ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Судові та правоохоронні органи України

Історія розвитку конституційного контролю в Україні та у світі
Створення органу конституційної юрисдикції — КСУ — тісно пов'язане з прийняттям Конституції. Власного досвіду в створенні подібних конституційних органів в Україні не було, тому на початку 90-х років теорія і практика звернулася до досвіду закордонних країн щодо питань організації конституційного контролю в державі.
Інститут конституційного контролю було започатковано в США, і виник він на основі судових прецедентів, а не конституції. Основні положення конституційного контролю були сформульовані суддею Верховного суду США Джоном Маршаллом у рішенні 1803 р. Він акцентував, що саме судова влада має право і зобов'язана сказати, що є закон. У результаті розгляду справи Марбері проти Едісона виник прецедент, який послужив основою американської моделі конституційного правосуддя. Конституційний контроль здійснювався судами загальної юрисдикції.
Майже через століття виникала європейська модель конституційного контролю її було запропоновано у 1918—1920 рр. ав-стрійським вченим Г.К. Кельзеном і К. Ейзенманом. На відміну від американської моделі конституційного правосуддя, європейське здійснюється не загальними судами, а спеціальним судом — кон-ституційним. Ця модель була запроваджена у Греції, Італії, Іспанії, Монголії, Португалії, Німеччині, Росії. Після розпаду Австро-Угорської імперії у 1918 р. була прийнята Конституція 1920 р., яка стала важливою пам'яткою світового конституціоналізму. Саме Конституцією вперше у світі було запроваджено конституційний суд і проголошено, що міжнародне право є складовою частиною національної правової системи.
В Україні питання про створення спеціального контрольно-наглядового органу за дотриманням норм Конституції піднімалося у середині 80-х років. Результатом законотворчих процесів, що відбулися в державі, на підставі ст. 112 Конституції УРСР було створення Комітету конституційного нагляду УРСР. Він повинен був обиратися Верховною Радою терміном на 10 років із числа фахівців в галузі політики і права у складі Голови, заступника і 7 членів Комітету.
До повноважень Комітету конституційного нагляду УРСР законодавством було віднесене: надавання Верховній Раді висновків про відповідність Конституції проектів законів; здійснення нагляду за відповідністю Конституції і законам постанов і розпоряджень Ради Міністрів УРСР; надання висновків про відповідність Конституції актів місцевих органів Рад народних депутатів і інших громадських організацій.Однак на практиці положення ст. 112 Конституції УРСР не були реалізовані, і Комітет створений не був. На той час вважалось недоцільним створювати Комітети у кожній республіці окремо, разом з тим, що діяв у СРСР.
І тільки у 90-х роках була доведена необхідність створення спеціального державного органу, що здійснюватиме конституційний контроль. У Декларації про державний суверенітет України зазначалося, що з метою побудови правової держави, забезпечення верховенства законів і Конституції слід створити спеціальний державний орган.
Ідея створення Конституційного Суду як державного органу конституційної юрисдикції на практиці була реалізована після внесення змін до Конституції УРСР 1978 р. (до ст. ст. 97, 103, 108, ПО, 112, 114-6, 114-9). У цих нормах передбачалося створення конституційного органу в складі: Голови, заступників і 23 членів суду. Проте кількість членів була занадто великою. Адже, наприклад, Конституційний Суд Австрії налічує 20 суддів, Бразилії —11, Греції — 13, Іспанії — 12, Ірану — 12, Італії — 15, Марокко — 9, Молдови — 6, Монголії — 9, Німеччини — 16, Туреччини — 15, Росії — 19, Хорватії — 11, Чехії — 15 суддів. Недоліком було і дублювання повноважень Конституційного Суду іншими державними органами.
Більш повно структура і повноваження Конституційного Суду визначалися Законом України від 3 червня 1992 р. "Про Конституційний Суд України". Цей Закон не передбачав регулювання процедурних питань здійснення судочинства, відсилаючи до спеціальних законів, що повинні бути прийняті з цього приводу ("Про конституційне судочинство", Регламент Конституційного Суду України). Склад Конституційного Суду передбачався в кількості 15 суддів, голови і двох заступників, що обираються Верховною Радою терміном на 10 років. Першим Головою Конституційного Суду України став професор Леонід Петрович Юзьков.
Таким чином, в останні кілька років були створені всі умови для формування КСУ. Основні конституційні норми і принципи організації і діяльності КСУ були уточнені і конкретизовані в Законі України від 16 жовтня 1996 р. "Про Конституційний Суд України".

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Історія розвитку конституційного контролю в Україні та у світі» з дисципліни «Судові та правоохоронні органи України»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: АУДИТ ОКРЕМИХ СПЕЦИФІЧНИХ ЦИКЛІВ ТА РАХУНКІВ
Аудит визнання запасів і правильності їх оцінки
Технічне забезпечення ISDN, підключення до Internet через ISDN
Аудит витрат на виробництво продукції тваринництва
Аудит формування фінансових результатів


Категорія: Судові та правоохоронні органи України | Додав: koljan (03.05.2011)
Переглядів: 3618 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП