ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Фізіологія і психологія праці

Фізіологічно обґрунтований алгоритм формування трудових навичок
Формування і вдосконалення трудових на-вичок як динамічних рефлекторних систем вимагає фізіологічно обґрунтованого підходу, врахування специфічних вимог конкре-тної трудової діяльності та індивідуальних особливостей людини. Згідно з дослідженнями C. О. Косилова, фізіологічно обґрунтова-ний алгоритм формування трудових навичок спрямований не тільки на створення усвідомлюваних працівником уявлень і по-нять, але і на збереження у слідах збудження в нервовій системі тих подразників, які є результатом рефлекторного, не передбаче-ного інструкцією пошуку. В зв’язку з цим першим кроком фізіо-логічно обґрунтованого алгоритму трудового навчання і вправи є вивчення трудової операції і встановлення основних факторів, які заважають формуванню навички. Другим кроком є інструктування з врахуванням психофізіологічних особливостей операції і трудових дій. Третій крок передбачає вибір фізіологічно обґрунтованих педа-гогічних заходів, спрямованих на усунення не усвідомлюваних уч-нем перешкод, зумовлених своєрідним протіканням фізіологічних процесів, які заважають засвоєнню навичок. Так, якщо низька функ-ціональна рухливість нервових центрів рухового апарату гальмує правильне і швидке оволодіння навичками, то застосовуються впра-ви тренувального характеру (багаторазове повторення окремих ру-хів). Якщо вправи поєднуються з педагогічними заходами, спрямо-ваними на вдосконалення структури рухів, робочої пози, застосування раціональної послідовності рухів, правильне поєднання роботи обох рук, то вони є вправами навчаючого характеру.
На початковій стадії навчання і вправ ще не сформований до-сконалий апарат оцінки результатів дії відповідно до інтеграль-ного образу. Тому необхідна додаткова, термінова інформація щодо успішності виконання. Для цього застосовуються технічні засоби інформації. Повторення спроб виконати правильні дії призводять до підвищення збудливості і лабільності відповідних нервових центрів. Внаслідок цього в корі великих півкуль фор-мується інтегральний образ правильних робочих дій, з яким по-тім порівнюються реально виконувані дії.
Четвертим кроком фізіологічно обґрунтованого алгоритму трудового навчання і вправ є перевірка ефективності цих заходів.
При фізіологічно обґрунтованому розвитку трудових навичок значна увага приділяється засвоєнню ритму, відчуттям, які не піддаються словесному описові, що прискорює і полегшує про-цес формування трудових навичок.
В процесі освоєння професійної діяльності змінюються меха-нізми психічних властивостей особистості відповідно до вимог професії. Наявні у людини професійно важливі якості характери-зуються різним рівнем розвитку, але вони не пристосовані до конкретного виду діяльності. Лише в процесі навчання відбува-ється функціональне об’єднання окремих професійно важливих якостей, які проявляють себе в режимі взаємодії.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Фізіологічно обґрунтований алгоритм формування трудових навичок» з дисципліни «Фізіологія і психологія праці»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПЛАНУВАННЯ ПРОДУКТУ
Врахування забезпечення при визначенні чистого кредитного ризику
Ліквідність балансу позичальника. Показники, що характеризують фі...
Аудит Звіту про фінансові результати
Технічні засоби для організації локальних мереж типу ETHERNET. Пр...


Категорія: Фізіологія і психологія праці | Додав: koljan (20.04.2011)
Переглядів: 968 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП