про місцеві референдуми.
3. Питання про дострокове припинення повноважень сільсь
кої, селищної, міської, районної в місті ради за рішенням місце
вого референдуму може бути порушене сільським, селищним,
міським головою, а також не менш як однією десятою частиною
громадян, що проживають на відповідній території і мають право
голосу.
4. За наявності підстав, передбачених частиною першою цієї
статті, рішення суду про визнання актів ради незаконними, ви
сновків відповідного комітету Верховної Ради Верховна Рада
України може призначити позачергові вибори сільської, селищ
ної, міської, районної у місті, районної, обласної ради. Питання
про призначення Верховною Радою України позачергових вибо
рів сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обла
сної ради може порушуватись перед Верховною Радою України
сільським, селищним, міським головою, головою обласної, Київ
ської, Севастопольської міської державної адміністрації.
5. Порядок проведення позачергових виборів рад визначаєть
ся законом про вибори.
6. Сільська, селищна, міська, районна в місті рада, повнова
ження якої достроково припинено за рішенням місцевого рефе
рендуму, а також рада, щодо якої Верховна Рада України прийня-
170

ла рішення про проведення позачергових виборів, продовжує діяти до обрання нового складу відповідної ради.
Стаття 79. Дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради
1. Повноваження сільського, селищного, міського голови, го
лови районної у місті, районної, обласної ради вважаються дост
роково припиненими у разі:
1) його звернення з особистою заявою до відповідної ради
про складення ним повноважень голови;
2) припинення його громадянства;
3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
4) порушення ним вимог щодо обмеження сумісності його дія
льності з іншою роботою (діяльністю), встановлених цим Законом;
5) визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або
оголошення таким, що помер;
6) його смерті.

2. Повноваження сільського, селищного, міського голови мо
жуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конс
титуцію або закони України, права і свободи громадян, не забез
печує здійснення наданих йому повноважень.
3. Повноваження сільського, селищного, міського голови за
наявності підстав, передбачених частиною другою цієї статті, та в
інших випадках можуть бути припинені достроково за рішенням
місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, при
йнятим шляхом таємного голосування не менш як двома трети
нами голосів депутатів від загального складу ради. Порядок про
ведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення
повноважень сільського, селищного, міського голови визначаєть
ся законом про місцеві референдуми.
4. Рішення про проведення місцевого референдуму щодо до
строкового припинення повноважень сільського, селищного, мі
ського голови приймається сільською, селищною, міською радою
як за власною ініціативою, так і на вимогу не менш як однієї де
сятої частини фомадян, що проживають на відповідній території і
мають право голосу.
5. За наявності рішень суду про визнання розпоряджень чи
дій сільського, селищного, міського голови незаконними, виснов
ків відповідного комітету Верховної Ради Верховна Рада України
може призначити позачергові вибори сільського, селищного, мі
ського голови. Питання про призначення Верховною Радою
України позачергових виборів сільського, селищного, міського
голови може порушуватись перед Верховною Радою України від
повідною сільською, селищною, міською радою, головою облас
ної. Київської, Севастопольської міської державної адміністрації.
6. Порядок проведення позачергових виборів сільського, се
лищного, міського голови визначається законом про вибори.
7. Повноваження сільського, селищного, міського голови при
пиняються з дня прийняття місцевим референдумом або відпові
дною радою рішення про це, а в разі призначення Верховною
171

Радою України позачергових виборів сільського, селищного, міського голови - в день обрання головою іншої особи.
8. Повноваження голови районної в місті, районної, обласної ради також припиняються достроково в порядку, передбаченому статтею 55 цього Закону.
Стаття 80. Дострокове припинення повноважень органів самоорганізації населення
1. Повноваження органу самоорганізації населення припиня
ються достроково у раз»:
1) невиконання рішень сільської, селищної, міської, районної
у місті (у разі її створення) ради, її виконавчого комітету, загаль
них зборів громадян або невиконання своїх повноважень;
2) його саморозпуску.
2. Рішення про дострокове припинення повноважень органу
самоорганізації населення приймається загальними зборами гро
мадян, що утворили даний орган, або відповідною радою.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ГАРАНТІЇ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ ТА ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ» з дисципліни «Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Задача о железном пруте
Аудиторські процедури: зміст і послідовність проведення
Основні поняття електронної пошти, списки розсилки, телеконференц...
Інвестиції у виробничі фонди
Інвестиційна стратегія


Категорія: Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право | Додав: koljan (20.05.2011)
Переглядів: 2513 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП