ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Податкове право

Збір за спеціальне використання водних ресурсів
Води (водні об’єкти) є виключною власністю народу України й надаються тільки в користування.
Водокористування може бути двох видів — загальне та спеці-альне.
Водокористувачами в Україні можуть бути підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні й фізичні особи та особи без громадянства.
Водокористувачі можуть бути первинними та вторинними.
Первинні водокористувачі — це ті, що мають власні водоза-
бірні споруди й відповідне обладнання для забору води.
Вторинні водокористувачі (абоненти) — це ті, що не мають власних водозабірних споруд й отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їхні системи на умовах, що встановлюються між ними.
Вторинні водокористувачі можуть здійснювати скидання стічних вод у водні об’єкти також на підставі дозволів на спеціальне водокористування.
Усі води (водні об’єкти) на території України становлять її водний фонд, до якого належать:
1) поверхневі води:
― природні водойми (озера);
― водотоки (річки, струмки);
― штучні водойми (водосховища, ставки) і канали;
― інші водні об’єкти;
2) підземні води та джерела;
3) внутрішні морські води та територіальне море.
До водних об’єктів загальнодержавного значення належать:
1) внутрішні морські води та територіальне море;
2) підземні води, які є джерелом централізованого водопоста-чання;
3) поверхневі води (озера, водосховища, річки, канали), що знаходяться і використовуються на території більш як однієї об-ласті, а також їхні притоки всіх порядків;
4) водні об’єкти в межах територій природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, а також віднесені до категорії лікувальних.
До водних об’єктів місцевого значення належать:
1) поверхневі води, що знаходяться і використовуються в ме-жах однієї області та які не віднесені до водних об’єктів загаль-нодержавного значення;
2) підземні води, які не можуть бути джерелом цен-тралізованого водопостачання.
Організаційно-економічні заходи щодо забезпечення раціонального використання й охорони вод та відтворення водних ресурсів передбачають:
1) видачу дозволів на спеціальне водокористування;
2) встановлення нормативів збору і розмірів зборів за спеціальне водокористування та скидання забруднюючих речовин;
3) надання водокористувачам податкових, кредитних та інших пільг у разі впровадження ними маловідхідних, безвідхідних, енер-го- і ресурсозберігаючих технологій, здійснення відповідно до зако-нодавства інших заходів, що зменшують негативний вплив на води;
4) відшкодування у встановленому порядку збитків, заподія-них водним об’єктам у разі порушення вимог законодавства.
Збір за спеціальне водокористування справляється з метою стимулювання раціонального використання й охорони вод та від-творення водних ресурсів і включає збір за використання води водних об’єктів та за скидання забруднюючих речовин.
Розмір збору за використання води визначається на основі нормативів збору, фактичних обсягів використаної води та встанов-лених лімітів використання води.
Розмір збору за використання води водних об’єктів для по-треб, не пов’язаних із вилученням води з водних об’єктів, визна-чається:
― для потреб гідроенергетики — на основі нормативів збору, фактичних обсягів води, пропущеної через турбіни, та лімітів ви-користання води (крім гідроакумулюючих електростанцій, які функціонують у комплексі з гідроелектростанціями);
― для потреб водного транспорту — на основі нормативів збору та часу користування поверхневими водами у звітному періоді;
― для потреб рибництва — на основі нормативів збору та фактичних обсягів води, необхідної для поповнення ставків під час розведення риби та інших водних живих ресурсів у рибних господарствах.
Розмір збору за скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти визначається на основі нормативів збору, фактичного обсягу скидів забруднюючих речовин та встановлених лімітів скиду.
Збір за воду, втрачену під час її транспортування, стягується з власників мереж водопостачання.
За скидання забруднюючих речовин із дренажними водами у водні об’єкти із систем, що захищають сільськогосподарські угіддя та населені пункти від підтоплення (за винятком дренаж-них вод промислових об’єктів), збір не справляється, якщо таке скидання не погіршує якості води водних об’єктів у межах встановлених категорій.
Відповідно до ст. 32 Водного Кодексу, збори за використання води з водних об’єктів загальнодержавного значення мають зара-ховуватись до Державного бюджету України в розмірі 80 відсот-ків, до бюджетів областей — у розмірі 20 відсотків, збори за ви-користання води з водних об’єктів загальнодержавного значення на території Автономної Республіки Крим мають зараховуватись до Державного бюджету України в розмірі 50 відсотків, до бю-джету Автономної Республіки Крим — у розмірі 50 відсотків. Проте на практиці дія цих норм може зупинятися поточним зако-нодавством про бюджет (зокрема в 2002 р. діяла норма про стовідсоткове зарахування збору до Державного бюджету України).
Збори за використання поверхневих вод для потреб гідроенер-гетики, рибництва та водного транспорту, а також за втрати води під час її транспортування зараховуються до Державного бюдже-ту України в розмірі 100 відсотків.
Збори за використання води з водних об’єктів місцевого зна-чення надходять до республіканського бюджету Автономної Рес-публіки Крим та місцевих бюджетів.
Порядок розподілу та використання зборів за скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти та за понадлімітне використан-ня води з них, а також коштів, відшкодованих за завдані водним об’єктам збитки, визначаються Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища».
За використання водних ресурсів в Україні практично справ-ляються збори за спеціальне використання водних ресурсів та за користування водами для потреб гідроенергетики й водного транспорту.
Збір за спеціальне використання водних ресурсів регулюється Водним Кодексом України, постановою КМУ від 18 травня 1999 р. № 836 «Про затвердження нормативів збору за спеціальне вико-ристання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту», постановою КМУ від 16 серпня 1999 р. № 1494 «Про затвердження порядку справ-ляння збору за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту», Наказом Мінфіну, ДПА, Мінекономіки та Мінеко-безпеки України від 1 жовтня 1999 р. № 231/539/118/219 «Про за-твердження Інструкції про порядок обчислення і справляння збо-ру за спеціальне використання водних ресурсів та збору за користування водами для потреб гідроенергетики і водного транспорту».

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Збір за спеціальне використання водних ресурсів» з дисципліни «Податкове право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНI ЗАВДАННЯ ФIНАНСОВОГО КОНТРОЛIНГУ
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ЯК СКЛАДОВА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ
Основні цілі та порядок збільшення статутного фонду
ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АКЦІОНЕРНИХ ТОВАРИСТВ
ПРОГНОЗУВАННЯ РОЗВИТКУ ТОРГІВЛІ ТА ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ


Категорія: Податкове право | Додав: koljan (03.03.2011)
Переглядів: 2954 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП