Форми документів — це їхній вигляд, устрій. Вони визначаються змістом відомостей, які розміщуються на документах, та способом їх опрацювання: ручним, механізованим, автоматизованим тощо. У бухгалтерському обліку використовується велика кількість до-кументів. Зауважимо, що за своєю економічною природою та харак-тером багато господарських фактів — явищ і процесів — однотипні й однорідні. Це дає змогу оформити такі операції однаковими докумен-тами, чого досягають типізацією форм. За розробку типових форм бухгалтерських документів відповідає Міністерство статистики. Ним розроблені типові форми бухгалтерсь-ких документів. Типові форми бухгалтерських документів застосову-ються в усіх галузях народного господарства. Крім типових форм, розробляються галузеві уніфіковані форми бухгалтерських документів. Вони розробляються як для окремих га-лузей (промисловість, будівництво, сільське господарство), так і для сукупностей галузей, наприклад, для переробної промисловості АПК, машинобудівельного комплексу тощо. Типізація та уніфікація документів сприяє скороченню кількості форм первинних документів. Функції бухгалтерських документів. Бухгалтерські документи виконують різні функції. Першою функцією є доказовість. Вона має бути юридичною (бухгалтерські документи підтверджують факт здій-снення господарської операції — процесу); інформаційною (дає змогу використати дані, які містить документ для отримання інформації, формування показників, здійснення різних облікових процедур); кон-трольною. Бухгалтерські документи дають змогу контролювати гос-подарські й технологічні процеси, роботу окремих осіб, фінансові операції тощо. Остання функція — це зберігання даних. Завдяки бухгалтерсь-ким документам є можливість дістати відомості в майбутньому, а це дає змогу порівнювати, аналізувати тощо.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Форми документів» з дисципліни «Бухгалтерський облік»