ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Міжнародне економічне право

Правове регулювання обкладання митом товарів та інших предметів
Під митом взагалі розуміють грошові збори, які стягу-ються з громадян, установ і організацій за відповідні види по-слуг. Мито стягується за послуги, пов’язані з діяльністю нотаріа-ту, судових та деяких інших органів, але найбільше воно застосовується при ввезенні з-за кордону і при вивезенні за кордон товарів та інших предметів.
Для регулювання відносин, пов’язаних із оподаткуванням ми-том товарів та інших предметів, в Україні створена відповідна правова база. Так, 5 лютого 1992 р. було ухвалено Закон України «Про Єдиний митний тариф», а 11 січня 1993 р. — Декрет Кабіне-ту Міністрів України «Про Єдиний митний тариф України». Зви-чайно, з часом до них вносилися відповідні зміни та доповнення, але вони лишаються основними нормативними актами у цій галузі.
Закон України «Про Єдиний митний тариф» містить норми, в яких визначаються сутність та види мита, а також регулюються відносини, пов’язані зі звільненням від мита, наданням тарифних пільг та преференцій.
Що ж собою являє мито? Відповідно до ст. 6 названого вище закону, мито, що стягується митницею, — це податок на то-вари та інші предмети, які перемішуються через митний кор-дон України.
В Україні застосовуються такі види мита: адвалерне, що нара-ховується у відсотках до митної вартості товарів та інших пред-метів, які оподатковуються митом; специфічне, що нараховується в установленому грошовому розмірі на одиницю товарів та інших предметів, які оподатковуються митом; комбіноване, що поєднує обидва види митного оподаткування.
У законодавстві виділяються кілька видів мита. Передусім це ввізне, вивізне і сезонне мито.
Ввізне мито нараховується на товари та інші предмети при їх ввезенні на митну територію України. Ввізне мито є диференці-йованим: стосовно товарів та інших предметів, що походять з держав, які входять разом з Україною до митних союзів або утворюють з нею спеціальні митні зони, і в разі встановлення будь-якого спеціального преференційного митного режиму згід-но з міжнародними договорами з участю України, а також щодо товарів та інших предметів, які походять з країн, що розвивають-ся, застосовуються преференційні ставки ввізного мита, передба-чені Єдиним митним тарифом України; стосовно товарів та ін-ших предметів, що походять з країн або економічних союзів, які користуються в Україні режимом найбільшого сприяння, котрий означає, що іноземні суб’єкти господарської діяльності цих країн або союзів мають пільги щодо митного оподаткування, за винят-ком випадків, коли зазначені мито та пільги щодо них установ-люються в межах спеціального преференційного митного режи-му, застосовуються пільгові ставки ввізного мита, передбачені Єдиним митним тарифом України; стосовно решти товарів та ін-ших предметів застосовуються повні (загальні) ставки ввізного мита, передбачені Єдиним митним тарифом України.
Вивізне мито нараховується на товари та інші предмети у разі їх вивезення за межі митної території України.
На окремі товари та інші предмети може встановлюватись се-зонне ввізне і вивізне мито на строк не більше чотирьох місяців з моменту їх установлення.
В окремих випадках при ввезенні товарів на митну територію України і вивезенні їх за межі цієї території незалежно від інших видів мита можуть застосовуватися спеціальне, антидемпінгове і компенсаційне мито.
Коли ж і в яких випадках застосовуються ці особливі види мита?
Спеціальне мито застосовується: 1) як захисний захід, коли то-вари ввозяться на митну територію України у таких кількостях або на таких умовах, які завдають шкоди чи загрожують її завдати віт-чизняним виробникам подібних або безпосередньо конкуруючих товарів; 2) як запобіжний захід щодо учасників зовнішньоекономіч-ної діяльності, котрі порушують загальнодержавні інтереси в цій галузі, а також як захід для припинення недобросовісної конкурен-ції у випадках, що визначаються законами України; 3) як захід у відповідь на дискримінаційні дії та (чи) недружні дії з боку інозем-них держав проти України або у відповідь на дії окремих країн та їхніх союзів, які обмежують здійснення законних прав та інтересів суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності України.
Ставка спеціального мита встановлюється в кожному окремо-му випадку.
Антидемпінгове мито застосовується у випадках: 1) ввезення на митну територію України товарів за ціною, істотно нижчою від їхньої конкурентної ціни в країні експорту на момент цього експорту, якщо таке ввезення завдає шкоди чи загрожує її завда-ти вітчизняним виробникам подібних чи безпосередньо конку-руючих товарів або перешкоджає організації чи розширенню ви-робництва подібних товарів в Україні; 2) вивезення за межі митної території України товарів за ціною, істотно нижчою від ціни на подібні або безпосередньо конкуруючі товари інших екс-портерів на момент цього вивезення, якщо таке вивезення завдає чи загрожує завдати шкоди загальнодержавним інтересам України.
Ставка антидемпінгового мита не може перевищувати різниці між конкурентною оптовою ціною об’єкта демпінгу в країні експо-рту на момент цього експорту і заявленою ціною при його ввезенні на митну територію України або різниці між ціною об’єкта демпін-гу з України і середньою ціною українського експорту подібних чи безпосередньо конкуруючих товарів на той же період часу.
Компенсаційне мито застосовується у випадках: 1) ввезення на митну територію України товарів, при виробництві або експорті яких прямо чи опосередковано використовувалася субсидія, якщо таке ввезення завдає чи загрожує завдавати шкоди вітчизняним ви-робникам подібних чи безпосередньо конкуруючих товарів або пе-решкоджає організації чи розширенню виробництва подібних това-рів в Україні; 2) вивезення за межі митної території України товарів, у процесі виробництва або експорту яких прямо чи опосередковано використовувалася субсидія, якщо таке вивезення завдає шкоди або загрожує її завдати державним інтересам України.
Ставка компенсаційного мита не може перевищувати виявле-ного розміру субсидій.
Для встановлення фактів, що дають підстави до застосування спеціального, антидемпінгового і компенсаційного мита, прово-диться розслідування. Воно здійснюється Міністерством зовніш-ньоекономічних зв’язків за заявою українських або іноземних за-інтересованих державних органів, підприємств, організацій, а також з ініціативи Митно-тарифної ради України. За результатами розслідування застосовується спеціальне, антидемпінгове або компенсаційне мито.
Важливе значення для митного регулювання має з’ясування пи-тання про митну вартість товарів та інших предметів. Адже нараху-вання мита на них провадиться на базі їх митної вартості, тобто ці-ни, яка фактично сплачена або підлягає сплаті за них на момент перетину митного кордону України. При визначенні митної вартості до неї включаються ціна товару, зазначена в рахунку-фактурі, а та-кож такі фактичні витрати, якщо їх не включено до рахунка-фактури: на транспортування, навантаження, розвантаження, пере-вантаження та страхування до пункту перетину митного кордону України; комісійні та брокерські; плата за використання об’єктів ін-телектуальної власності, що належать до даних товарів та інших предметів, має бути сплачена імпортером (експортером) прямо або опосередковано як умова їх ввезення (вивезення).
У разі невідповідності заявленої митної вартості товарів та інших предметів вартості, що визначається відповідно до поло-жень цієї статті, або у разі неможливості перевірки її обчислення митні органи України визначають митну вартість послідовно на основі ціни на ідентичні товари та інші предмети, ціни на подібні товари та інші предмети, що діють у провідних країнах — експо-ртерах зазначених товарів та інших предметів.
Закон України «Про Єдиний митний тариф» передбачає випа-дки звільнення від сплати мита. Так, відповідно до ст. 19 цього Закону від сплати мита звільняються:
а) транспортні засоби, що здійснюють регулярні міжнародні перевезення вантажів, багажу та пасажирів, а також предмети ма-теріально-технічного постачання і спорядження, паливо, продо-вольство та інше майно, необхідне для їх нормальної експлуата-ції на час перебування в дорозі, у пунктах проміжної зупинки або придбані за кордоном у зв’язку з ліквідацією аварії (поломки) да-них транспортних засобів;
б) предмети матеріально-технічного постачання і споряджен-ня, паливо, сировина для промислової переробки, продовольство та інше майно, що вивозиться за межі митної території України для забезпечення виробничої діяльності українських та орендо-ваних (зафрахтованих) українськими підприємствами й організа-ціями суден, які ведуть морський промисел, а також продукція їхнього промислу, що ввозиться на митну територію України;
в) валюта України, іноземна валюта та цінні папери;
г) товари та інші предмети, що підлягають оберненню у влас-ність держави у випадках, передбачених законами України;
д) товари та інші предмети, що стали в результаті пошко-дження до пропуску їх через митний кордон України непридат-ними до використання як вироби або матеріали;
е) предмети, що ввозяться в Україну для офіційного і особис-того користування або вивозяться за кордон організаціями та особами, які відповідно до міжнародних договорів України та за-конів України користуються правом безмитного ввезення в Укра-їну та безмитного вивезення з України таких предметів;
є) товари та інші предмети, які походять з митної території України і ввозяться назад на цю територію без обробки або пере-робки, а також товари та інші предмети іноземного походження, які вивозяться назад за межі митної території України без оброб-ки або переробки;
ж) товари та інші предмети, що знову ввозяться на митну те-риторію України і походять з іншої території, за які було сплаче-не мито при первісному ввезенні їх на митну територію України та які тимчасово вивозилися за її межі;
з) товари та інші предмети, що знову вивозяться за межі мит-ної території України і походять з цієї території, за які було спла-чено мито при первісному вивезенні за межі митної території України та які тимчасово ввозилися на цю територію;
и) інші товари та інші предмети, що визначаються законами України.
Вказаний закон передбачає випадки, коли допускається зни-ження рівня митного оподаткування, а також безмитне ввезення та вивезення або пільгове оподаткування товарів та інших пред-метів. Так, допускається зниження ставок мита при ввезенні на митну територію України та вивезенні за межі цієї території то-варів та інших предметів: а) відремонтованих та раніше ввезених на митну територію України або вивезених за межі цієї території; б) пошкоджених до пропуску їх через митний кордон України, але придатних для використання як вироби або матеріали;
в) в інших випадках, що визначаються законами України (ст. 20).
Допускається безмитне вивезення або пільгове митне оподат-кування товарів, які ввозяться у спеціальні митні зони на терито-рії України для кінцевого споживання в цих зонах; вивозяться зі спеціальних митних зон для споживання за межами митної тери-торії України та походять з цих зон; вивозяться із спеціальних митних зон на митну територію України та походять з цих зон.
Розмір пільг, передбачених цією статтею, і порядок їх надання встановлюються Верховною Радою України згідно із законами України про спеціальні митні зони через прийняття окремого за-кону для кожної з таких зон (ст. 20).
Закон встановлює у ряді випадків і тарифні преференції. Так, до-пускається встановлення преференцій щодо ставок Єдиного митно-го тарифу України у вигляді звільнення від оподаткування митом, зниження ставок мита або встановлення квот на преференційне вве-зення товарів та інших предметів, які: 1) походять з держав, що утворюють разом з Україною митний союз або зону вільної торгівлі; 2) походять з країн, що розвиваються і користуються Загальною си-стемою преференцій; 3) обертаються в прикордонній торгівлі.
В окремих випадках допускається умовно-безмитне ввезення і вивезення предметів. Так, товари та інші предмети, що тимчасово ввозяться на митну територію України і призначені для зворот-ного вивезення за її межі в установлені строки в незмінному стані або відремонтованому вигляді, а також товари та інші предмети, що тимчасово вивозяться за межі митної території України та призначені до зворотного ввезення на цю територію у встановле-ні строки у незмінному стані, пропускаються через митний кор-дон України без сплати мита. Строки умовно-безмитного ввезен-ня та вивезення визначаються Митним кодексом України.
Законодавством передбачені випадки повернення сплаченого мита. У ст. 24 Закону України «Про Єдиний митний тариф» за-значено, що мито, сплачене за товари, ввезені на митну терито-рію України для складання, монтажу, перероблення або оброб-лення з подальшим зворотним вивезенням протягом одного року, може бути повністю або частково повернуто власникові товарів при їх вивезенні за межі митної території України та пред’явленні свідоцтв про використання цих товарів для зазначених цілей.
У ряді випадків виникає необхідність повернення надміру стяг-неного мита. Так, сума надміру стягненого мита підлягає повер-ненню власникові товарів та інших предметів на його вимогу протягом одного року з моменту митного оформлення.
Мито, не сплачене у строки, на які було надано відстрочку та розстрочку сплати, а також не сплачене в результаті інших дій, що спричинили його недобір, стягується за розпорядженням митних органів України у безспірному порядку. Своєчасно не спла-чене мито стягується за весь час заборгованості бюджету з нара-хуванням пені в розмірі 0,2 % суми недоїмки за кожний день прострочення, включаючи день сплати.
Законом України «Про єдиний митний тариф» Кабінету Міністрів України було доручено розробити Єдиний митний тариф. Відповідно до цього 11 січня 1993 р. Кабінет Міністрів України прийняв Декрет «Про Єдиний митний тариф». Цим Декретом було встановлено, що мито сплачується у національній валюті України. Крім того, було ви-значено, що при ввезенні товарів у межах державного контракту та державного замовлення мито не стягується, а при ввезенні предметів дитячого асортименту ставка на мито зменшується на 50 %.
Законом України «Про внесення змін до Декретів Кабінету Міністрів з питань митного регулювання» до Декрету Кабінету Міністрів України від 11 січня 1993 р. було внесено таке допов-нення: «Зміна ставок мита, передбачених Єдиним митним тари-фом України, здійснюється Кабінетом Міністрів України. Зміню-вати ставки мита Кабінет Міністрів України має право тільки щодо об’єктів митного оподаткування — товарів та інших пред-метів, які переміщуються через митний кордон України».
Аналіз змісту Єдиного митного тарифу дає підстави зробити висновок про його надзвичайну важливість у справі митного об-кладення товарів та інших предметів.
Товарна класифікаційна схема Єдиного митного тарифу України (товарна номенклатура) базується на Гармонізованій системі (ГС) опису та кодування товарів. Усі предмети, що підлягають конт-ролю, систематизовано у 21 розділі, 97 главах, 1241 товарній по-зиції і 5019 товарних підпозиціях, найменування і цифрові коди яких уніфіковано за Гармонізованою системою.
У чотиризначний цифровий код товарної номенклатури закладе-но основні відомості про товар та його місце в товарній номенкла-турі. Перші два знаки означають товарну групу, другі два — відпо-відно товарну позицію. Чотиризначний цифровий код уніфіковано за Гармонізованою системою. У разі застосування детальнішої то-варної класифікації за межами чотиризначного цифрового коду ви-користовуються п’ятий, шостий і подальші знаки цифрового коду.
Узагальнена систематизація товарів у Єдиному митному та-рифі зроблена через їх поділ на 21 групу, кожну з яких виділено в окремий розділ, а саме:
Розділ І. Живі тварини і продукція тваринництва.
Розділ II. Продукти рослинного походження.
Розділ III. Жири і масла тваринного або олії рослинного походжен-ня, продукти їх розщеплення; приготовлені харчові жири; віск тварин-ного або рослинного походження.
Розділ IV. Продукція харчової промисловості: алкогольні і безалко-гольні напої та оцет; тютюн і його замінники.
Розділ V. Мінеральні продукти.
Розділ VI. Продукція хімічної та пов’язаних з нею галузей промисловості.
Розділ VII. Пластмаси і вироби з них: каучук і гумові вироби.
Розділ VIII. Шкіряна сировина, хутро, сировина і вироби з них; шо-рно-сідельні вироби та упряж; дорожні речі, сумки і подібні їм товари; вироби з кишок (за винятком кетгуту з натурального шовку).
Розділ IX. Деревина і вироби з деревини: деревне вугілля; пробка і вироби з неї; вироби із соломи, альфи та інших матеріалів для плетіння; корзинні та інші плетені вироби.
Розділ X. Паперова маса з деревини або інших волокнистих рослин-них матеріалів; паперові і картонні відходи та макулатура; папір, кар-тон і вироби з них.
Розділ XI. Текстиль і текстильні вироби.
Розділ XII. Взуття, головні убори, парасольки, сонцезахисні парасо-льки, тростини складні, хлисти, батоги та їх частини, оброблене пір’я та вироби з нього, штучні квіти, вироби з людського волосся.
Розділ XIII. Вироби з каменю, гіпсу, цементу, азбесту, слюди і поді-бних матеріалів; керамічні вироби; скло і вироби з нього.
Розділ XIV. Перли, природні чи культивовані, дорогоцінне чи напів-дорогоцінне каміння, дорогоцінні метали, метали, облаковані дорого-цінними металами, вироби з них: біжутерія, монети.
Розділ XV. Недорогоцінні метали і вироби з них.
Розділ XVI. Машини, устаткування і механізми; електротехнічне устаткування, їх частини; звукозаписуюча і звуковідтворювальна апа-ратура; апаратура для запису і відтворення телевізійних зображень і звуків; їх частини.
Розділ XVII. Засоби наземного, повітряного і водного транспорту, їх частини і приналежності.
Розділ XVIII. Прилади й апарати оптичні, фотографічні, кінематог-рафічні, вимірювальні, контрольні, прецизійні, медичні та хірургічні; годинники, музичні інструменти, їх частини і приналежності.
Розділ XIX. Зброя і боєприпаси, їх частини.
Розділ XX. Різні промислові товари.
Розділ XXI. Твори мистецтва, предмети колекціонування та антикваріат.

Вказані вище розділи поділяються на відповідні розділи (гру-пи) від однієї до декількох. Так, розділ XVII «Засоби наземного, повітряного і водного транспорту, їх частини і приналежності» об’єднує чотири групи: 86, 87, 88, 89. Наприклад, група 88 «Літа-льні апарати, космічні апарати, їх частини» у Єдиному митному тарифі України має такий вигляд:

Код
товару
згідно
з ГС Опис товару згідно з ГС Одиниця вимі-ру Ставка мита, %
преферен-ційна піль-гова повна
88.01 Кулі повітряні і дирижаблі; планери, дельтаплани та інші безмоторні літа-льні апарати 10 20
88.02 Інші літальні апарати (вертольоти, лі-таки); космічні кораблі й апарати (включаючи супутники) і ракети-носії 10 20
88.03 Частини літальних апаратів, указаних у позиціях 88.01 або 88.02
88.04.
00.000 Парашути (включаючи парашути ди-рижаблів) і ротошути, їх частини т 10 20
88.05 Апаратура і пристрої для злітання лі-таків; гальмувальні пристрої для поса-дки літаків; наземні тренажери для льотчиків; їх частини 10 20
З наведеного прикладу видно, що ставки ввізного мита поді-ляються на три різновиди: преференційні, пільгові та повні став-ки. Преференційні ставки, у тому числі звільнення від сплати мита, застосовуються до товарів та інших предметів, що походять з країн, які входять разом з Україною до митних союзів або утво-рюють з нею спеціальні митні зони, і при встановленні будь-якого спеціального преференційного митного режиму згідно з міжнародними договорами з участю України. Преференційні ста-вки застосовуються до товарів та інших предметів, які походять з країн, що розвиваються.
Пільгові ставки застосовуються до товарів та інших предме-тів, що походять з країн або економічних союзів, які користують-ся в Україні режимом найбільшого сприяння. Повні (загальні) ставки застосовуються до решти товарів та інших предметів.
Єдиний митний тариф України включає в себе два додатки. Додаток № 1 — це «Перелік країн, що розвиваються». Він включає 145 країн. До них застосовуються преференційні ставки. Додаток № 2 — це «Перелік країн, для яких застосовуються пільгові став-ки». Він включає 30 країн (Австралію, Австрію, Бельгію, Болгарію, США, Францію, Японію та ін.). До товарів, що походять з країн, не зазначених у цих додатках, застосовуються повні ставки мита.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Правове регулювання обкладання митом товарів та інших предметів» з дисципліни «Міжнародне економічне право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: GSM
ТОВАРНА ПОЛІТИКА ПІДПРИЄМСТВА
Розряди іменників за значенням
Аудит вибуття запасів. Оцінка методу списання запасів
Аудит акцизного збору


Категорія: Міжнародне економічне право | Додав: koljan (02.05.2011)
Переглядів: 1211 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП