ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економічні теми » Автоматизація оперативного обліку та контролю міжнародних економічних операцій

ОПЕРАТИВНИЙ ОБЛІК ЗА ОПЕРАЦІЯМИ З ЕКСПОРТУ
Наведемо умовний приклад договору купівлі-продажу (експо-рту) української продукції, за даними якого ми будемо працюва-ти далі.
ДОГОВІР
купівлі — продажу №0022
м. Київ «12» липня 2000 р.
ПРОДАВЕЦЬ: мале підприємство «Орбіта», м. Київ, Україна, в осо-бі генерального директора Івана Івановича Козловського, що діє на під-ставі статуту підприємства,з одного боку, і
ПОКУПЕЦЬ: Акціонерне товариство відкритого типу «Левуже», м. Марсель, Франція, в особі комерційного директора Джуан Р. Андже-ло, що діє на підставі статуту підприємства, з іншого боку, уклали да-ний Договір про таке:
1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ
1.1. ПРОДАВЕЦЬ зобов’язується поставити та передати у власність (повне господарське відання) ПОКУПЦЯ товар, а ПОКУПЕЦЬ зо-бов’язується прийняти товар та оплатити його на умовах даного Дого-вору.
1.2. Найменування товару: масло вершкове.
1.3. Виготовлювач товару: Дрогобицький маслозавод, Україна.
1.4. Місцезнаходження товару: м. Львів, Україна.
1.5. Документи на товар, які ПРОДАВЕЦЬ повинен передати ПО-КУПЦЮ:
 сертифікат якості товару,
 сертифікат кількості товару,
 фітосанітарний сертифікат,
 свідоцтво про походження товару.
2. КІЛЬКІСТЬ
2.1. Одиниця виміру кількості товару: тонни.
2.2. Загальна кількість товару: 27 (двадцять сім) тонн.
3. АСОРТИМЕНТ
3.1. Груповий асортимент товару, що постачається:
3.1.1. Масло вершкове першого ґатунку в кількості 22 (двадцять дві) тонни.
1.1.2. Масло вершкове другого ґатунку в кількості 5 (п’ять) тонн.
4. ЯКІСТЬ
4.1. Якість товару, що постачається ПРОДАВЦЕМ, має відпові-дати
 ДОСТу-538-34857;
 сертифікату виготовлювача;
 безкоштовному зразку товарної продукції, що надавався покуп-цю в кількості 20 (двадцять) кг 10 червня 2000 р.
4.2. Підтвердженням якості з боку ПРОДАВЦЯ є сертифікат якості товару.
4.3. Гарантійний термін придатності, (зберігання): з моменту фактичного приймання товару — 6 (шість) місяців.
4.4. Термін усунення недоліків або заміни товару в межах гарантій-ного строку 1 (один) місяць з моменту виявлення дефектів.
5. КОМПЛЕКТНІСТЬ
5.1. Комплектність товару, що постачається ПРОДАВЦЕМ, визна-чається за ДОСТом-45734890-578489/34578.
6. СТРОКИ ТА ПОРЯДОК ПОСТАЧАННЯ
6.1. Товар має бути повністю поставлений ПОКУПЦЮ протягом 30 (тридцяти) днів з моменту оплати товару.
6.2. ПРОДАВЕЦЬ має право на дострокову поставку товару з обов’язковим повідомленням ПОКУПЦЯ про це в термін 10 (десять) днів з моменту відвантаження товару (може бути передбачена інша під-става).
7. ЦІНА
7.1. Ціна за одиницю товару:
 1200$US (одна тисяча двісті доларів США) за одну тонну верш-кового масла першого гатунку,
 1100$US (одна тисяча сто доларів США) за одну тонну вершко-вого масла другого ґатунку.
7.2. За скорочення строків поставки більш як на 14 (чотирнадцять) днів ПОКУПЕЦЬ здійснює ПРОДАВЦЮ доплату в розмірі 1% (один відсоток) від суми достроково поставленої кількості товару.
7.3. Ціни за даним Договором зазначені без урахування податку на додану вартість.
8. ПОРЯДОК РОЗРАХУНКІВ
8.1. Попередня оплата в розмірі 50% (п’ятдесят відсотків) від зага-льної вартості договору має бути перерахована ПРОДАВЦЮ протягом 5 (п’яти) банківських днів з моменту отримання повідомлення про го-товність товару до відвантаження.
8.2. Остаточний термін оплати товару становить 40 (сорок) календарних днів з моменту митного оформлення товару на території України.
8.3. Порядок оплати: через банківську систему SWIFT.
8.4. Вид розрахунків: безготівковий у доларах США.
8.5. Форма розрахунків: на решту 50% (п’ятдесят відсотків) докуме-нтарний акредитив.
8.6. ПОКУПЕЦЬ повинен повідомити ПРОДАВЦЯ про здійснення платежу в термін 3 (три) календарні дні з моменту перерахування ва-лютних коштів шляхом висилання факсимільним повідомленням копії виписки банку про перерахування коштів.
8.7. Доплата за п. 7.2 даного Договору виплачується в порядку бан-ківського переказу як додаткове перерахування коштів.
9. УМОВИ ПОСТАВКИ
9.1. Поставка здійснюється на умовах: DAF (поставлено до кордону м. Чоп, Україна).
9.2. Перехід права власності на товар відбувається в момент: DAF м. Чоп, Україна.
9.3. Перехід ризиків на товар відбувається в момент: DAF м. Чоп, Україна.
10. ПУНКТ ДОСТАВКИ
10.1. Пунктом доставки товару за даним Договором є: м. Чоп, Укра-їна.
11. ТАРА ТА ПАКУВАННЯ
11.1. Товар має бути затарений і упакований ПРОДАВЦЕМ таким чином, щоб виключити псування та/або знищення його на період по-ставки до прийняття товару ПОКУПЦЕМ.
11.2. Товар має бути затарений таким чином: картонні ящики вагою по 20 (двадцять) кг.
11.3. Товар має бути спакований таким чином: європалети, вагою до 1200 (одна тисяча двісті) кг.
11.4. Вартість тари та пакування входить до ціни товару.
12. МАРКУВАННЯ
12.1. Товар має бути промаркований у такий спосіб: «ВЕРХ», «Тем-пературний режим зберігання та перевезення — 20 градусів за Цельсі-єм», «Вологість — 45%».
13. ВІДВАНТАЖЕННЯ ТА ТРАНСПОРТУВАННЯ
13.1. Пункт відвантаження: м. Львів, Україна.
13.2. Терміни відвантаження: протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту отримання попередньої оплати в розмірі 50% (п’ятдесят відсотків).
13.3. Вид транспорту: спеціалізовані холодильні залізничні вагони.
13.4. Мінімальною нормою відвантаження залізничним транспортом є вагон.
13.5. Особливості відвантаження: у момент відправлення вагона те-мпература в ньому має бути — 15 градусів за Цельсієм.
13.6. ПРОДАВЕЦЬ повинен повідомити ПОКУПЦЯ про відванта-ження в термін 2 (два) календарні дні з моменту оформлення залізнич-ної накладної шляхом факсимільного повідомлення.
У повідомленні зазначаються: дата відвантаження, номер накладної, номер вагона, номер рейса, номер і дата договору, найменування та кі-лькість товару.
14. ПЕРЕДАЧА ТОВАРУ
14.1. Передача (приймання-здавання) товару здійснюється в пункті доставки.
14.2. Приймання товару за кількістю та якістю здійснюється Сторо-нами в порядку, що визначається чинним законодавством.
14.3. Отримавши товар, ПОКУПЕЦЬ повинен факсимільним по-відомленням підтвердити отримання товару протягом 3 (трьох) календарних днів з моменту митного оформлення вантажу в м. Чоп, Україна.
15. ТЕРМІН ДІЇ ДАНОГО ДОГОВОРУ
15.1. Даний Договір набирає чинності з моменту підписання його Сторонами і діє до моменту його остаточного виконання, але в будь-якому випадку до «31» грудня 2000 р.
16. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН
16.1. За порушення умов даного Договору винна Сторона відшкодо-вує спричинені цим збитки, у тому числі неотриманий прибуток у по-рядку, передбаченому чинним законодавством.
16.2. ПОКУПЕЦЬ за даним Договором несе таку відповідальність:
за несвоєчасне перерахування коштів — штрафна недотримка в розмірі 1% (один відсоток) від суми боргу.
16.3. ПРОДАВЕЦЬ за даним Договором несе таку відповідальність:
за несвоєчасну поставку товару — штрафна недотримка в розмірі 1% (один відсоток) від суми недопоставленого товару.
16.4. За односторонню необґрунтовану відмову від виконання своїх зобов’язань у період дії даного Договору винна Сторона сплачує штраф у розмірі 5% (п’ять відсотків) за добу.
16.5. За порушення інших умов даного Договору винна Сторона несе таку відповідальність: у розмірі фактичних збитків іншої сто-рони.
17. РОЗВ’ЯЗАННЯ СПОРІВ
17.1. Усі спори між сторонами, з яких не було досягнуто згоди, розв’язуються відповідно до законодавства України в Арбітражному суді м. Київ.
17.2. Сторони визначають, що всі можливі претензії за даним Дого-вором мають бути розглянуті Сторонами протягом 10 (десяти) робочих днів з моменту отримання претензії.
18. ЗМІНА УМОВ ДАНОГО ДОГОВОРУ
18.1. Умови даного Договору можуть бути змінені за взаємною зго-дою Сторін з обов’язковим складанням письмового документа.
18.2. Жодна зі Сторін не має права передавати свої права за даним Договором третій стороні без письмової згоди іншої Сторони.
19. УМОВИ УЗГОДЖЕННЯ ЗВ’ЯЗКУ МІЖ СТОРОНАМИ
19.1. Повноважними представниками Сторін за даним Договором є:
ПРОДАВЕЦЬ: Іван Іванович Козловський, телефон — 347-562-37896.
ПОКУПЕЦЬ: Джуан Р.Анджело, телефон 57-387-48238.
20. ІНШІ УМОВИ
20.1. Даний Договір укладено у двох оригінальних примірниках, по одному для кожної зі Сторін.
20.2. У випадках, не передбачених даним Договором, Сторони ке-руються чинним цивільним законодавством.
20.3. Після підписання даного Договору всі попередні переговори за ним, листування, попередні угоди та протоколи про наміри з питань, що так чи інакше стосуються даного Договору, втрачають юридичну силу.
20.4. Сторони зобов’язуються при виконанні даного Договору не обмежувати співпрацю лише дотриманням вимог, що містяться в дано-му Договорі, підтримувати ділові контакти та вживати всі необхідні за-ходи для забезпечення ефективності та розвитку їх комерційних зв’язків.
21. ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ, БАНКІВСЬКІ
ТА ВІДВАНТАЖУВАЛЬНІ РЕКВІЗИТИ СТОРІН
НА МОМЕНТ УКЛАДЕННЯ ДАНОГО ДОГОВОРУ
21.1. ПОКУПЕЦЬ:
Поштова адреса та індекс: 572398, м. Марсель, Франція.
Телефон 57349034, телетайп 458953GО, факс 893475890.
Розрахунковий рахунок №348774589775 у Національному кредиті, м. Марсель, Франція.
МФО _________-___________, КОД — 578476890.
Кореспондентський рахунок банку ПОКУПЦЯ: 3458907890.
Відвантажувальні реквізити із зазначенням кодів:
1. Для вагонних відправлень: 5598989434.
2. Для контейнерів: 348975
21.2. ПРОДАВЕЦЬ:
Поштова адреса та індекс: 01222, м. Київ, Україна.
Телефон 45745787, телетайп __-__, факс 583488485.
Розрахунковий рахунок № 58738957 у Промінвестбанку, м. Київ, Україна.
МФО 322221, КОД ____________—____________.
Кореспондентський рахунок банку ПРОДАВЦЯ: 4758934.
Відвантажувальні реквізити із зазначенням кодів:
1. Для вагонних відправлень: 348957897.
2. Для контейнерів: 457890.
ПОКУПЕЦЬ ПРОДАВЕЦЬ
________________________ ________________________
М.П. М.П.
На прикладі вищезазначеного договору купівлі-продажу (екс-порту) української продукції наведемо як заповнюється Реєстра-ційна картка оперативного обліку та контролю (див. рис. 3.2.).
Нагадаємо, що залежно від кількості та видів розділів кожного конкретного контракту, відповідно складається і кількість блоків у графі «№ рядка».
Спочатку оператор заносить попередні дані оперативного об-ліку в «картку».
Ці дані і будуть початковими.
РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА
оперативного обліку та контролю
Реєстраційний № Е — 8890347589
Дата відкриття 12.07.2000
Дата внесення змін Рядок Підстава Попередні дані


рядка Показник Оперативно-
облікові дані Оперативно-
контрольні дані
00-01 Номер контракту 0022
00-02 Дата контракту 12.07.2000
00-03 Країна укладання контракту Україна
00-04 Місто укладання контракту Київ
Продовження картки

рядка Показник Оперативно-
облікові дані Оперативно-
контрольні дані
00-05 Повне найменування конт-рагента Акціонерне товарис-тво відкритого типу «Левуже»
00-06 Країна реєстрації підприємства контрагента м. Марсель, Франція
00-07 Найменування визначаль-них установчих документів, якими керується контрагент при укладанні контракту Статут підприємства
00-08 Визначена особа для укла-дання контракту Комерційний директор Джуан Р. Анджело
01-01 Описання предмета контра-кту Експорт масла верш-кового
01-02 Виготовлювач товару Дрогобицький масло-завод, Україна
01-03 Місцезнаходження товару м. Львів, Україна
01-04 Супроводжувальні докуме-нти на товар Сертифікат якості товару
Сертифікат кількості товару
Фітосанітарний сер-тифікат
Свідоцтво про похо-дження товару
02-01 Одиниця виміру товару Тонни
02-02 Загальна кількість 27 т
03-01 Асортимент Масло вершкове:
1 ґатунку — 22 т
2 ґатунку — 5 т
04-01 Якісні характеристики Відповідність:
— ДОСТу 538-34857,
— сертифікату виго-товлювача
— безкоштовному зразку (20 кг)
04-02 Гарантійний термін придат-ності 6 місяців з моменту фактичного прийняття
Продовження картки

рядка Показник Оперативно-
облікові дані Оперативно-
контрольні дані
04-03 Термін усунення недоліків (заміни товару) 1 місяць з моменту виявлення дефектів
05-01 Комплектність товару Відповідно до
ДОСТу 45734890-578489/34578
06-01 Термін поставки 30 днів з моменту оплати
06-02 Дострокова поставка За умови попереднього повідомлення за 10 днів
07-01 Ціна 1200$US за тонну масла 1 ґатунку
1100$US за тонну масла 2 ґатунку
07-02 Доплата за скорочення терміну поставки на 14 днів 1% від суми достро-кової поставки
07-03 ПДВ Ціни з урахуванням ПДВ
08-01 Умови розрахунків Попередня оплата в розмірі 50% від суми загальної вартості договору в термін 5 днів з моменту повідомлення про готовність товару для відвантаження;
решта 50% — доку-ментарний акредитив, протягом 40 календарних днів з моменту митного оформлення товару в Україні
08-02 Порядок розрахунків SWIFT
08-03 Вид розрахунку Безготівковий
08-04 Валюта розрахунку Долар США
08-05 Повідомлення про здійс-нення розрахунків 3 календарні дні з моменту перерахування коштів факсимі-льним зв’язком
Продовження картки

рядка Показник Оперативно-
облікові дані Оперативно-
контрольні дані
08-06 Доплата (07-02) Банківський переказ у доларах США
09-01 Умови поставки товару DAF м. Чоп, Україна
09-02 Момент переходу права власності на товар DAF м. Чоп, Україна
09-03 Момент переходу ризиків на товар DAF м. Чоп, Україна
09-04 Пункт поставки товару м. Чоп, Україна
10-01 Тара Картонні ящики по 20 кг
10-02 Упаковка Європакети до 1200 кг
10-03 Вартість тари й упаковки Входить в ціну товару
11-01 Маркування «ВЕРХ»
температурний режим зберігання:
– 20С
вологість: 45%
12-01 Пункт відвантаження м. Львів, Україна
12-02 Термін і умови відванта-ження Протягом 3 робочих днів з моменту отри-мання попередньої оплати
12-03 Вид транспортування Спеціалізовані холо-дильні залізничні ва-гони
12-04 Мінімальна норма відван-таження Залізничний вагон
12-05 Особливості відвантаження Температурний ре-жим: – 15С
12-06 Повідомлення про відван-таження У термін 2 календар-ні дні з моменту оформлення залізничної накладної факсимільним зв’язком
Продовження картки

рядка Показник Оперативно-
облікові дані Оперативно-
контрольні дані
12-07 Обов’язкова інформація у повідомленні Дата відвантаження
Номер залізничної накладної
Номер вагона
Номер рейсу
Номер договору
Дата договору
Найменування товару
Кількість товару
13-01 Місце приймання-передавання товару м. Чоп, Україна
13-02 Повідомлення про отри-мання (прийняття) товару Протягом 3 календа-рних днів факсиміль-ним зв’язком
14-01 Термін дії договору До 31.12.2000
15-02 Відповідальність покупця За несвоєчасне пере-рахування грошових коштів — 1% від су-ми боргу
15-02 Відповідальність продавця За несвоєчасну поставку товару — 1% від суми недопостав-леного товару
15-03 Одностороння відмова від виконання взятих зобов’язань у період дії договору 5% за добу з винува-тця
15-04 Інші порушення У розмірі фактично завданих збитків
16-01 Передача прав третій сто-роні За наявності письмо-вої згоди другої сто-рони
17-01 Повноважний представник контрагента Джуан Р. Анджело, тел. 57-387-48238
18-01 Поштова адреса 572398, м. Марсель, Франція
18-02 Телефон 57349034
18-03 Телетайп 458953GО
Закінчення картки

рядка Показник Оперативно-
облікові дані Оперативно-
контрольні дані
18-04 Факс 893475890
18-05 Банківські реквізити Р/р: № 348774589775 у Національному кредиті, м. Марсель, Франція, КОД — 578476890
К/р банку 3458907890
18-06 Відвантажувальні реквізити із зазначенням кодів 1. Для вагонних від-вантажень: 5598989434.
2. Для контейнерів: 348975
оперативного обліку та контролю інформацією
про експортний контракт
Після заповнення «картки» первинною інформацією за дани-ми міжнародного економічного контракту, у даному випадку експортного, оператор, у міру надходження до нього інформації, ве-де оперативний облік та контроль, роблячи записи у відповідних рядках колонок «Оперативно-облікові дані» та «Оперативно-контрольні дані».
Наприклад, якщо надійшла попередня оплата за експортний товар, то на підставі виписки уповноваженого банку оператор зробить і відповідний запис.
За умови здійснення експортних операцій суб’єктами госпо-дарювання України ми можемо вивести основні етапи роботи, які в тій чи іншій мірі стосуються:
1. Оподаткування:
 визначення митної вартості та сплата сум мита, митного збору, податку на додану вартість, акцизного збору;
 правильне віднесення витрат на сплату податків;
 забезпечення дотримання правил вексельного обігу.
2. Документальне оформлення:
 оформлення митної документації на вивезення експортної продукції;
 нарахування, оформлення та сплата сум мита, митного збо-ру, податку на додану вартість, акцизного збору;
 оформлення відвантаження експортної продукції;
 оформлення передачі експортної продукції;
 оформлення перевезення та страхування,
 визначення собівартості.
3. Облік господарських операцій з експорту:
 облік митної вартості експортної продукції;
 облік податків, зборів та платежів;
 облік і контроль під час зберігання продукції;
 облік транспортних та інших витрат;
 облік розрахункових операцій;
 облік зворотного повернення (імпорту) тощо.
Знаючи етапи та черговість їх виконання, необхідно вказати на основні завдання щодо оперативного обліку за операціями з експорту. До них належать:
1. Облік вартості передекспортної підготовки товару та паку-вання.
2. Облік вартості навантаження товару на транспортний засіб (неосновний).
3. Облік вартості доставки товару до основного перевізника.
4. Облік вартості перевантаження товару на транспортний за-сіб основного перевізника.
5. Облік вартості перевантаження товару на транспортний за-сіб з транспорту основного перевізника.
6. Облік суми митного збору за митне оформлення вантажу при вивезенні товарів.
7. Облік суми мита за митне оформлення вантажу при виве-зенні товарів.
8. Облік суми акцизного збору при вивезенні товарів.
9. Облік суми податку на додану вартість при вивезенні товарів.
10. Облік суми страхування вантажу при перевезенні.
11. Облік сум за перевезення.
12. Облік сум за навантаження, перевантаження, розвантаження.
13. Облік щодо виконання розрахункової частини контракту.
14. Попереднє визначення, прогностичний облік можливої кур-сової різниці від операційної діяльності.
15. Попереднє визначення доходу від реалізації міжнародної економічної операції тощо.
У міру виконання певних етапів експортного контракту бу-дуть надходити дані до конкретних підрозділів підприємства. Го-ловне завдання документообігу полягає в тому, щоб усі докумен-ти та інформація щодо виконання цього конкретного контракту надходили виключно до уповноваженої особи, яка безпосередньо займається контролем та виконанням умов контракту. Далі саме ця особа передає дані оператору, який формує комп’ютерну базу даних за цим контрактом. Тобто оператор у міру надходження будь-якої інформації заносить її у відповідні розділи картки опе-ративного обліку та контролю.
Так, у нашому випадку картка заповнюватиметься даними відповідно до порядку виконання таких конкретних етапів:
1) надання повідомлення про готовність товару до відванта-ження;
2) надходження попередньої оплати 50% від суми загальної вартості товару;
3) поставка товару;
4) надходження решти 50% оплати.
Факт виконання кожного етапу відповідно фіксується та до-кументується. Таке фіксування та документування супроводжу-ється занесенням даних до комп’ютерної мережі. Таким чином, можна буде знати в кожний конкретний момент, що фактично здійснено (або не здійснено та з яких саме причин) за умовами даного контракту.
У нашому прикладі першою подією, яку має відстежувати комп’ютерна програма є надання повідомлення про готовність товару до відвантаження.
Завдяки оперативно-обліковим та контрольним даним автома-тизованої підсистеми управлінський персонал підприємства буде в повній мірі володіти інформацією про те, як виконується між-народний експортний контракт, про всі необхідні етапи, стадії. Це дасть можливість контролювати події, вчасно приймати необ-хідні управлінські рішення.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ОПЕРАТИВНИЙ ОБЛІК ЗА ОПЕРАЦІЯМИ З ЕКСПОРТУ» з дисципліни «Автоматизація оперативного обліку та контролю міжнародних економічних операцій»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Поняття і класифікація модемів
Стандарти пейджингового зв’язку
Оцінка і управління кредитним ризиком
ВВЕДЕННЯ В ДІЮ ОБ’ЄКТІВ ІНВЕСТУВАННЯ
Аудит розрахунку фіксованого сільськогос-подарського податку і за...


Категорія: Автоматизація оперативного обліку та контролю міжнародних економічних операцій | Додав: koljan (28.02.2011)
Переглядів: 1096 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП