ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Податкове право

Поняття, види та порядок проведення податкових перевірок
Податкові перевірки є однією з основних форм податкового контролю, до числа яких також відносять отримання пояснень платників, огляд та обстеження приміщень, створення податко-вих постів тощо.
Загальні засади проведення податкових перевірок регулюються Указом Президента України «Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності» від 23 липня 1998 р. № 817 та по-становою КМУ «Про порядок координації проведення планових виїзних перевірок фінансово-господарської діяльності суб’єктів підприємницької діяльності контролюючими органами» від
29 січня 1999 р. № 112.
Види податкових перевірок можуть визначатися за різними підставами. За строками проведення вирізняють планові та поза-планові податкові перевірки. За формою проведення — каме-
ральні та виїзні. За способом контролю — вибіркові (тематичні) та суцільні, або комплексні, податкові перевірки. За методом вста-новлення достовірності формальні й арифметичні та зустрічні.
Камеральні перевірки, на відміну від виїзних, не передбача-ють виходу працівників податкових органів безпосередньо на підприємство чи інший об’єкт. Камеральна перевірка здійсню-ється в податковому органі в день надходження платежів чи в інші періоди й на підставі поданих платниками звітних докумен-тів. Головні завдання камеральних перевірок такі:
― візуальна перевірка правильності оформлення бухгалтер-
ських звітів;
― перевірка правильності складення розрахунків податків;
― логічний контроль і взаємне погодження показників, що містяться у звітності та податкових розрахунках;
― попередня оцінка достовірності бухгалтерської звітності і податкових розрахунків.
При проведенні камеральної перевірки податковий орган має право вимагати у платника додаткові відомості, отримувати по-яснення та документи, що підтверджують правильність обчис-лення і своєчасність сплати податків. За результатами камераль-ної перевірки й аналізу бухгалтерської звітності складається висновок щодо необхідності проведення наступної документаль-ної перевірки.
Плановою виїзною перевіркою вважається перевірка фінан-сово-господарської діяльності суб’єкта підприємницької діяльно-сті, яка передбачена в плані роботи контролюючого органу та проводиться за місцезнаходженням такого суб’єкта чи за місцем розташування об’єкта власності, стосовно якого вона проводить-ся. Планова виїзна перевірка проводиться за сукупними показни-ками фінансово-господарської діяльності суб’єкта підприємниць-кої діяльності за письмовим рішенням керівника відповідного контролюючого органу не частіше одного разу на календарний рік у межах компетенції відповідного контролюючого органу.
Забороняється проведення планових виїзних перевірок за окремими видами зобов’язань перед бюджетами, крім зо-бов’язань за бюджетними позиками та кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.
Право на проведення планової виїзної перевірки суб’єкта під-приємницької діяльності надається лише в тому разі, коли йому не пізніше ніж за десять календарних днів до дня проведення за-значеної перевірки надіслано письмове повідомлення з зазначен-ням дати її проведення.
Позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи контролюючого органу та проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:
1) за наслідками зустрічних перевірок виявлено факти, які свідчать про порушення суб’єктом підприємницької діяльності норм законодавства;
2) суб’єктом підприємницької діяльності не подано в установ-лений строк документи обов’язкової звітності;
3) виявлено недостовірність даних, заявлених у документах обов’язкової звітності;
4) суб’єкт підприємницької діяльності подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими осо-бами контролюючого органу під час проведення планової чи по-запланової виїзної перевірки;
5) у разі виникнення потреби в перевірці відомостей, отрима-них від особи, яка мала правові відносини з суб’єктом підприєм-ницької діяльності, якщо суб’єкт підприємницької діяльності не надасть пояснень та їхніх документальних підтверджень на обов’язковий письмовий запит контролюючого органу протягом трьох робочих днів від дня отримання запиту;
6) проводиться реорганізація (ліквідація) підприємства.
В останньому випадку позапланові виїзні перевірки прово-дяться лише органами державної податкової служби.
Позапланова виїзна перевірка може здійснюватись і на підста-ві рішення Кабінету Міністрів України.
Вищестоящий контролюючий орган може за власною ініціа-тивою перевірити достовірність висновків нижчестоящого конт-ролюючого органу шляхом перевірки документів обов’язкової звітності суб’єкта підприємницької діяльності або висновків акта перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим органом. Вищестоящий контролюючий орган вправі прийняти рішення щодо повторної перевірки суб’єкта підприємницької діяльності лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб контролюючого органу, які проводили планову або позапланову перевірку зазначеного суб’єкта, розпочато службове розсліду-вання або порушено кримінальну справу. Державна податкова адміністрація України вправі прийняти рішення про проведення повторної перевірки суб’єкта підприємницької діяльності у разі, коли таке рішення оформляється наказом за підписом її Голови.
Підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності рекомендується ведення журналів відвідання їх та їхніх структурних підрозділів представниками контролюючих органів з обов’язковим зазначенням у цих журналах строків та мети відвідан-ня, посади і прізвища представника, який обов’язково ставить свій підпис у цьому журналі. Відмова представника контролю-
ючого органу від підпису в журналі є підставою для недопущен-ня його до проведення перевірки. Про факт цієї відмови суб’єкт підприємницької діяльності повідомляє письмово у триденний строк контролюючому органу, у якому працює такий представ-ник. Форма та порядок ведення журналу встановлюються Держа-вним комітетом України з питань регуляторної політики та під-приємництва.
Комплексні перевірки передбачають перевірку всіх регістрів бухгалтерського обліку та інших необхідних для податкової пе-ревірки документів. Комплексна перевірка також охоплює пи-тання правильності обчислення та сплати всіх видів податків.
Тематична перевірка передбачає перевірку лише частини первинних документів за певний період часу. Тематична перевірка охоплює питання правильності обчислення та сплати лише окре-мих обов’язкових платежів.
Формальна й арифметична перевірка передбачає встанов-лення правильності як заповнення всіх реквізитів документів, так і підрахунків у них.
Зустрічні перевірки застосовуються, коли для встановлення правомірності ведення господарської діяльності, правильності розрахунків з бюджетом, дотримання податкового законодавства в ході проведення документальних перевірок виникає необхід-ність перевірок суб’єктів підприємницької діяльності, з якими підконтрольний суб’єкт має господарські відносини.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Поняття, види та порядок проведення податкових перевірок» з дисципліни «Податкове право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Види ризиків
ІНСТИТУЦІЙНА МОДЕЛЬ ГРОШОВОГО РИНКУ
Постаудит
АУДИТОРСЬКИЙ РИЗИК ТА АУДИТОРСЬКІ ДОКАЗИ. СУТТЄВІСТЬ ПОМИЛОК
Інтелектуальні інвестиції


Категорія: Податкове право | Додав: koljan (03.03.2011)
Переглядів: 3981 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП