Економічний і соціальний комітет ЄЕСі Євроатому, заснований згідно з Римськими договорами з метою вираження інтересів підприємців, робітників, службовців і представників вільних професій з проблем економічного й соціального розвитку. Усі пропозиції Комітету мають рекомендаційний характер. Економічний і соціальний комітет є інституцією, яка репрезентує інтереси різних соціально-професійних груп, а не окремих держав. Комітет налічує 220 членів, котрі призначаються національними урядами і затверджуються радою ЄС на чотирирічний термін, згідно з квотами, пропорційними чисельності держав-членів. Реалізації спільних політик Європейських співтовариств сприяють також спеціалізовані установи - Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), заснований 1958 року. Штаб-квартира розташована у Брюсселі. Банк надає інвестиційні кредити з власних фондів, гарантує позики, надані іншими банками для інвестування модернізації та розвитку країн ЄС і пов'язаних з ними держав. Соціальний європейський фонд і Європейський фонд розвитку не входять в інституційну систему Європейського Союзу. Вони здійснюють фінансову підтримку економічних змін у постсоціалістичних країнах та країнах третього світу. Регіональні інтереси представляє у ЄС Комітет регіонів, який складається з 222 представників локальної і регіональної громадськості, вибраних державами. Усі органи ЄС, в рамках покладених на них прав та обов'язків, повинні сприяти їхньому впровадженню в життя через реалізацію багатьох завдань, зокрема: • створення спільного ринку (внутрішнього ринку), на якому діють спільні засади конкуренції; • поетапне творення валютного та економічного союзів; • провадження спільної політики, передусім торговельної, сільськогосподарської і транспортної; • провадження т. зв. «звичайної політики» в таких справах, як здоров'я, права споживачів, освіта, культура, наукові дослідження, соціальні проблеми, вирівнювання диспропорцій у розвитку між країнами і регіонами, охорона навколишнього середовища. 39 _^___-__ У цих випадках ЄС діє насамперед тому, щоб розв'язати спільні проблеми (наприклад, безробіття) або подолати спільні виклики (наприклад, фінансування і підтримка наукових досліджень з метою досягнення рівня закордонних конкурентів, головним чином США та Японії). Найбільші компетенції ЄС має у справах, що стосуються спільного ринку. До них належать: забезпечення спільних засад конкуренції на його території, а також проведення спільної політики: сільськогосподарської, торговельної і транспортної. У цих сферах ЄС перейняв компетенції держав, що означає, що вони не можуть проводити самостійну політику у цих сферах, тобто, у перелічених ділянках ЄС замінив держави. Його компетенції є винятковими. Натомість у т. зв. «звичайній політиці» компетенції ЄС обмежені, а в деяких справах просто символічні (наприклад, культура, охорона здоров'я). У цих галузях і Союз, і держави можуть діяти спільно, хоча, згідно з додатковими засадами, впровадженими Маастрихтським договором, першість належить тут країнам-членам.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Економічний і соціальний комітет ЄЕСі Євроатому» з дисципліни «Європейський Союз: політика, економіка, право»